internetverbinding 2e laptop valt weg... en komt weer terug!!!

  • 13 September 2011
  • 65 reacties
  • 4817 Bekeken

onlangs heeft mijn vriendin haar eigen laptop waarmee ze op internet gaat. Met mijn laptop heb ik geen enkel probleem. Beiden Windows 7. Echter haar laptop maakt verbinding met de Bbox, maar haar toegang tot internet valt constant weg (voornamelijk wanneer je actief gaat surfen) en komt weer terug. Heel irritant. Wat heb ik reeds geprobeert:
- Bbox reset
- kanaal aangepast, van 8 naar 13 (buiten bereik buren)
- dns nummers toekennen
- van wpa2 naar wpa
- IPv6 uitgezet
- haar IPv4 192.168.1.4 mijn IPv4 192.168.1.2

Tot nu toe niets geholpen.

Wie o wie kan mij helpen...

65 reacties

Euh ... er staat toch duidelijk VDSL version?
ik weet het Monocle ik had iets gekopieerd en bij pasten is er iets verkeerd gelopen!!! ondertussen gecorrigeerd zie post juist boven
ik heb een telefoonaansluiting onder (waar de Bbox2 ook op aangesloten is) en ééntje op de verdieping. Daar zit een telefoon op aangesloten.
u staat inderdaad op repair profiel 9/0.5

in eerste instantie binnenbekabeling nazien en kijken of alles volgens de regels van de kunst aangesloten is

dan eens bellen naar 0800 22 424 voor automatische lijntest, op die manier geraak je mogelijk van uw repair vanaf

anders zal je technische dienst moeten inschakelen, maar zeker zien dat fout niet in eigen bekabeling zit

succes

mvg
kijk eens op mijn blog hier: http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcintrontp2007aansluiting

Je zou best de schakeling uitvoeren met de ntp2007 zoals daar beschreven.
moet ik nu de telefoonkabel naar boven loskoppelen?


de kabels heb ik volgens het instructie boekje aangesloten. Heb ondertussen de klantendienst gebeld, maar daar krijg ik niemand aan de lijn. Het blijft stil na mijn keuze in het menu...???
Als je wilt zeker zijn dat het niet aan je binnenhuisinstallatie ligt doe je dit het best. Om zo stap per stap te kunnen werken en uit te vissen waar de fout zit .
Je hebt waarschijnlijk het instructieboekje gevolgd met de optie " je hebt enkel één aansluitpunt"

(PS: nu zal ik moet afsluiten want ik moet dringend weg, dus ik zal je niet direct kunnen verder helpen !)
beste

nu al bellen naar technische dienst is eigenlijk niet zinvol, je moet eerst zeker zijn dat alles is aangesloten volgens de regels van de kunst zoals hierboven door ricy beschreven

zie ook nog de installatiegids ntp2007

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf

mvg
ik heb de aanwijzingen opgevolgd van de installatiegids ntp2007. Ik heb verbinding met internet. Ik heb verder nog groen, oranje en bruine draden over.


Maar mijn 2e telefoon gaat via een aparte kabel naar boven. Dus niet via het "eerste" aansluitpunt. Ik heb geen idee waar de kabels binnenkomen en/of er een splitsing zit van deze kabels. Wat kan ik het beste doen?
het lukt niet. Hoe ik het ook aansluit, Zonder telefoon, vanaf het eerste aansluitpunt. Ik blijf steken op 9 kbps. Gebeld naar klantendienst en deze medewerker kon niets voor me betekenen dan een technieker langs laten komen. Dus afspraak gemaakt.

Toch even opnieuw een lijntest uitgevoerd en ja hoor, ik zie 20056 kbps en ik heb de HD kanalen Lachen


Rest me niets anders om wat kabels om te leggen. De binnenkomende hoofdlijn te verlengen. Iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen? Solderen? Kroontjes?


Oh ja, de afspraak afbellen.


Wederom hartelijk dank
Ja als je de plaats niet weet waar je beide kabels vertrekken dan kan je daar de ntp2007 ook niet plaatsen want als je tweede kabel niet vertrekt van je 1ste punt dan wil dit zeggen dat je ntp2007 die op het eerste punt staat niet op de goede plaats staat.
Komt je telefoonkabel dan op de zolder binnen missshien? kan dat bij u?
het is opgelost! Waar de kabel binnenkomt is ie verlengd (mbv de ntp2007) naar de woonkamer. Ik moest wel de kabel voor mijn 2e telefoon ontkoppelen bij de ntp2007. Dus de modem krijgt zijn signaal via het telefooncontactpunt. Maw: alsof ik 1 contactpunt heb.

HDTV werkt, alsook telefoon en internet. Heeft iemand ervaring met interferentie van signalen die de internetverbinding verstoren? Het probleem van mijn vriendins laptop. Ik heb namelijk het idee dat mijn draadloos Home Cinema set de problemen veroorzaakt.


Gr
Als je de "draadloze Home Cinema set" uitzet mag je dan het probleem niet meer hebben, zo kan je het toch te weten komen.
dat heb ik natuurlijk al uitgeprobeerd. Er is dan geen storing. Maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem.

Blijft vreemd dat de ene laptop er geen hinder van ondervindt en een andere wel

Reageer