Internetinstellingen op xperia arc werken niet

  • 29 July 2011
  • 9 reacties
  • 781 Bekeken

Hoi Iedereen,

ik probeer nu al een 14 tal dagen om op een fatsoenlijke manier mijn toestel te gebruiken samen met een start pakket van internet op gsm. Ik heb reeds vanalles geprobeert maar niets werkt fatsoenlijk.

Ik heb eerst geprobeert met de instellingen van het proximus netwerk : daar krijg ik geen verbinding via die internet.proximus.be

Ik heb dan de automatische instellingen laten downloaden via het toestel : dan werk ik plots via WAP instellingen ( dat lijkt soms te lukken: ik kan dan af en toe ( wel heeeeel traag) eens een pagina laden enzo maar de mail en andere toepassingen werken absoluut niet )

Reeds contact gehad in een winkel zelf, via de telefonische hulplijn ..; niemand kan het me uitleggen ....

Hoe zit dat nou: dien ik alles op te zeggen en over te stappen naar een provider waar dit wel werkt ? Ik heb enkel de start genomen omdat ik eigenlijk voor mijn werk veel op de baan zit en daar vooral de mails nodig heb ( zien plus antwoorden !!) en af en toe een update van de google maps ( vooral op voorhand gedownloade maps beschikbaar ) maar dit werkt dus allemaal absoluut niet ... via wifi geen enkel probleem ... via gsmverbinding dus niet pfffff

Is er iemand die me nu eens en voor altijd de correcte gegevens kan bezorgen aub .... of ligt het ergens anders aan ...

Mvg, Ive

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Met een Xperia Arc moet je probleemloos op het 3G netwerk kunnen zelfs tot 7.2Mbps. Ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, of ga naar een Belgacom Center.

Dit staat er op de SE site:

Internet- en berichtinstellingen downloaden:

  1. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het scherm Apps.
  2. Zoek naar en tik op Instellingen > Sony Ericsson > Instellingen downloaden > Accepteren.
Tip: Bij de meeste mobiele-telefoonnetwerken en operators worden internet- en berichtinstellingen vooraf in je telefoon geïnstalleerd. Je kunt al direct internet gebruiken en berichten verzenden.

Internetinstellingen handmatig configureren:

  1. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het Apps-scherm.
  2. Zoek naar en tik op InstellingenDraadloos & netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.
  3. Druk op de Menu-toets.
  4. Tik op Nieuwe APN.
  5. Tik op Naam en voer de naam van het netwerkprofiel in dat je wilt maken en tik dan op OK.
  6. Tik op APN en voer de naam van het toegangspunt in, tik dan op OK.
  7. Tik en voer alle andere gegevens in die je netwerkoperator vereist.
  8. Druk op de Menutoets en tik op Opslaan.
Opmerking: Neem contact op met je netwerkoperator voor gedetailleerde informatie over je netwerkinstellingen.

De standaardinternetinstellingen terugzetten:

  1. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het Apps-scherm.
  2. Tik op InstellingenDraadloos & netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.
  3. Druk op de Menu-toets.
  4. Tik op Standaardinstellingen herstellen.
Hoi Sinjoor,

alvast dank voor je reactie ... maar ...

ik heb al deze zaken reeds gedaan : eveneens me aangemeld bij een belgacom winkel ( wijnegem shopping) maar daar konden ze me niet veel verder helpen.

Het waren eerder verkopers dan techniekers. Maar dat is niet hun schuld natuurlijk !

Ik heb zowel de standaard instellingen gebruikt , die van sony ericson via dowload ( dan kom ik op wap en werkt het zeeer traag en af en toe, en kan ik niet naar mijn nieuwe mails ed ... ) en die via de proximus site ( manuele input ... ) ... of ligt het aan het feit dat ik via belgacom bij proximus ben dat dit niet lukt ?

