Internet via stopcontact

  • 28 December 2010
  • 6 reacties
  • 1530 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties
Ik heb een netwerk gemaakt tussen de begane grond en de eerste verdieping via het stopcontact (gebruikmakend van Powerline adaptor). Het modem ligt dus op de begane grond en mijn iMac op de eerste verdieping. Internet e.d. werkt perfect!

Mijn telefoon aansluiting wordt ook via een splitter doorverbonden met de eerste verdieping. Op het moment dat ik op de eerste verdieping bel dan heeft mijn iMac tijdelijk geen internet verbinding. Heeft iemand hier verklaring voor? Het elektrische netwerk is toch totaal gescheiden van het telefoon netwerk? Hoe kan het ene netwerk het andere beïnvloeden? Het enige gemeenschappelijke punt is natuurlijk de aansluiting van het modem met het aansluitpunt van de telefoon. Maar als ik beneden bel dan heb ik boven op mijn iMac geen last van onderbroken internet aansluiting.

6 reacties

Volgens mij toch een splitter probleem.

Plaats op de eerste verdieping ook eens een splitter.

Mvg Jerom
Op de eerste verdieping heb ik ook een splitter geplaatst. Moet ik nu maar met Belgacom storingsdienst bellen?
Wissel de splitters eens om. Als je dan problemen hebt met het andere telefoontoestel, dan ligt het zeker aan de splitter.
Je bent toch aan gesloten op ADSL?

Het probleem blijft bestaan als er boven een splitter geplaatst is?

Als je nu boven het toestel gewoon uithaakt valt dan de syncro weg ?

Mvg Jerom

Ok, ik ga vanavond the splitter verwisselen. Heb dit nog niet eerder geprobeerd. En ja, ik ben op ADSL aangesloten. De splitter boven is nodig om boven te kunnen bellen, dus het stond daar al aangesloten.

En wat bedoel je met de syncro die weg zou vallen?
Ik heb gisterenavond de aansluiting boven goed bekeken. Er is boven blijkbaar geen splitter, excuses! Helaas heb ik ook geen extra splitter om boven te plaatsen en zo uit te proberen of het probleem verholpen is.

Maar ik heb wat anders ontdekt. Als ik de telefoon aansluiting boven eruit trek dan werkt mijn internet totaal niet! Ook de WiFi valt weg. Het lijkt alsof de kring als het ware onderbroken is waardoor het modem geen signaal meer krijgt. Ik heb een BBOX modem.

Toch even Belgacom storingsdienst bellen? Want volgens mij is er iets niet goed hier.

Reageer