Vraag

Internetverbinding valt uit: WiFi én LAN (UTP, bedraad).

  • 24 December 2016
  • 15 reacties
  • 416 Bekeken

Mijn internetverbinding valt de laatste tijd vaak uit. En dan spreek ik niet alleen over Wi-Fi maar
ook over de LAN-verbinding (ethernet, UTP, bedraad). Vreemd is dat er twee mogelijke internetverbindingen zijn (één die ik zelf heb aangemaakt en de andere niet) én toch kan ik met dezelfde login en wachtwoord inloggen op de tweede? Bovendien is mijn downloadsnelheid gezakt van maximaal 50 Mbit/s naar maximaal 18 Mbit/s...daar scheelt dan toch ook iets mee?

Zou het kunnen dat ik door de instabiliteit van mijn internetverbinding al twee maal een BSOD heb gekregen met als foutbericht BAD_POOL_HEADER?

15 reacties

Heb recent mijn BB2 vervangen door een BB3 omwille van problemen te wijten aan de BB2 (dacht ik) - ondertussen is mijn download 8 Mbps en upload 0,5 Mbps - ik kom zwaar in de problemen met de taken die ik moet uitvoeren voor het werk - met VPN krijg ik time outs. Ook enorm veel gezaag van de kids - kunnen hun favoriete games niet meer spelen. Geluk dat ik geen digitale tv heb. Als hier niet snel verandering in komt dan zal ik na 27 jaar vaarwel zeggen. Ik hoop snel een reactie te krijgen vanuit Proximus.
Badge +4
Heb je altijd zo weinig download gehad ?

Op volgende link kan je zien welke snelheid haalbaar is op uw adres :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input
#Redsfan - volgens de site heb ik met mijn MAXI min. 61/8 Mbps - in realiteit was het wel een stukje lager, maar wel voldoende om mijn 2 tieners "happy" te houden. Het is pas de laatste week dat er een echt verval is in snelheid - als 1 iemand het internet gebruikt, dan moet de rest niks meer doen - emails downloaden = forget it - duurt minuten. Een zeer groot probleem is als je de taken van je werkgever niet meer naar behoren kan uitvoeren - ik heb nog 2 dagen om het in orde te krijgen. Een geluk - mijn buur heeft 76/21 effectief (andere provider) waar ik nu tijdelijk gebruik kan van maken voor het werk - en als het bij de buur werkt, ....
Laatste speedtest deze namiddag - 5,33/0.41 Mbps.
Bedankt voor je reactie en geniet van de feesten.
Badge +4
Als het op alle toestellen uitvalt dan is het vermoedelijk de modem die aan het herstarten is, wat kan betekenen dat de modem defect aan het gaan is.... best eens bellen op het gratis nr vd klantendienst en uw lijn/modem laten testen.

Fijne feesten!

Ps: http://www.computerhope.com/issues/ch001142.htm
http://windowsreport.com/bad_pool_header-windows-10/
Reputatie 6
Badge +3
@Calimero

Als ik zoek op BAD_POOL_HEADER dan vind ik vooral problemen met het RAM Geheugen. Ik vermoed dat die RAM-problemen voor allerlei andere problemen kan zorgen zoals je internet. Laat je computer eens nakijken door een IT specialist.

Voor je internet problemen: heb je dezelfde problemen ook op andere toestellen? (andere pc, laptop, tablet, smartphone, TV, ...)?

@Kildisan: het is gemakkelijker om het overzicht te houden indien je een apart topic opent voor jouw probleem.

