Hallo,
Onlangs ben ik overgestapt van een andere provider naar proximus.
Ik probeer mijn IP-camera's nu teug te installeren maar dit lukt niet echt.
De camera's zijn via utp-kabel aangesloten op de router ( sommige via een splitter).
Als ik naar de instellingen van de router ga kijken ( via 192.168.1.1) dan zie ik de camera's staan. Er werd aan elke camera een adres toegekend ( bvb 192.168.1.24 ). Als ik dat adres ingeef terwijl ik op mijn eigen netwerk zit, dan kan ik de de camera bekijken.
Maar ik wil ook mijn camera's van op afstand bekijken. Ik heb het IP-adres van mijn router kunnen achterhalen ( bvb 109.108.20.111 ).
Ik heb via mijn proximus de poorten open gezet maar twijfel of ik alles goed ingebracht heb.
Deze zaken heb ik ingevuld (poort is bvb 1501 )
Status : OK ( was standaard ingevuld )
Actief : Ja ( was standaard ingevuld )
Dienst : Geen ( was standaard ingevuld )
Protocol : TCP-UDP ( was standaard ingevuld )
Externe poort begin : 1501
Externe poort einde : 1501
Interne poort : 1501
Interne host : 192.168.1.24
Exterene host : om het even ( was standaard ingevuld )
Beschrijving : (niets ingevuld)
Bij de instellingen van de camera staat de poort ook ingevuld
Mijn camera bereiken via het IP-adres van de router in combinatie met de toegekende poort ( bvb 109.108.20.111:1501 )lukt niet.
Dus concreet: via eigen netwerk kan ik camera bekijken, van op afstand niet.
Iemand tips?
Alvast bedankt !
Bladzijde 1 / 1
zie ook voor meer uitleg op :
http://bgctv.skynetblogs.be/#Ip-Camera
stel eens voor protocol TCP in
en herstart ook best eens je bbox3 voor alle zekerheid door zijn netspanning 10 seconden te onderbreken , nadat je de settings ingevoerd en bevestigd hebt.
lees ook ingeval er twee camera's zijn ............(of meer natuurlijk)
http://bgctv.skynetblogs.be/#Ip-Camera
stel eens voor protocol TCP in
en herstart ook best eens je bbox3 voor alle zekerheid door zijn netspanning 10 seconden te onderbreken , nadat je de settings ingevoerd en bevestigd hebt.
lees ook ingeval er twee camera's zijn ............(of meer natuurlijk)
Dag Geert, we geven helaas geen support op geavanceerde instellingen indien je beschikt over een residentiëel abonnement. Ik heb echter wel een aanpassing gedaan die het probleem misschien heeft opgelost. MVG, Wim
Nu maak je ons (mij 😉 wel heel benieuwd, wat houdt die aanpassing dan in ?
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het protocol op TCP gezet en de modem heropgestart maar ik krijg nog steeds geen toegang tot de camera vanaf een extern netwerk.
Ik zal vandaag proberen om de camera's eens volledig te resetten en vanaf nul te herbeginnen.
Grtn, Geert
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het protocol op TCP gezet en de modem heropgestart maar ik krijg nog steeds geen toegang tot de camera vanaf een extern netwerk.
Ik zal vandaag proberen om de camera's eens volledig te resetten en vanaf nul te herbeginnen.
Grtn, Geert
misschien best beginnen / proberen om eerst één camera aan de praat te krijgen.
Het zou ook moeten werken als de DHCP van de bbox een ip adres toekent aan de camera('s) maar je kan ook altijd eens proberen door de camera's zelf een ip adres toe te kennen die buiten de DHCP pool van de bbox3 ligt
bv 192.168.1.201 en 192.168.1.202.
en ook niet de zelfde poorten gebruiken voor de tweede camera als de eerste.
ook de gesloten poorten eens open zetten via http://proximus.be/login om te zien of dit iets geeft.
Al zal dit wel waarschijnlijk niet helpen aangezien het enkel van buitenaf (via wan adres ) niet lukt, maar je weet maar nooit!
Het zou ook moeten werken als de DHCP van de bbox een ip adres toekent aan de camera('s) maar je kan ook altijd eens proberen door de camera's zelf een ip adres toe te kennen die buiten de DHCP pool van de bbox3 ligt
bv 192.168.1.201 en 192.168.1.202.
en ook niet de zelfde poorten gebruiken voor de tweede camera als de eerste.
ook de gesloten poorten eens open zetten via http://proximus.be/login om te zien of dit iets geeft.
Al zal dit wel waarschijnlijk niet helpen aangezien het enkel van buitenaf (via wan adres ) niet lukt, maar je weet maar nooit!
