Vraag

Internet valt weg

  • 11 December 2017
  • 5 reacties
  • 408 Bekeken

Beste,

Door het uitvallen van de elektriciteit had ik problemen met mijn modem. Enorm veel packetloss waardoor ik het niet kon gebruiken zoals gewenst.

Na meerdere keren te bellen uiteindelijk een modem gekregen. Alles werkte goed. Echter merk ik nu dat op willekeurige momenten internet volledig uit valt. Het icoontje rechtsonder wordt geel met de melding geen internet.

Vervolgens springt er een nieuwe tabblad open dat automatisch de pagina http://192.168.1.1/login.lp opent en de melding geeft "no internet access at this time".

Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Iemand enig idee wat het probleem juist is? Bellen naar de klantendienst heeft geen zin omdat ze het daar zoiezo niet zullen weten.

5 reacties

heb je dit probleem ook voor als je een pc/laptop verbind met een utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox3 dat het internet wegvalt.
anders zou je altijd kunnen proberen van eens je bbox3 te resetten
door achteraan het verzonken knopje (gemarkeerd met reset) in te blijven drukken tot er leds vooraan doven en dan loslaten om hem terig te laten heropstarten.
Bij een reset moet je wel instellingen weer terug invoeren indien je zelf eventueel instellingen zou veranderd hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

ik meet geen enkel probleem uit met je verbinding zelf behalve dat je vermoedelijk van tijd tot tijd eens je bbox herstart. Werk je via wifi? Heb je dit op meerdere toestellen? Bekijk alvast eens volgende wifi tips:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...MVG, Wim
Beste Wim ,
Ik zit op desktop dat met een cat5e kabel verbonden is. Gisteren, maandag rond 20u, is mijn internet weggevallen. Ik kreeg automatisch de pagina geopend om op je modem in te loggen met de melding "No internet access at this time". Misschien dat je dat bedoelt dat ik mijn modem herstartte? Ik heb dat althans niet gedaan. Ik keek bij DSL uptime en zag "up since 3h 38min" . Dus er is iets misgelopen waardoor internet/modem zich uitschakelde?

Ik gebruik wifi niet veel, enkel op smartphone. Als er problemen zijn merk ik dit vooral op mijn desktop omdat ik servers draaiende heb.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je in dat geval misschien toch eens je bbox resetten? Dit doe je door het reset knopje aan achterkant bbox 10 sec ingedrukt te houden met fijn voorwerp. Let op, alle instellingen die je zelf zou aangebracht hebben in de bbox gaan dan verloren.
als dat maar uitzonderlijk voorvalt zou ik mij er niet veel van aantrekken heb dit hier ook sporadisch voor met mijn bbox3, maar heb wel al ook eens voorgehad dat ik echt de bbox moest resetten (zoals ik hierboven beschreven heb) vooraleer ik terug verbinding had.

Reageer