Internet versnelling

  • 29 January 2012
  • 5 reacties
  • 354 Bekeken


Geachte forumlezers...

Ze hadden ons vorige week beloofd dat ons internet zou versnellen.Ze hadden daarvoor naar ons huis gekomen en zitten opmeten. Ik heb de TV beschikbaarheidstest gedaan en daar staat er dat we in staat zijn om 1hd en 1 sd tv te ontvangen. Hierbij leid ik af dat we op een 12Mbps down of iets gelijkaardig zitten.

Momenteel zijn dit onze diagostics:

Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 512 / 3360

Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12 / 19

Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 23 / 47

Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 22 / 13

Onze verbinding is am281131.

Wat ik wel vreemd vond is dat ze niets hebben gezegd over onze oude thomson speedtouch510. Ik vraag mij nu af of ik een nieuwe modem moet aanvragen(bbox-2 ofzo) en waar ik deze kan halen indien het nodig is. Ik dacht als ze vdsl2 komen activeren(Ik weet niet zeker of het dat is wat ze gedaan hebben.) dat ze daar wel zelf iets zouden over zeggen...

5 reacties

afgaande op de beschikbaarsheidstest zal dat idd een 12/1 vdsl2 profiel worden

maar daarvoor moet u natuurlijk op de vdsl2 technologie gezet worden, de migratie kan je aanvragen bij de klantendienst (0800 22 800) of via een belgacom center. u krijgt dan ook een nieuwe modem (bbox2 vereist) en toebehoren

mvg
Alle info omtrent migratie naar vdsl2
kan je vinden op mijn blog en ook meer zie hier => migratie naar vdsl2

Mvg
Wat ik wel niet snap...

12/1---(afstand 1000-1400m, verzwakking 1-1.4dB)

en mijn signaal verzwakking is

Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 23 / 47

Gaat dit dan ook veranderen door een andere modem?


Mvg,

David
je bent momenteel verbonden met de belgacom centrale (adsl technologie)

bij vdsl2 loopt de verbinding via de ROP

je bent appelen met peren aan het vergelijken... je huidige modem is ook niet bruikbaar op vdsl2

mvg
@ david je moet eerst je migratie naar vdsl2 aanvragen
zoals het op mijn blog uitgelegd wordt. Klik hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2" rel="nofollow

je verzwakking is groter omdat je van de centrale verbonden bent via koperdraad to bij u thuis in geval van ADSL.

Bij VDSL2 ben je maar vanuit de ROP (bgc kast in je straat) verbonden met koperdraad en het stuk van centrale naar die ROP is glasvezel, vandaar dat die verzwakking kleiner is.

Mvg

Reageer