Internetsnelheid nog steeds traag na overschakeling op vdsl

  • 19 July 2011
  • 35 reacties
  • 2778 Bekeken

Hoi, enige tijd geleden hebben wij ons een B-box2 aangeschaft. Vandaag hebben ze ons internet overgeschakeld van adsl naar vdsl2.
We hebben te horen gekregen dat we 600 à 700 m van de centrale zitten.

(Oude dawload snelheid: 0,125MB/s en upload 0,02MB/s)

Nu echter, als ik iets download, krijg ik maar een download snelheid van 1,5 MB/s en een upload snelheid van 0,2MB/s.
Omdat we zo dicht bij de centrale gelegen zijn en vdsl2 gebruiken, zij de technieker dat we zeker de 16MB/s zouden moeten kunnen halen.

Hoe komt het dat we nog steeds traag internet hebben?

Is hier iets aan te doen?

35 reacties

Het uitvallen van de B-Box gebeurt nu niet meer...
Dus dit zijn m'n resultaten:

test 1:



test 2:



test 3:


dat is aan de trage kant voor een 16,5/2 profiel... is jouw pc toevalling niet op de achtergrond aan het verbruiken?

mvg
De bekabeling is gecheckt, alles is goed aangesloten.
M'n pc is niets op de achtergrond aan het verbruiken (gecheckt door te zoeken en door mijn virusscanner af te zetten en die zij dat ik maar 1 netwerconnectie open had staan) en ik zit alleen op het internet.

Wij hebben thuis internet Favorite. (25Mb/s => 3,125 MB/s)
Is het dan normaal dat we de helft niet halen? Zeker als we maar 600 tot 700m van de "verdeelkas" wonen?
normaal moet je dus ongeveer 16,5/2 kunnen halen, waarom je dat niet haalt is me op dit moment niet duidelijk

maar tgv de afstand tot de rop & lijnverzwakking kan je inderdaad de favorite specificaties niet halen
echter is het mogelijk dat ze in de toekomst een vdsl2 boast box plaatsen waardoor je snelheid zou verhogen, maar da's afwachten

mvg
Kunnen ze dit bij Belgacom uitzoeken hoedat het komt dat ik minder haal?
xenne, ik heb mijn wifi eens op kanaal 8 gezet en nu heb ik.

met utp kabel

terwijl 't vrouwke rustig verder kijkt naar VTM HD 😉
dat ziet er al beter uit Ricy

https:///people/caac2ae274aangezien de modem op 16,5/2 synct denk ik toch dat de reden van de lagere snelheid bij jou te zoeken is
staat je draadloos af? anders kunnen jouw buren misschien op jouw internet zitten?

mvg

ja inderdaad mss eens wireless uitzetten en met utp kabel verbinden en dan speedtest doen.
Beste Ulf1103,

Kan u uw login posten dan ik een lijntest uitvoeren.

Mvg,

Eva.
Is de telefoon lijn nr. ook niet goed?
De vorige keer wel… (n maand geleden, alleen dat ik nooit antwoord heb gekregen… :S)

Reageer