internet verbinding valt regelmatig uit ben verbonden met kabel aan b-box

  • 25 June 2011
  • 3 reacties
  • 852 Bekeken

Hallo,

sinds ik de b-box modem heb is het mij opgevallen dat mijn internetverbinding regelmatig uitvalt ik ben aangesloten met kabel. Ik heb al diverse keren naar Belgacom getelefoneerd en ze zijn zelfs in de week een nieuwe komen plaatsen.

Toch had ik straks weer een verbreking.

Ik heb weer gebeld naar Belgacom 0800 nummer en hetb rare is dat iedere keer ik bel voor ik doorverbonden word de verbinding terug is.

Verder vertelde een medewerker dat op de lijn geen verbreking zichtbaar was.

Wat kan ik nog meer doen il dit probleem op te lossen ?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Als er geen verbrekingen zichtbaar zijn, wil dat zeggen dat je de normale 36u aan een stuk verbonden blijft en de oorzaak dus binnenhuis te zoeken is. Kan je kabel zijn, de modem,...

Zou in ieder geval al eens proberen met een andere kabel!
ja ik heb een kabel bij de modem gekregen dan probeer ik die wel eens
Beste Alain,

Probleem kan inderdaad verschillende oorzaken hebben. Het @-teken op de Bbox modem is wel een goede indicatie. Als dit blauwe lampje vast brandt is er internetverbinding tot op de modem. Kan u dan toch niet op internet is er mogelijks een probleem tussen de modem en de pc (kabel, draadloos) of op de pc zelf (anti-virus programma, ...).

Is dit lampje op de modem uit dan is er toch een probleem op de modem en zal kabels wisselen geen zin hebben. In dit geval zullen we in detail moeten onderzoeken waar het mis gaat.

Je kan altijd je gebruikersnaam (login) eens posten dan kunnen we de verbindingstijden even nagaan.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer