Ik heb sinds gisteren Tuttimus bij proximus. Daarbij is mijn internetdownloadsnelheid op dit moment nog 43Mbit, terwijl na vectoring het rond de 93Mbit zou moeten zitten. Ik heb al laten nakijken bij de service-desk, maar het zou nog tot 2 à 3 weken kunnen duren.
Is dit juist zo? Ik ben overgestapt van Fibernet 200 van telenet. Kan ik binnenkort de zekerheid/duidelijkheid krijgen over de versnelde download?
Bladzijde 1 / 1
de DLM moet nog proberen om je snelheid te verhogen.naar alle waarschijnlijkheid.
kijk ook eens op: proximus.be/internetsnelheid , welke snelheid je kunt verwachten.
kijk ook eens op: proximus.be/internetsnelheid , welke snelheid je kunt verwachten.
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload
Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Met vectoring zou je bbox moeten synchroniseren op 70 Mbps (63.3) en als de DLM de lijn kan posotief evalueren zou dit moeten stijgen naar 100Mbps (93.1).
Heb je die 43 Mbps gemeten terwijl je verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox en zonder dat er decoder(s)opstaan en zonder dat er PVR opnames zijn op deze decoder(s)
PS: anders moet je de automatische lijntest (via het nummer 0800 22 424)eens uitvoeren zoals hier beschreven : klik hier
Heb je die 43 Mbps gemeten terwijl je verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox en zonder dat er decoder(s)opstaan en zonder dat er PVR opnames zijn op deze decoder(s)
PS: anders moet je de automatische lijntest (via het nummer 0800 22 424)eens uitvoeren zoals hier beschreven : klik hier
Dit lijkt er meer op:
Ik heb de automatische lijntest gedaan. Nu is het in orde.
Deze test heb ik gisteren echter ook al een aantal keren gedaan, maar nu is het blijkbaar in orde!
Bedankt.
Ik heb de automatische lijntest gedaan. Nu is het in orde.
Deze test heb ik gisteren echter ook al een aantal keren gedaan, maar nu is het blijkbaar in orde!
Bedankt.
Prima, zo moet dat zijn 🙂
heel leuk te lezen dat het voor sommige klanten kan werken. Ik zit reeds sinds november '16 na een eenzijdige aanpassing van Proximus op een snelheid van minder dan 40 Mbps. Voor WIFI haal ik soms slechts 1Mbps. En dit ondanks een abonnement Internet Maxi.
Er zijn al 2 techniekers langsgeweest. De laatste met ID 847200 die het probleem erkende. De oorzaak ligt bij Proximus. Maar na 3 maanden, ettelijke telefoons met technische dienst, klantendienst is er geen verbetering.
Ik stel vast dat ik als klant niet wordt geholpen.
Er zijn al 2 techniekers langsgeweest. De laatste met ID 847200 die het probleem erkende. De oorzaak ligt bij Proximus. Maar na 3 maanden, ettelijke telefoons met technische dienst, klantendienst is er geen verbetering.
Ik stel vast dat ik als klant niet wordt geholpen.
Hey Tim, ik heb even wat opzoekwerk gedaan en momenteel ziet alles er ok uit en heb je een snelheid van 50Mbps. De situatie zoals ze was bij de laatste technicus, zat je op een snelheid van 20Mbps. Deze is verhoogd door ons automatisch systeem naar 50Mbps. Onze verdeelkast in straat is reeds uitgerust met de nieuwste technologie (vectoring) maar tot op heden is deze nog niet actief. Dit duurt altijd een tijd vooraleer deze volledig operationeel is. Maar je mag gerust zijn dat deze spoedig wordt geactiveerd. Tip! Je kan steeds je beschikbare snelheid controleren via volgende pagina: www.proximus.be/internetsnelheid. Zoals je kan zien, is de maximum beschikbare snelheid 50Mbps. Deze zal verhoogd worden zodra de uitbreidingen in de verdeelkast operationeel zijn.
Het feit dat je met wifi 1Mbps haalt heeft hier echter niets meer te maken. Je wifi signaal is volledig afhankelijk van je infrastructuur binnenshuis. Kijk bijvoorbeeld even op volgende pagina voor wat algemene tips. Vooral het wijzigen van het wifi kanaal kan je wifi verbinding vaak sterk verbeteren. Als je wilt, kan ik nog eens een technicus langs sturen om je wifi signaal bij je thuis na te kijken.
Het feit dat je met wifi 1Mbps haalt heeft hier echter niets meer te maken. Je wifi signaal is volledig afhankelijk van je infrastructuur binnenshuis. Kijk bijvoorbeeld even op volgende pagina voor wat algemene tips. Vooral het wijzigen van het wifi kanaal kan je wifi verbinding vaak sterk verbeteren. Als je wilt, kan ik nog eens een technicus langs sturen om je wifi signaal bij je thuis na te kijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.