Internetsnelheid

  • 27 December 2010
  • 5 reacties
  • 533 Bekeken

Ik had even een vraagje over mijn internetabonnement.

Ik gebruik 'Internet Intense' wat download snelheden tot ongeveer 30 Mbps zou moeten opleveren.

Nu haal ik op een goed moment maximum snelheden tot 500 kb/s, in tegenstelling tot de 3.75 MB/s die ik zou moeten kunnen halen met deze 30 Mbps verbinding.

Wat ik me dus afvraag is of de snelheid die ik behaal normaal is, mij lijkt het van niet, en of ik misschien het ergens verkeerd begrijp.

Mogelijke reden voor een lage snelheid kan misschien wel een verouderde modem zijn? Of misschien mijn afstand tot een ROP?

Mijn login: fa563749



Dank je wel!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kijk op http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi

Daar vind je je line rate downstream en upstream maar ook je downstream training margin (signaal/ruisverhouding) Als die boven de 22 db is, dan kun je regelmatig 25 Mbps down en 3.25 up halen, maar niet altijd. en 't is inderdaad gedeeld door 8 vlgs. mij.

;)
Reputatie 2
Badge +1
Laurens,

30Mbps is enkel mogelijk met een VDSL2 aansluiting.

Aangezien je spreekt van een verouderde modem vermoed ik dat je niet op het VDSL2 netwerk aangesloten bent, maar op ADSL2+.

Heb je een BBOX2? Deze is noodzakelijk voor VDSL2.
Beste Laurens90,

U zit op een ADSL lijn met een snelheid van 4,6Mbps. VDSL2 is nog niet beschikbaar. U kunt eventueel een goedkoper abonnement nemen die voldoet aan uw snelheid bijvoorbeeld internet start + onbeperkt volume = 18,90 + 10 euro en zit u aan 28,90 euro waardoor u toch wel wat per jaar bespaard op uw internet factuur. Voor meer informatie en de voorwaarden kijkt u op www.belgacom.be

Vriendelijke groet,
Eva
Dank u wel voor de hulp!

Als ik het goed begrijp is 4,6Mbps het maximum dat ik er uit kan halen of kunnen er binnenhuis aanpassing gebeuren om een hogere snelheid te bekomen?

Kan eventueel deze ADSL lijn worden aangepast of is dit iets extern aan het huis waar ik niets aan kan doen?

Wanneer is trouwens VDSL of VDSL2 voor mij beschikbaar?

Het probleem is verder ook dat er 3 pc's op het internet moeten kunnen, wat meteen impliceert dat ik voor internet intense moet kiezen of zie ik dat verkeerd?

PS: Sinjoor71, je link werkt niet.
Reputatie 2
Badge +1
Voor de 3 PC's geeft dit geen problemen op een internet start, je kan er perfect meerdere aansluiten.

Reageer