Geert, zoals mijn collega Wim al zei geven wij hier geen ondersteuning voor maar ik heb ooit eens op dit forum een post gezien die interessant voor je kan zijn. De post op zich kan ik niet meer terugvinden maar ik had toen wel een copy/paste gedaan van het bericht :-)
Hier de info (als het hiermee niet werkt, dan kunnen we jammer genoeg niets meer voor je doen)
Elke BBox krijgt van Belgacom een unieke naam (een WAN IP-adres),
dat ziet er bijvoorbeeld zo uit: 81.241.222.154.
Als je dus op het werk bent en je wilt even naar jouw modem thuis surfen,
dan ga je gewoon naar http://81.241.222.154 en je bent thuis… zou je denken!
Moest het allemaal zo simpel zijn, maar niks is minder waar.
We hebben buitenshuis goedendag kunnen zeggen tegen onze modem,
maar we willen camerabeelden zien en niet onze modem!
Dus moeten we vertellen aan onze modem dat hij ons moet doorverbinden met de camera.
Zoiets noemen we in technische termen een “port forward”.
Aan dat WAN IP-adres van hierboven, hangen we een aanhangseltje die de modem vertelt
waar we willen naartoe doorverbonden worden.
Bijvoorbeeld: http://81.241.222.154:9600
moet doorverbinden naar de camera aan de voordeur, om maar iets te zeggen.
Als je nu bv even bij de buren gaat surfen en je gaat naar jouw WAN IP-adres
met achtervoegsel in ons voorbeeld dus http://81.241.222.154:9600
dan zou je netjes op je camera moeten terechtkomen.
Van thuisuit zal het niet lukken aangezien je router niet van binnen naar buiten
en terug naar binnen kan gaan zonder helemaal tilt te slaan .
Dan hebben we nog een laatste probleempje te overwinnen…
Belgacom wijzigt om praktische redenen elke 72 uur jouw WAN IP-adres. <= (was vroeger het geval, kan het als je modem herstart)
Je zou dus elke 72 uur opnieuw op zoek moeten gaan naar je WAN IP-adres.
Het trucje bestaat er in dat je een vaste link maakt waaraan je modem
zelf elke keer vertelt waar hij te vinden is zonder dat je zelf iets moet doen
Groeten, Andy
Hier de info (als het hiermee niet werkt, dan kunnen we jammer genoeg niets meer voor je doen)
Elke BBox krijgt van Belgacom een unieke naam (een WAN IP-adres),
dat ziet er bijvoorbeeld zo uit: 81.241.222.154.
Als je dus op het werk bent en je wilt even naar jouw modem thuis surfen,
dan ga je gewoon naar http://81.241.222.154 en je bent thuis… zou je denken!
Moest het allemaal zo simpel zijn, maar niks is minder waar.
We hebben buitenshuis goedendag kunnen zeggen tegen onze modem,
maar we willen camerabeelden zien en niet onze modem!
Dus moeten we vertellen aan onze modem dat hij ons moet doorverbinden met de camera.
Zoiets noemen we in technische termen een “port forward”.
Aan dat WAN IP-adres van hierboven, hangen we een aanhangseltje die de modem vertelt
waar we willen naartoe doorverbonden worden.
Bijvoorbeeld: http://81.241.222.154:9600
moet doorverbinden naar de camera aan de voordeur, om maar iets te zeggen.
- Zoek uit wat het LAN IP-adres is van je camera.
- Als je op “apply” klikt, zou alles moeten geregeld zijn!
Tijdens de installatieprocedure zou je dat moeten op je scherm hebben zien verschijnen
en het zou er moeten uitzien als 192.168.1.10 .Surf naar de webinterface van je modem .
In de kolom “VLAN 10″ vind je naast “IP address” je WAN IP-adress,Klik op “advanced settings” > “Network Interfaces”> “LAN servers”
> helemaal onderaan op “New Entry”Server name: geef een naam aan je camera.
Access activated: yes
Public start port: 9600
Public end port: 9600
Protocol: TCP
LAN start port: 80
(controleren in de handleiding van je camera of die wel luistert naar poort 80)
Local IP-adres: hier vul je het LAN IP-adres van de camera in,
die 192.168.1.10 uit stap 1.
Als je nu bv even bij de buren gaat surfen en je gaat naar jouw WAN IP-adres
met achtervoegsel in ons voorbeeld dus http://81.241.222.154:9600
dan zou je netjes op je camera moeten terechtkomen.
Van thuisuit zal het niet lukken aangezien je router niet van binnen naar buiten
en terug naar binnen kan gaan zonder helemaal tilt te slaan .
