IP adres conflict

  • 10 December 2012
  • 3 reacties
  • 574 Bekeken


Hallo,


Om te beginnen,ik ben een leek in computers en zit met een voor mij storend probleem.


De laatste +- 6 maanden krijgen we steeds de melding van IP adres conflict, dan volgt er internet verbindings probleem.


We hebben een hoofd PC en twee laptops,soms gebeurt dit conflict als alleen de hoofd PC aanstaat, maar het meeste gebeurt wanneer één of zelfs de twee laptops ook nog aanstaan.


Dan doen we de internet verbinding uit en starten we héél de boel weer op( tot soms 3x toe) en weg probleem..... tot we het volgende x opnieuw hetzelfde liedje krijgen :(


Komt die conflict binnen ons huis of kan dit bvb doordat we nieuwe buren hebben (huis heeft voordien maanden leeg gestaan) en zij maby op dezelfde ..... weet ik veel wat zitten?


Een kennis heeft er al meermaals naartoe gekeken en was het volgens hem steeds weerin orde,probleem ging niet meer terug komen,toch blijf het steeds weerkomen.


Hoe komt dat???


Groetjes,kikkertje

3 reacties



Ik weet dus nu al dat er bij de hoofd PC staat 'het volgende IP adres gebruiken' met een n° erachter



dus deze zet je best op DHCP
  1. Klik op 'Start' > 'Instellingen' > 'Netwerkverbindingen'.
  2. Dubbelklik op de LAN-verbinding om het statusvenster te openen.
  3. Klik de knop 'Eigenschappen' aan.
  4. Kijk na of er in het venster 'Eigenschappen' wel degelijk een netwerkkaart in het niet-actieve tekstveld 'Verbinding maken via' vermeld staat. Als dit niet zo is, neem dan contact op met uw netwerkadministrator.
  5. Selecteer 'Internetprotocol (TCP/IP)'. Als het 'Internetprotocol (TCP/IP)' niet weergegeven is, neem dan contact op met uw netwerkadministrator.
  6. Klik de knop 'Eigenschappen' aan. Noteer indien nodig de huidige instellingen, om ze later te kunnen herstellen.
  7. Selecteer 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen'.
  8. Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'.
  9. Klik op 'OK' om naar het venster 'Eigenschappen van LAN-verbinding' terug te keren.
  10. Klik op 'OK' om naar het venster 'Netwerkverbindingen' terug te keren.
  • Klik op 'Start' > 'Instellingen' > 'Netwerkverbindingen'.
  • Dubbelklik op de LAN-verbinding om het statusvenster te openen.
  • Klik de knop 'Eigenschappen' aan.
  • Kijk na of er in het venster 'Eigenschappen' wel degelijk een netwerkkaart in het niet-actieve tekstveld 'Verbinding maken via' vermeld staat. Als dit niet zo is, neem dan contact op met uw netwerkadministrator.
  • Selecteer 'Internetprotocol (TCP/IP)'. Als het 'Internetprotocol (TCP/IP)' niet weergegeven is, neem dan contact op met uw netwerkadministrator.
  • Klik de knop 'Eigenschappen' aan. Noteer indien nodig de huidige instellingen, om ze later te kunnen herstellen.
  • Selecteer 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen'.
  • Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'.
  • Klik op 'OK' om naar het venster 'Eigenschappen van LAN-verbinding' terug te keren.
  • Klik op 'OK' om naar het venster 'Netwerkverbindingen' terug te keren.

Reageer