Internetverbinding verbreekt wanneer telefoon wordt gebruikt

  • 10 January 2012
  • 4 reacties
  • 593 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Probleem van mijn buren:

Abonnement: Internet start ; ADSL(VDSL niet beschikbaar); B-box(oud model). Splitter zit op de telefoonstekker.
Tot kort geleden was er enkel een laptop aangesloten via een netwerkkabel op de eerste PC-poort van de B-box, en was er geen probleem.

Enige tijd geleden werd ook een desktop aangesloten via een netwerkkabel op de tweede PC-poort van de B-box.
Beide PC's samen werken bevredigend zolang de vaste telefoonlijn niet gebruikt wordt.

Zodra de telefoonlijn(draagbaar toestel) wordt gebruikt verbreekt de internetverbinding met de desktop. De internetverbinding van de laptop verbreekt niet. Zodra de telefoonlijn is verbroken heeft de desktop opnieuw netwerkverbinding.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

4 reacties

Dit komt omdat de stekker waarmee je modem aan de telefoonlijn gekoppeld is geen splitter bevat. Het betreft een speciale stekker met "ADSL" erop vermeld.
Die stekker zou normalieter gezien in je belgacomdoos moeten zitten. Je oet je normale stekker vervangen door de ADSL stekker.
op ieder tefoon stekker waar een telefoon aangesloten (of modem aangesloten is ) is moet zo'n adsl filter tussen steken
Beste Argenteus,


Op het eerste zicht lijkt dit een splitter probleem. Het vreemde is natuurlijk dat uw laptop nog wel verbinding heeft en enkel uw desktop verbinding verliest.

Welke lampje op uw modem(B-box) verdwijnt als de telefoonlijn wordt gebruikt en uw desktop geen verbinding meer heeft?

Kan u mij alvast uw lijnnummer via privé bericht sturen? Dan kijk ik uw lijn na.


Mvg,

Eva van Belgacom.

Reageer