Skip to main content
Hallo iedereen

Mijn oom heeft me gevraagd contact op te nemen met Belgacom, aangezien hij zelf te weinig kennis er van heeft.

Bij hem thuis hebben ze twee laptops en een vaste computer. De vaste computer is rechtstreeks met de Belgacom BB-box2 modem/router verbonden via de LAN-kabel.

De 2 laptops werken draadloos. Ikzelf heb het draadloos ingesteld met een wpa-wachtwoord.

Het draadloos internet werkt, maar gaat heel traag! Het probleem kan niet browsergerelateerd zijn, want dit is zowel op IE, als op Firefox als op Chrome. Soms valt zelfs ook Belgacom tv uit.

Enig idee aan wat dit kan liggen? Is de oplossing een nieuwe BBox gaan halen in de winkel? Kan dit zomaar kosteloos?

Nog tips?

Alvast bedankt

P.S. Hier het desbetreffende adres, om misschien eens na te gaan of de verbinding hier wel goed werkt:

Veldekensstraat 16,

9240 Zele

Er mag van Belgacom zelf ook altijd contact opgenomen worden met meneer De Bock, maar technische ondersteuning zal hij u weinig kunnen bieden vrees ik: 052/452305

Zit je oom op VDSL2 ? en welk internetabonnement heeft hij ?

Is het enkel op het draadloos gedeelte? Met kabel werkt alles naar behoren?

Post eens de lijnwaarden, te vinden op 192.168.1.1

Ik zit momenteel op werk, ik ga straks eens langs bij mijn oom om de waarden te noteren alsook de abonnementsgegevens!

Volgens mij is het inderdaad VDSL2 en ja, enkel draadloos werkt verschrikkelijk traag.

Ik meen me wel nog te herinneren dat het kanaal 12 was ingeschakeld op 2.15ghZ denk ik.

ALvast bedankt!!

Met vriendelijke groet

Maxx-iT

Een ander kanaal proberen... zeker als het bekabeld wel werkt...

Als ICT-er zou je toch zelf ook wel wat tools (getting the maxximum out of your computer *kuch*) moeten hebben om dit na te kijken en het een en ander uit te sluiten???

Uiteraard,

Ik probeer vanavond uit of een ander kanaal werkt. Ik ben zo niet thuis in Belgacom netwerken dus weet niet goed waar ik allemaal mag prutsen enzo 🙂.

En vooraleer ik wat dingen uitprobeer vroeg ik me niet gewoon af of het aan de BBox zelf zou kunnen liggenwant die moeten nogal veel vervangen worden heb ik al van mensen gehoord.

Beste Maxx-iT,

De lijn van uw oom is zeer stabiel, deze staat op VDSL2 en op een profiel van 30Mbps.

Het probleem zal hoogstwaarschijnlijk aan het draadloze kanaal liggen. Het huidige signaal zal waarschijnlijk verstoord worden.

Hier vindt u de werkwijze om het draadloze kanaal te wijzigen van een B-Box2.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Ik heb Wifi eens een keer uitgetest met een Wifi-dongle, die ik voor mijn kozijn gekocht had. Wifi ingesteld met WPA2 en wachtwoord. Ik zag toen geen verschil tussen LAN ethernet en draadkoze Wifi op speedtest. Maar ik heb het bereik toen niet écht uitgetest. De b-box2 is ook niet bepaald bekend voor zijn groot Wifi-bereik (ik wik mijn woorden..). In dat geval kan je best een extra-router tussenplaatsen en de b-box2 enkel als modem gebruiken

Reageer