Beantwoord

IP-camera

  • 28 February 2016
  • 4 reacties
  • 604 Bekeken

Ik wens een IP-camera te installeren en ik wil deze uiteraard ook bereiken via internet. Ik heb ondertussen begrepen dat de poort 443 daarvoor moet open staan op de Belgacom modem. Via eigen wifi werkt alles zoals het hoort. Ik heb via MY PROXIMUS de poort 443 (en ook nog 2 andere) laten open zetten, maar ik merk nu dat die poort toch niet open staat op mijn bbox2. Als ik daar poort 443 wil open zetten moet ik eerst naam en paswoord wijzigen onder SYSTEM. ik dacht dat hetgeen er standaard in zit admin/admin was, maar dat blijkt niet te kloppen. Ook het wifi paswoord wordt niet aangenomen. Wie kan mij hier verder helpen?
icon

Beste antwoord door luksmits 1 March 2016, 10:12

Bekijk origineel

4 reacties

bij inloggen op http://192.168.1.1 wordt SerieNr. gevraagd LKXXXXXDPXXXXXX
( bevindt zich op de sticker van de BBOX2 )

Inloggen als admin doe je als volgt:
Loginnaam: admin
paswoord: LKXXXXXDPXXXXXX

Bron
je kan zelf poort kiezen in ip-camera. bevoorbeeld 8080 en vervolgens zal je port forward moeten uitvoeren in de bbox naar het ip adres van de camera.

bevoorbeeld 192.168.0.35:8080 of 192.168.1.50:8080

om eenvoudig vanop afstand te kunnen kijken best een Dynamic DNS fixen. url naam die gekoppeld is aan je proximus ip adres dat bbox ontvangen heeft.

je ipcam vinden in je netwerk : free software Advanced IP Scanner

succes ermee
Reputatie 3
Badge +1
je kan best nooit een port forwarding doen op poorten 80 of 8080. Deze zijn niet zo veilig en zeer gegeerd door hackers.

Wat betreft de vraag van AnVeel: Je moet altijd nadat je jouw profiel hebt laten aanpassen op de MyProximus, je modem rebooten. Dit doe je simpel door de stekker uit de modem te halen en terug in te steken.
kies voor uitwendige poorten een nummer dat niet geblokkeerd wordt om één of andere reden en geforward wordt naar en inwendig poorten en dat mag dan gerust 80 of 8080 zijn, speelt geen rol, ook niet i.v.m. veiligheid.

Reageer