Die instellingen heb ik niet .... ( van belgacom ... )
Reputatie 7
Badge +1
Heb je hier al eens gekeken ?

http://support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl/index.html?rid=P_CBUSUPHPAMBAdevice_configuration_nl&session=L3RpbWUvMTMxMjAyODU3Ny9zaWQvTlZuRlVnQWs%3D#/sony-ericsson/xperia-arc/internet

Klik dan op handmatig instellen, dan zul je zien dat de automatisch instellingen voor dit toestel niet werken. Wel kan je de handmatige instellingen stap voor stap instellen (telkens op volgen de klikken). Er zijn 16 stappen te doorlopen. Hoop voor jou dat het lukt..
Hoi,

ja hoor ik heb heel de lijst overlopen en dan kan ik net geeb verbinding meer maken .. enkel als er via de automatische instellingen zoeken de wap instellingen binnen komen, dan kan ik sommige pagina's laden maar zeer traag maar werken mijn mail en andere toepassingen niet ....

alles werkt dan wel via wifi, eens daarbuiten kan ik dus niets meer ...

ik word er radeloos van, ik denk dat ik opnieuw naar de winkel moet voor een nieuwe sim kaart want misschien is er daar iets mis mee ... pffff
Reputatie 7
Badge +3
Als je geen toegang hebt tot internet of internetservices:

  1. Controleer de balken voor signaalsterkte boven in het telefoonscherm om zeker te zijn dat je telefoon met een netwerk is verbonden. Als er geen of slechts een beperkt signaal is, ga dan naar een open ruimte zonder obstakels of ga dicht bij een raam staan.
  2. Controleer of je de juiste internetinstellingen in je telefoon hebt. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het toepassingenscherm. Zoek dan naar en tik op InstellingenDraadloos & netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Als er geen APN's zijn, ga dan terug naar het menu Instellingen en tik op Sony Ericsson > Instellingen downloaden > Accepteren om instellingen voor internet te downloaden. Neem voor het handmatig configureren van internetinstellingen contact op met je netwerkoperator voor informatie over je netwerkinstellingen.
  3. Als er geen beschikbaar draadloos netwerk is, zorg er dan voor dat er dataverkeer naar je telefoon mogelijk is via het mobiele netwerk. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het toepassingenscherm. Zoek dan naar en tik op Instellingen > Draadloos & netwerken > Mobiele netwerken en markeer het selectievak Gegevens ingeschakeld
  4. Als het netwerk van je voorkeur niet beschikbaar is, kun je roaming inschakelen om zo toch verbinding te hebben tot dataservices. Tik vanaf het beginscherm op het pictogram van het toepassingenscherm. Zoek dan naar en tik op Instellingen > Draadloos & netwerken > Mobiele netwerken en markeer het selectievak Data roaming. Roaming kan leiden tot aanzienlijke kosten.
  5. Neem contact op met je netwerkoperator en controleer of het netwerk dekking heeft voor jouw locatie.
Reputatie 7
Badge +3
Via deze link heb je de juiste parameters ze worden rechtstreeks naar je toestel verzonden en je moet ze accepteren voor de instellingen aan te passen.

http://customer.proximus.be/PUB/ota_customer/configure.jsp?language=nl&contentpath=0077c731bceefa8d0000012943110ec0
Hoi ,

thx, die heb ik ook al uitgeprobeert, ik kan echt alleen met de WAP instellingen verbinding maken en dat lijkt me de oorzaak te wezen. Ik ga maandag naar de shop en als ze me niet kunnen helpen stop ik het contract, zo simpel lijkt het me ... ik betaal en ik kan het niet gebruiken ....

Mvg, Ive
Reputatie 7
Badge +1
Niet opgeven Lvivke. Zo'n prachtig stukje technologie, waarvoor je toch een aardige cxent betaald hebt, moet men toch aan de gang krijgen. Wat voor soort SIM-kaart heb je ? En heb je een abonnement voor internet op GSM start van Proximus of van Belgacom ? want ik weet niet of die parameters hetzelfde zijn.
Wel ik wil het ook niet opgeven, maar wil wel een abonnement waar ik wel de mails kan beheersen zoals ik dat wens en niet zoals het nu lijkt ...

ik ben bij belgacom met alles en ik denk dat daar ergens het probleem ligt .... ik heb er geen andere verklaring voor, mijn collega's lukt het wel en die zijn bij base ( daar kom ik dus van he pfff .... )

Ik heb een 128kb sim kaartje .. of ligt het misschien daar ergens aan , maar als het niet spoedig opgelost raakt ben ik weg, en het zal zonder schadevergoeding zijn vermits het niet conform zijn van het contract lags hun zijde ... ik heb de juiste ( idd dure ) gsm ervoor tja se .....

maar ik ben van mening, goedkoop of duur, het moet werken zoals het hoort als het nieuw is ....

mvg, Ive

Reageer