Skip to main content
Vandaag heb ik draadloze Belgacom TV laten installeren. Hiervoor heb ik gekozen voor draadloze oplossing via het electriciteitsnetwerk met Extra PLC-adapters. De b-box 2 staat op de eerste verdieping. De PC beneden is niet draadloos, maar verliep via MSI adapters via het electriciteitsnetwerk. Nu blijken de 2 verschillende adapters elkaar te interfereren, zodat ik via de vaste PC niet meer op het internet geraak. Ik ben een wireless USB stick (type Levelone 300Mbps N_Max Wireless) gaan halen en deze geïnstalleerd op de vaste PC. Het internet werkt wel, maar niet naar behoren. Het valt regelmatig uit tijdens het surfen. Dit is dus geen goede oplossing.

Kan iemand mij helpen ? Is het een oplossing om nog 2 Belgacom adapters te installeren ? Interfereren die dan niet met elkaar ? Of moet ik iets anders aanschaffen, zoals een draadloze router ?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Er zijn er veel die met twee paar plc's werken (bvb devolo's vworden verkocht door bgc)

Een paar wordt gebrukt voor Internet en het ander paar voor IpTV.

Het ene paar stoort het andere niet omdat ze met een eigen code werken. Tijdens het initaliseren wordt dus de eerste devolo effekes in initialisatie toestend gebracht (druk op knop) en dan wordt de tweede devolo gekoppeld dooe deze ook met een druk op de knop te laten negotieren met de eerste. Dan wordt het zelfde gedaan met het tweede paar.

Er bestaat ook een toepassing van devolo voor wireless uitbreiding : https:///posts/39982dc301#dlan200avwirelessn

Reageer