Aan je snelheid te zien zou ik gokken dat je op een repairprofiel zit. Heb je al eens gebeld naar 080022800? Daar zouden ze moeten kunnen zien wat er precies scheelt en het probleem oplossen.
Ram eens uittesten door het 'Windows Memory Diagnostics tool' te lanceren.
'START Menu': type 'memory' : 'Windows Memory Diagnostic' .......
via [F1] krijg je een menubalk waar je voor 'extended' test kan kiezen.
Om 08.00 hr contact genomen - probleem duidelijk gemaakt - lijntest bevestigde de zwakke lijn - technieker langs geweest om 15.30 hr om na te gaan wat het probleem was.
In de garage komt de lijn binnen - verdeelbakje van waaruit verschillende telefoonlijnen vertrekken (slaapkamers en living). In de living werd in 2012 een ADSL splitter geplaatst op de telefoonstekker in de voorziene telefoonaansluiting. De kabel van de BBox 2 ging rechtstreeks in de ADSL splitter. Nu blijkt dat dit een probleem is/was. Hebben in de garage de telefoonkabels van de slaapkamers los gemaakt - enkel de kabel naar de living is in gebruik - en een nieuw bakje voorzien. De ADSL splitter hebben ze nu op het bakje geplaatst in de garage en de fiche van de modem rechtstreeks in de RJ in de living. Onmiddelijk een speedtest gedaan - geen verandering. De technieker moest aanloggen via eigen PC (via sim kaart) bij Proximus om de snelheid weer naar het maximum te brengen - na een minuut opnieuw de speedtest gedaan - 65/23 als resultaat. Blijkbaar was dit reeds jaren zo (???) en kwam dit pas naar boven als gevolg van de VPN en spelletjes van de kids - het systeem kon het niet meer aan.
Wat me niet helemaal duidelijk is - de input valt voor een deel weg als gevolg van de andere telefoonkabels en verkeerde setup - na herstel van het probleem zou je verwachten dat de input zich direct zou aanpassen en er geen tussenkomst nodig is van een technieker via de "centrale".
Probleem opgelost - bedankt voor de snelle service.
Reputatie 6
Badge +3
Beste

zoals in mijn eerder profiel reeds gemeld zat je waarschijnlijk op een repair profiel. Dit is onder meer om een stabielere lijn te geven en om je buren te beschermen tegen storing die komt van jouw lijn. Deze test loopt uiteraard niet iedere minuut, dus zonder een expliciete test (die de technieker gedaan heeft) kun je niet terug op hogere snelheden terecht komen.

Bij het verwisselen van modems loopt deze test ook, waarschijnlijk daarom dat je na de verandering een daling zag in de snelheid (alhoewel het onderliggend probleem er al langer was). Je ziet hier op het forum wel vaker dat het probleem ligt aan de binnenbekabeling.

Ik ben zeer tevreden dat jouw probleem zo snel opgelost geraakt is 🙂
Badge +4
Hebben ze de bbox2 modem dan niet vervangen door een bbox 3 ???
Reputatie 6
Badge +3
Hebben ze de bbox2 modem dan niet vervangen door een bbox 3 ???
zijn originele post:
Heb recent mijn BB2 vervangen door een BB3
Heb je altijd zo weinig download gehad ?

Op volgende link kan je zien welke snelheid haalbaar is op uw adres :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input


Als ik daar naar ga kijken, staan daar maximale en minimale snelheden op die ik nooit haal. Niet in dal- en niet in piekuren.
Als het op alle toestellen uitvalt dan is het vermoedelijk de modem die aan het herstarten is, wat kan betekenen dat de modem defect aan het gaan is.... best eens bellen op het gratis nr vd klantendienst en uw lijn/modem laten testen.

Fijne feesten!

Ps: http://www.computerhope.com/issues/ch001142.htm
http://windowsreport.com/bad_pool_header-windows-10/


Ik heb vandaag gebeld naar Proximus en ik ga een nieuwe modem krijgen: een BBOX-3 in plaats van mijn BBOX-2.
@Calimero

Voor je internet problemen: heb je dezelfde problemen ook op andere toestellen? (andere pc, laptop, tablet, smartphone, TV, ...)?

@Kildisan: het is gemakkelijker om het overzicht te houden indien je een apart topic opent voor jouw


Ik heb de storing op mijn vaste PC (LAN), wifi barebone en wifi tablet. TV geeft geen problemen.
Ram eens uittesten door het 'Windows Memory Diagnostics tool' te lanceren.
'START Menu': type 'memory' : 'Windows Memory Diagnostic' .......
via [F1] krijg je een menubalk waar je voor 'extended' test kan kiezen.


De BAD_POOL_HEADER BSOD werd veroorzaakt door Malwarebytes Antimalware versie 3.x.
Mijn PC heeft geen problemen met het RAM geheugen. Voor alle zekerheid heb ik dit ook getest.
Badge +4
Dit heb ik op verschillende sites al gelezen dat Malwarebytes versie 3 niet zo goed is en bevat veel foutjes, de meesten blijven dan ook bij versie 2.2
Maar persoonlijk geen fan van malwarebytes (heeft ooit eens mijn register corrupt gemaakt en moest toen een systeemherstel doen) sindsdien komt deze erbij mij niet meer op.
Als second (2de) opinion scanner kan ik zeker Zemana antimalware free aanbevelen ipv Malwarebytes.

Alee hopelijk wat beterschap met de nieuwe modem 🙂

Reageer