Dan hebben we nog een laatste probleempje te overwinnen…
Belgacom wijzigt om praktische redenen elke 72 uur jouw WAN IP-adres. <= (was vroeger het geval, kan het als je modem herstart)
Je zou dus elke 72 uur opnieuw op zoek moeten gaan naar je WAN IP-adres.
Het trucje bestaat er in dat je een vaste link maakt waaraan je modem
zelf elke keer vertelt waar hij te vinden is zonder dat je zelf iets moet doen
Groeten, Andy
ik zie daar staan in het bericht van 4 jaar geleden:
******
"Van thuisuit zal het niet lukken aangezien je router niet van binnen naar buiten
en terug naar binnen kan gaan zonder helemaal tilt te slaan ."
******
Maar dat moet wel gaan met de bbox3.
En ik weet ook niet of die poort 80 al dan niet moet open gezet worden maar je kan het altijd proberen zoals ik in mijn vorig bericht al aangehaald heb via http://proximus.be/login
******
"Van thuisuit zal het niet lukken aangezien je router niet van binnen naar buiten
en terug naar binnen kan gaan zonder helemaal tilt te slaan ."
******
Maar dat moet wel gaan met de bbox3.
En ik weet ook niet of die poort 80 al dan niet moet open gezet worden maar je kan het altijd proberen zoals ik in mijn vorig bericht al aangehaald heb via http://proximus.be/login
Hallo iedereen,
Bedankt voor de tips! Het is gelukt :-)
Nu nog een manier vinden voor de WAN-IP die om de 72u wijzigt.
Als ik thuis ben is dat geen probleem. Dan pas ik in de app om mijn camera's te bekijken om de 3 dagen het IP-adres wel aan. Maar als ik op reis ben, kan ik waarschijnlijk van op afstand dat IP-adres niet achterhalen.
Iemand tips hiervoor?
Hartelijk dank.
Grtn,
Geert
Bedankt voor de tips! Het is gelukt :-)
Nu nog een manier vinden voor de WAN-IP die om de 72u wijzigt.
Als ik thuis ben is dat geen probleem. Dan pas ik in de app om mijn camera's te bekijken om de 3 dagen het IP-adres wel aan. Maar als ik op reis ben, kan ik waarschijnlijk van op afstand dat IP-adres niet achterhalen.
Iemand tips hiervoor?
Hartelijk dank.
Grtn,
Geert
een dyndns dienst gebruiken (even hierop googelen bv) die je dan kan instellen op de bbox3
Het wan ip adres verandert wel niet meer om de 72u maar kan wel veranderen bij een heropstart of reset van de bbox3.
Het wan ip adres verandert wel niet meer om de 72u maar kan wel veranderen bij een heropstart of reset van de bbox3.
TUI:
****** DynDNS
Je kan ook de Dynamic Client DNS optie gebruiken in je B-Box 3:
surf naar de configuratie pagina : 192.168.1.1 voer het modem password in
(vind je terug op de sticker op de B-Box3), klik vervolgens op My Modem,DynDNS,
zet de functionaliteit aan door op enable te klikken, bij provider selecteer je
één van de aanbieders (no-ip is gratis), je gaat wel een account moeten aanmaken :
https://www.noip.com/sign-up :
de instructies kan je hier terugvinden hoe je dit moet invullen in de B-Box 3:
http://www.noip.com/support/knowledgebase/how-to-configure-ddns-in-router/ .
Nog meer info vind je hier terug:
http://www.noip.com/support/knowledgebase/getting-started-with-no-ip-com/,
vergeet niet wanneer je alles hebt ingevoerd om op ok te klikken.
****** DynDNS
Je kan ook de Dynamic Client DNS optie gebruiken in je B-Box 3:
surf naar de configuratie pagina : 192.168.1.1 voer het modem password in
(vind je terug op de sticker op de B-Box3), klik vervolgens op My Modem,DynDNS,
zet de functionaliteit aan door op enable te klikken, bij provider selecteer je
één van de aanbieders (no-ip is gratis), je gaat wel een account moeten aanmaken :
https://www.noip.com/sign-up :
de instructies kan je hier terugvinden hoe je dit moet invullen in de B-Box 3:
http://www.noip.com/support/knowledgebase/how-to-configure-ddns-in-router/ .
Nog meer info vind je hier terug:
http://www.noip.com/support/knowledgebase/getting-started-with-no-ip-com/,
vergeet niet wanneer je alles hebt ingevoerd om op ok te klikken.
Hartelijk dank Martin! Je hebt me enorm geholpen!
Al mijn camera's werken!! :-)
Nogmaals bedankt!
Grtn,
Geert
Al mijn camera's werken!! :-)
Nogmaals bedankt!
Grtn,
Geert
zeer graag gedaan en nog een prettig weekend,
groetjes,
Martin.
groetjes,
Martin.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.