Hallo iedereen,
Ik heb al een aantal weken problemen met mijn internetverbinding, maar dit gaat op en af.
Wat er aan de hand is:
- Mijn BBOX 3 geeft alle verbindingen normaal weer (alle lampjes branden blauw)
- Mijn TV (digitaal, netflix,..) werkt zoals normaal
- Mijn verbinding voor internet (zowel wifi als via UTP) is zichtbaar en er kan verbinding gemaakt worden met het netwerk (via laptop, gsm, tablet), MAAR er is geen toegang tot het internet. De foutmelding via bv. mijn gsm is "de server kan niet gevonden worden", of de bekende "deze pagina kan niet weergegeven worden" via mijn laptop.
Ik vind het erg raar dat mijn TV verbinding prima werkt (hoewel ik soms de melding krijg dat bv de decoder niet gevonden kan worden, maar dit verdwijnt soms vanzelf), mijn netwerk zichtbaar is voor toegang tot internet, maar deze toegang op geen enkele manier kan bekomen.
Ik probeerde al meermaals mijn modem te herstarten, maar ook daar geen verbetering. Een lijntest via de proximus website, gaf ook geen problemen weer.
Zou het kunnen zijn dat mijn modem slecht functioneert voor de internet toegang alleen?
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 1
Dag JonasDC,
Stuur me even je klantnummer door, dan bekijk ik dit even voor je.
Mvg,
AndyM
Stuur me even je klantnummer door, dan bekijk ik dit even voor je.
Mvg,
AndyM
Dag AndyM,
Mijn klantnummer is 619096143.
Alvast bedankt voor je reactie!
JonasDC
Mijn klantnummer is 619096143.
Alvast bedankt voor je reactie!
JonasDC
Dag JonasDC,
Heb even een meting uitgevoerd en die lijkt toch ok te zijn hoor.
Een herstart van de modem kan soms een probleem oplossen. Indien niet, mag je altijd even een reset uitvoeren.
Hoe?
Duw tot dat de lichtjes vooraan veranderen (10 a 15 seconden) met een stylo/potlood in het gaatje Reset achteraan op de modem.
Opgelet: indien je de naam van je wifi-netwerk en wachtwoord hebt veranderd, dan zal je alles opnieuw moeten instellen.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_name/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-van-het-wifi-netwerk.html
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html
Mvg,
AndyM
Heb even een meting uitgevoerd en die lijkt toch ok te zijn hoor.
Een herstart van de modem kan soms een probleem oplossen. Indien niet, mag je altijd even een reset uitvoeren.
Hoe?
Duw tot dat de lichtjes vooraan veranderen (10 a 15 seconden) met een stylo/potlood in het gaatje Reset achteraan op de modem.
Opgelet: indien je de naam van je wifi-netwerk en wachtwoord hebt veranderd, dan zal je alles opnieuw moeten instellen.
Naam van het wifi-netwerk
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_name/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-van-het-wifi-netwerk.html
Wachtwoord van het wifi-netwerk
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html
Mvg,
AndyM
Dag Andy,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit nu op mijn werk, maar probeer vanavond de totale reset van de modem eens en koppel nog terug!
Groeten,
JonasDC
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zit nu op mijn werk, maar probeer vanavond de totale reset van de modem eens en koppel nog terug!
Groeten,
JonasDC
Dag Andy,
Na een eerst reset van de modem, geen verbeteringen. Maar een tweede reset de dag erna zorgde wel voor stabiel internet!
Bedankt!
Groeten,
JonasDC
Na een eerst reset van de modem, geen verbeteringen. Maar een tweede reset de dag erna zorgde wel voor stabiel internet!
Bedankt!
Groeten,
JonasDC
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.