Internetsnelheid nog steeds traag na overschakeling op vdsl

  • 19 July 2011
  • 35 reacties
  • 2778 Bekeken

Hoi, enige tijd geleden hebben wij ons een B-box2 aangeschaft. Vandaag hebben ze ons internet overgeschakeld van adsl naar vdsl2.
We hebben te horen gekregen dat we 600 à 700 m van de centrale zitten.

(Oude dawload snelheid: 0,125MB/s en upload 0,02MB/s)

Nu echter, als ik iets download, krijg ik maar een download snelheid van 1,5 MB/s en een upload snelheid van 0,2MB/s.
Omdat we zo dicht bij de centrale gelegen zijn en vdsl2 gebruiken, zij de technieker dat we zeker de 16MB/s zouden moeten kunnen halen.

Hoe komt het dat we nog steeds traag internet hebben?

Is hier iets aan te doen?

35 reacties

600 à 700m van de ROP zal dat wel zijn.

log eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Dowstream Line Rate & Upstream Line Rate, en post die eens

mvg
Welk profiel heb je?

lees dit eens onder item "voorbeeld" ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen







Downstream line rate 16536 kbps








Upstream line rate 2056 kbps
een 16,5/2 profiel, da's het laagste vdsl2 profiel. profiel is afhankelijk van afstand ROP/lijnverzwakking

dit kan eigenlijk enkel veranderen als belgacom een vdsl boast box zou plaatsen, dat brengt de klant dichter bij de ROP.
deze boxen zouden voornamelijk geplaatst worden waar er veel mensen op 16,5/2 zitten

maar da's dus afwachten

mvg
xenne , maar hoe verklaar je dat hij maar een download snelheid krijgt van 0,2 Mbit krijgt ?

Als hij niet naar TV kijkt moet dat toch hoger zijn of niet ?
Oké...
Maar zou ik dan geen 16,5Mb/sec of 2,01MB/s moeten hebben ipv 1,5? en 0,25MB/s upload ipv 0,2MB/s?
ofzo?

Dan snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom de technieker had gezegd dat we 16MB/s konden halen...?
ps: wij hebben alleen maar Belgacom internet...
Geen tv en telefoon..

Wij gebruiken Telenet voor de televisie... 🙂
tsja ricy, die snelheden zijn niet normaal, maar het zal wellicht aan factoren liggen achter de modem

de vraag is hoe is die snelheid gemeten? misschien een willekeurige download van een server die op z'n gat ligt?
is hij draadloos of met kabel verbonden?
onbelast gemeten? etc

hij kan misschien anders eens gaan meten op http://www.speedtest.net/

mvg
Er is blijkbaar iets aan de hand want ik doe een speedtest en haal maar 3,25 Mps down en 3,25 Up met mijn 30/6 profiel !!!!!???
hier geen probleem



ik haal m'n max niet omdat ik draadloos verbonden ben

mvg
Weet ik...


We hebben een ping van 42 ms
Downloadsnelheid van 1677,1 kB/s
Upload van 224,1 kB/s

2e test:

ping van 43 ms
Downloadsnelheid van 1599,7 kB/s
Upload van 226,8 kB/s

3e test:

ping van 39 ms
Downloadsnelheid van 1578,9kB/s
Upload van 226,8 kB/s

Heb deeze test al een paar keer gedaan op de dag, en kom het meeste het 2e resultaat uit... (ietsje lager download snelheid)

(niet draadloos, maar met een 5e kabel)
Ik zit duiddelijk ook met een probleem:


afgaande op wat ricy schrijft zitten we misschien met een algemeen probleem in jullie regio?

zeg ricy, kan jij nog tv kijken met dergelijke snelheid?

mvg
In onze regio?

Ricy, waar woon jij ergens?
Ik in Ranst...

Als er dus veel mensen zijn met dit probleem, dan (en ik quote xenne)

"kan dit eigenlijk enkel veranderen als belgacom een vdsl boast box zou plaatsen, dat brengt de klant dichter bij de ROP.
deze boxen zouden voornamelijk geplaatst worden waar er veel mensen op 16,5/2 zitten"
ik woon in Meise, normaal haal ik 20/4 Mbps


Hier valt de snelheid nog mee; maar ik zit dan ook maar op een 16,5/2 profiel.


beste https:///people/caac2ae274

er is blijkbaar een misverstand, het profiel 16,5/2 is normaal


maar de snelheid die je nu haalt is niet normaal te noemen, blijkbaar heeft ricy op dit moment gelijkaardige problemen

begin misschien eens met jullie bbox eens te resetten (van de spanning te halen)


mvg



gewoon uittrekken?
Of eerst uitzetten ofzo?
gewoon de stekker eens uittrekken, en na half minuutje terug insteken. kijk eens of dat beterschap aan het licht brengt

mvg
Badge
beste,

werd uw aansluitpunt (eerste tf stopcontact) gewijzigd zoals in handleiding beschreven? Indien ja dient u de helpdesk op hun nummer 080022700 te contacteren.

muisje
xenne , mijn vrouw is naar tv aan 't kijken en k' mag de bbox niet onderbreken , man,man,man miserie, miserie Huilen


ah, is ze tv aan het kijken, en misschien nog aan het opnemen ook?

mvg
Euh???
Daar heb ik geen idee van...
Ik zal de handleiding eens bezien...
Ik was er niet bij toen we het hebben geinstaleerd :P

Het resultaat van het uittrekken en eventjes wachten:

test 1:



test 2:



wrm is h nu nog trager?

test 3:

(B-box is uitgevallen...??)
Opnieuw dus:

test 1:

(B-Box is opnieuw uitgevallen)
Opnieuw dus:

test 1:

(weer uitgevallen...)

De B-Box valt nu constant uit mij bij...
Hoe kan ik dit oplossen?
nee niet aan het opnemen en ze kijkt naar SD programma dus normaal zou ik anders ongeveer 20/4 halen !
https:///people/caac2ae274,

check eens uw bekabeling en bel desnoods eens naar de 0800 22 700 (tot 22uur)

mvg

Reageer