Skip to main content
Roepen Daar ik gisteren eindelijk mijn TV pakket had zelf moeten gaan achter zoeken nergens melding van gekregen dat mijn pakket al 14 dagen in een KIALA punt stond te wachten. Bij bestelling nochtans de melding gekregen dat er een brief verstuurd word voor afhaling, wacht er nog achter. Na installatie kreeg ik direct van de kinderen te horen dat de verbindingssnelheid zeer traag is.Verstomd Maar inderdaad na enkele test moest ik hun gelijk gevenVerstomd had beter op mijn oud systeem blijven draaien maar ja na enele telefoons van het is een super aanbiedingSchamen kom ik van een kouwe reis thuis. Het is overal het zelfde eens je laat overhalen lig je er op, het enige dat telt is we hebben zoveel klanten en dus kassa kassa

ok, geen probleem ik probeerde alleen maar om je uit de miserie te helpen.

mvg,


Ricy alvast bedankt voor de medewerking maar we zijn radeloos we hadden gehoopt dat het werkte maar op deze manier is het ondragelijk de living ligt hier met alle troep overhoop gezellig en de helft van onze toestellen zijn onbruikbaar geworden, kinderen moeten bij vrienden gaan afdrukken.


Geen enkel probleem hoor en ik begrijp dat je op den duur gefrustreerd geraakt.

Je zou op den duur je linksys met zijn betere wifi er tussen moeten zetten maar ja dat is weer een toestel meer natuurlijk!



Nog een goeienavond verder.


Hier ben ik dan eens terug met de uitleg die ik daarnet heb gekregen na +/- 20 min luisteren naar een computer kreeg ik een persoon aan de lijn die naar mijn probleem luisterde Verstomd ik vroeg hem de reikwijde van het wifi gedoe op een bbox 2 en toen hoorde ik in goede omstandigheden +/- 10 meter maar als er nog draadloze netwerken in de gebuurte zitten dan komt het op en rond de 5 meter. Ik zit hier met 7 soms meer netwerken en een GSM mast ja er werd me ook gevraagd of er een magnetron en andere toestanden stonden in mijn livingLachen wie doet dat. Dus heb ik maar de knoop doorgehakt en gans dit gedoe opgezegd. We zullen dan maar naar terug naar het oude tv net gaan ook gelukkig nog niet opgezegd de brief lag nogthans klaar. En gaan dan maar wachten tot waneer het VDSL terug is overgeschakeld naar ADSL


Snap niet goed waarom je dan alles zou opzeggen?

Hang gewoon de oude router achter de bbox en indien correct geconfigureerd (zie uitleg hier op diverse plaatsen op het forum) zal je geen verschil ondervinden en zelfs kunnen genieten van de hogere snelheden over VDSL2 samen met HD TV!


inderdaad axs... vdsl2 is gewoon superieur aan adsl, toch wel zonde om de stap terug te zetten.....



mvg


Ja axs en xenne als je veel tijd en veel geduld en nog wat kennis van zaken hebt is het nog te doen maar in het ander geval kan ik mij wel inbeelden dan je meer goesting krijgt om de boel door het raam te gooien!



Trouwens mijn vrouw heeft ook al gezegd "een geluk dat jij dit hier iedere keer in orde kunt zetten, anders had ik de boel al mooi terug gebracht naar de bgc boetiek" !!



mvg,


Bedankt voor de reacties maar daar zit hem het grote probleem de kennis ( ik kan mijn plan wel trekken ) maar ook als er iets fout gaat wie is er altijd de dupe de klant en betalen maar. Sinds vandaag heb ik zelfs geen gewone telefoonverbing meet en teug naar belgacom winkel wat was het antwoord we zullen alles doorschakelen naar je gsm en de personen aan de anderekant van de lijn betalen toch. Dus eindresultaat de klant mag terug eens wachten.


OPGELET: bij doorschakeling ben JIJ die betaalt voor het gedeelte van jouw lijn naar jouw GSM!

De beller betaalt gewoon het tarief van een normale telefoon naar jouw vaste lijn.


