Skip to main content
Beste,



ons internet ervaren we in onze nieuwe woonst sinds 2 jaar als algemeen traag. Er zijn al verschillende techniekers langs gekomen en er valt niets meer te verbeteren aan de instellingen en toestellen. Sinds een paar weken is het (weer) opvallend zeer traag. We vermoeden eigenlijk dat het probleem zich eerder buiten ons huis bevind. Internet ging opnieuw iets beter na een vorige klacht en een technieker die het netwerk in een kast op de straat controleerde. Is het mogelijk na te gaan hoe het zit met ons (buiten)netwerk en of er aanpassingen/moderniseringen noodzakelijk zijn. In afwachting zou ik graag hebben dat onze snelheid opnieuw kan verhoogd worden. Vermits het een paar weken geleden drastisch omlaag ging denk ik dat dit ook weer omhoog kan. In bijlage een speedtest die ik net deed en voor zich spreekt: down 0.32, up 0.07



vriendelijke groet,

Ben
wat heb je als resultaat als je de speedtest doet met je pc/laptop/ verbonden met een utp kabel rechtstreeks aan je bbox.

En kijk ook eens wat je krijgt als resultaat wat je zou moeten hebben volgens proximus aan internetsnelheid, via deze > link
Dag Ben, kan je ons via en privé bericht je klantnummer of vaste lijnnummer doorsturen ?



Dan kunnen wij het eens na kijken voor jou.



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Groetjes, Robrecht



Het Proximus Team
Beste,



dat is inderdaad een stuk beter. We hebben ook de recentste bbox.
Helpt het niet als je eens je wifi (2.4 GHz) van kanaal verandert

Als je kan en je toestellen het toelaten, werk je best via Wifi-5.0 van je bbox3 daarvan is de band veel minder bezet als van de 2.4 wifi-band
Daar je met de lan kabel al een veel betere snelheid haalt gaat het ofwel de wifi op de bbox zijn of storingen op het draadloos kanaal dat je modem nu op staat.



Ik heb je lijn even uitgemeten en daar zie ik alvast geen probleem op.



Ik zie wel dat je modem al aanstaat sinds 17/4. Kan je deze eens herstarten en kijken of het dan beter is ?
Hallo,



Vermits de eigen technische kennis beperkt is gaan we dit volgende week doen met een bevriende informaticus. Mijn echtgenote bevestigd echter dat op en afzetten en kanaalveranderingen al eerder werden geprobeerd met de technici die langskwamen. Zonder significante winst.
Ok laat ons maar iets weten wat je bevriende informaticus vindt of opmerkt.
Opmerking:

Toch nog eens langs deze weg melden aan Proximus dat het niet alleen de link

https://www.proximus.be/internetsnelheid is die niet meer werkt maar ook

de linken op: Producten > Andere producten > Internet > de surfsnelheid bij je thuis kennen :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt

Mvg,

Martin.
Ok bedankt voor de melding.

Reageer