Hallo,
Reeds enkele maanden krijgen we regelmatig de melding (Meestal enkele dagen voor het einde van de maand) dat we onze limiet hebben bereikt van data gebruik.
Bij nazicht nu op MyProximus, zie ik dat het verbruik via FON door andere mensen, ook bij ons eigen verbruik geteld wordt.
Zo wordt er momenteel al 23 GB welke via FON Hotspot gebruikt is bijgeteld bij ons verbruik.
Geen wonder dat we over de limiet zitten.
Ik heb FON net uitgeschakeld en hopelijk is het probleem nu verholpen. Maar het hele hotspot gebeuren van proximus heeft dus gigantisch grote hiaten!!
gr
Rudy
Bladzijde 1 / 1
Hey Rudy, hier moet ik je even tegenspreken.
Wanneer een 3de persoon op jouw FON gaan surfen gaat dit verbruik NIET van jouw limiet af.
Wat wel wordt bijgeteld is FON verbruik op jouw persoonlijke login. Zo zie ik dat deze 23GB afkomstig is van jouw FON login. Je kan deze ook controleren via je MyProximus.
Controleer dus of je geen toestellen hebt die verbinding maken met de FON zoals smartphones of tablets. Mogelijk verbinden deze automatisch wanneer je je login hebt opgeslagen op je toestel. Als je niet zeker bent en je vermoedt dat iemand anders met je login bezig is, kan je best je wachtwoord wijzigen. Dit doe je zoals beschreven op volgende pagina. Succes!
Indien je nog vragen hebt of je wenst dat wij even een reset wachtwoord uitvoeren van je FON account, aarzel niet om ons even opnieuw te contacteren.
Wanneer een 3de persoon op jouw FON gaan surfen gaat dit verbruik NIET van jouw limiet af.
Wat wel wordt bijgeteld is FON verbruik op jouw persoonlijke login. Zo zie ik dat deze 23GB afkomstig is van jouw FON login. Je kan deze ook controleren via je MyProximus.
Controleer dus of je geen toestellen hebt die verbinding maken met de FON zoals smartphones of tablets. Mogelijk verbinden deze automatisch wanneer je je login hebt opgeslagen op je toestel. Als je niet zeker bent en je vermoedt dat iemand anders met je login bezig is, kan je best je wachtwoord wijzigen. Dit doe je zoals beschreven op volgende pagina. Succes!
Indien je nog vragen hebt of je wenst dat wij even een reset wachtwoord uitvoeren van je FON account, aarzel niet om ons even opnieuw te contacteren.
Hallo Thomas,
Bedankt voor je antwoord, maar ik begrijp dan nog iets niet.
Ik heb geen Hotspot account (voor FON) aangemaakt en ik kan dus ook niet het paswoord wijzigen zoals aangegeven is op de pagina welke je in je bericht hebt aangegeven.
Dus als ik geen account heb, kan ik toch geen gebruik maken van FON?
En hoe kan ik zien (bij mijn verbruik) dat die FON data bij mijn account horen? Ik zie enkel bij de details 'Fon NAT' staan bij sommige records. Of zijn dit enkel mijn data verbruik records en niet alle data verkeer welke via mijn modem gaat?
Bij 'Hotspot' zijn er inderdaad geen records te zien omdat ik ook gaan account heb.
gr
Rudy
Bedankt voor je antwoord, maar ik begrijp dan nog iets niet.
Ik heb geen Hotspot account (voor FON) aangemaakt en ik kan dus ook niet het paswoord wijzigen zoals aangegeven is op de pagina welke je in je bericht hebt aangegeven.
Dus als ik geen account heb, kan ik toch geen gebruik maken van FON?
En hoe kan ik zien (bij mijn verbruik) dat die FON data bij mijn account horen? Ik zie enkel bij de details 'Fon NAT' staan bij sommige records. Of zijn dit enkel mijn data verbruik records en niet alle data verkeer welke via mijn modem gaat?
Bij 'Hotspot' zijn er inderdaad geen records te zien omdat ik ook gaan account heb.
gr
Rudy
Dan heb ik deze maar meteen gereset. Houd het in de gaten en laat ons zeker weten wanneer je dit nog ervaart.
Maar dat beantwoord mijn vraag niet.
Is het mogelijk als je geen hotspot account hebt aangemaakt, dat er toch FON data verbruik is?
Is het mogelijk als je geen hotspot account hebt aangemaakt, dat er toch FON data verbruik is?
Ja, dit is mogelijk. De FON login wordt standaard aangemaakt.
Hoe kan je dan het standaard fon login (login-naam en -paswoord) kennen, als je die niet zelf hebt aangemaakt?
@Francklin
Idd,
Maar goed, voor support team geld enkel dat ze vragen met min of meer standaard antwoorden beantwoorden zodat dergelijke vragen kunnen afgesloten worden (zoals ze nu met mijn vraag gedaan hebben, want ze hebben zelf het 'beste antwoord' aangevinkt en niet eens in rekening gebracht dat ik geen hotspot account heb - zelfs geen default als je het mij vraagt zie screendump .)
Zoals aangegeven in mijn vraag heb ik FON uitgeschakeld en nu hoop ik dat er geen onterechte data verbruik meer via mijn account gelogd zal worden.
En de oorsprong van dat data verbruik via FON zal wel altijd een raadsel blijven maar als je het mij vraagt, onterecht mijn account opgeteld.
Rudy
Idd,
Maar goed, voor support team geld enkel dat ze vragen met min of meer standaard antwoorden beantwoorden zodat dergelijke vragen kunnen afgesloten worden (zoals ze nu met mijn vraag gedaan hebben, want ze hebben zelf het 'beste antwoord' aangevinkt en niet eens in rekening gebracht dat ik geen hotspot account heb - zelfs geen default als je het mij vraagt zie screendump .)
Zoals aangegeven in mijn vraag heb ik FON uitgeschakeld en nu hoop ik dat er geen onterechte data verbruik meer via mijn account gelogd zal worden.
En de oorsprong van dat data verbruik via FON zal wel altijd een raadsel blijven maar als je het mij vraagt, onterecht mijn account opgeteld.
Rudy
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.