Hallo axs,



Bedankt voor de info maar heb het niet laten doorschakelen we zitten nu gewoon zonder vastelijn, heb al zoveel moglijk personen op de hoogte gebracht het is nu afwachten hoelang het zal duren vooralleer het is herstesteld.


Hoi gasten we zijn nu weer een dag verder maar ik mag ver een advocaat onder de arm nemen van mijn vrouw en de kinderen, dat is nu al bijna 7 dagen gezaag en genuut om de rommel die we hier binnen genomen hebben. Op de kamer boven de living amper ontvangst. Had ik dat maar op voorhand geweten



maar allemaal het zelfde opdringen en de problemen krijg je er bij en maar zeggen dat alles terug gaat gezet worden


zoals ik hierboven al aangerhaald heb zou je ook je linksys met zijn betere wifi weer kunnen in dienst zetten want ja had toen goeie ontvangst zeg je.



Deze moet je dan wel kunnen instellen als wireless access point en dan de lan van je bbox2 vebinden met de lan van je linksys en deze zijn wifi-signaal zal dan wel boven goed toekomen zoals het vroeger het gaval was zeker.


Ja dat is het probleem, ik ben daar een leek in en heb nu wel schrik om iets verkeerd te doen met het weekend voor de deur


Met deze ben ik vandaag nog maar eens naar de belgacom winkel geweest om mijn probleem aan te kaarten maar daar vallen ze uit de lucht, nog maals het bewijs dat we enkel nummers zijn maar geen mensen, die rommel moet hier zo snel mogelijk buiten dat alles terug normaal werkt en nog zo iets het 080022700 en 08002800 net dezelfde computer en druk 1 en druk enz.... maar weneer die rommel hier zal buiten zijn dat is nog de vraag. Je kan belgacom op geen enkele manier ( normaal ) contacteren en dan durven ze nog een enqeute ( tevredenheid ) sturen belachelijk.


Met deze nogmaals naar belgacom winkel geweest vandaag en daar was de verwondering groot na mijn computertelefoon gesprek eenmaal van ADSL naar VDSL niet meer omkeerbaar is leg me dat maar eens uit, persoon aan de tel; ja mijnheer de wifi van de bbox is niet denderend ( rond de 5 meter zendbereik )en we kunnen u niet helpen sorry. Ja bij ons hier in de buurt is er een eethuis dat noemt ook trek uw plan het zou misschien een slogan kunnen worden voor belgacom.


5 meter???????????? damn, daarmee dat het hier niet lukt


Hangt uiteraard af van de omstandigheden!

Hier werkt de wireless van de BBOX toch behoorlijk, maar heb er een andere router achterhangen om toch meer dekking te krijgen.


Ja hypnos dat was de uitleg van de technische hulplijn van belgacom nogmaals een echte ramp om mijn probleem op te komt het mij op een meer kost van rond de €250 daar ik alles zou moeten voorzien van wifi toch een mooi gratis pakket hé van belgacom


Een kost van 250 euro??



Je kan dit oplossen zonder bijkomende kosten.

Zoals al door enkele forumleden aangegeven kan je je vorige router achter je BBOX2 hangen en kan je zo gebruik maken van het zendbereik van je vorige router.



Als je hierzelf geen ervaring mee hebt, neem je best even contact op met een computerwinkel of misschien als je aangeeft in welke regio je woont, is er misschien wel een forumlid die je dat voor een spreekwoordelijke pint in orde wil maken.


Sinds 2 dagen kunnen we boven terug op het internet maar niet via de bbox ( raadloos ) het heeft me wel €175 gekost en nog zelf moeten plaatsen, heb verschillende winkels afgelopen en telkens het antwoord het is een sagem router den bbox en dat is rommel, heb hier nu een tussen station staan en nu kunnen de kinderen op de laptopop het net maar soms ondervinden we nog dat de modem minder sterk door stuurt naar de router met kabel.



Men zou beter de mensen in de winkels opleiding geven over de problemen die ze kunnen voor hebben en deze een vakkundige uitleg geven maar nee mijnheer bel eens naar technische dienst??????


Reageer