Ik beh overlaatst een gsm gekocht van sony (experia) dus dit is een smartphone. Maar ik wou dit niet gebruiken voor het internet te gebruiken dus doe ik dit ook niet. Vandaag krijg ik om de 10 minuten een bericht van proximus ( Let op ! Je internetkosten zijn heel hoog , bel naar 6000 om een hoge rekening te voorkomen). Dus ging ik naar de winkel waar mijn gsm vandaan komt en daar kreeg ik te horen dat proximus geld aanrekend telkens als je iets doet met je gsm, buiten berichten sturen, omdat ze alles via internet opzoeken. Dus ik luister naar het nr waarop ik het bedrag van mijn factuur kan te weten komen en zit nu aan 450 euro. Ik snap dit niet want ik doe niets mis, dus mogen ze toch niets aanrekenen? of moeten ze dat op zijn minst beter informeren aan de klanten dat dit voorkomen kan worden. Ik ben 18 jaar ga om de 2 weken de zaterdag 4 uur gaan werken. Ik moet daar dus 13 keer voor gaan werken omdat proximus weer dom doet. Het is nog 5 dagen tegen dat er een nieuwe maand begint dus ik hoop dat dit bedrag niet meer oploopt want ik heb niet zoveel geld ook eh om telkens te betalen aan proximus. Kan je dit aanvechten? want mijn rekening gebeurd via domiciliëring en dat geld is dus van de eerste keer geoon weg.
Help me als er iemand weet wat ik kan doen, want ik ben ten einde raad.
Doctor D
Bladzijde 1 / 1
beste DoctorD
uw gsm toestel staat, standaard door de fabrikant ingesteld, op automatisch internetverbinding maken. Dit had de verkoper u moeten zeggen en of uitschakelen. U kan dit zelf ook wijzigen via de menutoets - instellingen- connectiviteit - netwerk - enkel WIFI aan al de rest uit => zie ook in handleiding naar uitschalen internetverbindingen.
muisje
uw gsm toestel staat, standaard door de fabrikant ingesteld, op automatisch internetverbinding maken. Dit had de verkoper u moeten zeggen en of uitschakelen. U kan dit zelf ook wijzigen via de menutoets - instellingen- connectiviteit - netwerk - enkel WIFI aan al de rest uit => zie ook in handleiding naar uitschalen internetverbindingen.
muisje
Internet via GSM of smartphone kan aardig oplopen. Het hangt ook af van je abonnement en van de apps die je hebt gedownloaded of die er standaard al op stonden. Sommige functies zoeken bijna constant het internet op. Zoals muisje zegt, best je zoveel mogelijk via Wifi werken, en enkel uitzonderlijk via 3G, en dan nog handmatig, dan sta je niet voor verrassingen. 450€ is bovendien een astronomisch bedrag !!! Maar met een Pay&Go kaart aan standaard tarief vanj 0,42€/5 min. gaat dat vlug vooruit...2,52€ per uur...of naar keuze 0,50€/100kB...met een Pay&Surf is dat al een stuk minder ( zie verder) en kan je je verbruik bovendien in het oog houden.
Begin meteen te surfen
Bent u Proximus-klant? Dan kunt u meteen surfen aan het standaardtarief van € 0,42/5 min. Indien u dat wenst, kan u het aanpassen in de e-Services om te betalen per volume: € 0,50/100 kB.
Surf goedkoper met uw Pay&Go-kaart
Dit bedrag wordt gedebiteerd van uw bestaande belkrediet. Als u meer verbruikt, surft u verder aan het standaardtarief dat u bovenaan de pagina terugvindt.
Wilt u uw resterend volume kennen? Typ dan #147# (voor Pay&Surf 25 MB) of #151#
(voor Pay&Surf 200 MB) op uw gsm en druk op Verzenden.
Surf goedkoper met uw automatische herlaadbeurt
Zet een deel van uw automatisch herlaadbedrag om in surfvolume (beschikbaar vanaf de automatische herlaadbeurt 10).
Tip: gebruikt u Pay&Go Generation met automatische herlaadbeurt? Pay&Surf is compatibel met de 10 MB in uw bundel, u hebt dus 35 MBom te surfen!
Dit bedrag wordt maandelijks gedebiteerd vanaf uw volgende automatische herlaadbeurt. Als u meer verbruikt, surft u verder aan het standaardtarief dat u bovenaan de pagina terugvindt.
Blijf steeds op de hoogte van uw verbruik via Hello Proximus. Wij houden u ook op de hoogte via sms.
Begin meteen te surfen
Bent u Proximus-klant? Dan kunt u meteen surfen aan het standaardtarief van € 0,42/5 min. Indien u dat wenst, kan u het aanpassen in de e-Services om te betalen per volume: € 0,50/100 kB.
Surf goedkoper met uw Pay&Go-kaart
Internet On GSM | Volume/maand | Prijs | Bestellen |
Pay&Surf | 25 MB | € 3 | Typ #147*1# op uw gsm en druk op Verzenden |
Pay&Surf | 200 MB | € 10 | Typ #151*1# op uw gsm en druk op Verzenden |
Dit bedrag wordt gedebiteerd van uw bestaande belkrediet. Als u meer verbruikt, surft u verder aan het standaardtarief dat u bovenaan de pagina terugvindt.
Wilt u uw resterend volume kennen? Typ dan #147# (voor Pay&Surf 25 MB) of #151#
(voor Pay&Surf 200 MB) op uw gsm en druk op Verzenden.
Surf goedkoper met uw automatische herlaadbeurt
Zet een deel van uw automatisch herlaadbedrag om in surfvolume (beschikbaar vanaf de automatische herlaadbeurt 10).
Internet On GSM | Volume/maand | Prijs/maand | Activeren/deactiveren |
Pay&Surf activeren | 25 MB/maand | € 3/maand | Typ #147*2# op uw gsm en druk op Verzenden |
Pay&Surf deactiveren | Geen | Geen | Typ #147*3# op uw gsm en druk op Verzenden |
Tip: gebruikt u Pay&Go Generation met automatische herlaadbeurt? Pay&Surf is compatibel met de 10 MB in uw bundel, u hebt dus 35 MBom te surfen!
Dit bedrag wordt maandelijks gedebiteerd vanaf uw volgende automatische herlaadbeurt. Als u meer verbruikt, surft u verder aan het standaardtarief dat u bovenaan de pagina terugvindt.
Blijf steeds op de hoogte van uw verbruik via Hello Proximus. Wij houden u ook op de hoogte via sms.
heb ik ook meegemaakt
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.