Vraag

Internet valt uit

  • 6 February 2017
  • 13 reacties
  • 384 Bekeken

Voor de laatste paar weken telkens als iemand onze 2de pc aansteekt of uit slaapstand haalt, valt het internet uit voor 30 seconden.
Waarom gebeurt dit?

13 reacties

De eerste computer heeft windows 7, de 2de heeft windows 10 kan het daar aan liggen?
- Laatste drivers van je wifi- of netwerk-adapter (respectievelijk als je via wifi werkt of via netwerkkabel) installeren.
kan ook dat het helpt door
- Energie beheer uit te schakelen van deze adapter

Anders eens googelen bijvoorbeeld onder de zoekterm:
korte tijd geen internet na ontwaken uit slaapstand
Dank u voor de reactie.
Beide computers zijn verbonden met een netwerkkabel.
We hebben onze bbox3 nog maar een maand of 3 veranderen de drivers daarvan zo snel? Zo ja, hoe doe ik dat?
Energie beheer van wat?
probeer eerst eens dor energiebeheer uit te schakelen van je netwerkadapterkaart aangezien je met netwerkkabel werkt.
ik ga ondertussen eens googelen (energiebeheer uiscchalen van netwerkkaart/driver) om te zien of ik ergens een goed uitleg vindt hoe je dit doet
Kijk eens of je met deze uitleg verder kunt:
http://www.mandersonline.nl/vista/tip037
Op beide pc zijn de drivers up to date en het uitschakelen van energiebeheer heeft ook niet geholpen.
Reputatie 6
Badge +3
Kun je de twee pc's eens een vast IP adres geven? bijvoorbeeld 192.168.1.200 en 192.168.1.201 ?
Mogelijks is er een IP conflict met de DHCP?

Is het altijd in 1 richting? dus pc1 werkt, pc2 gaat aan, pc1 werkt even niet of is het soms ook omgekeerd?
Heeft de B-box3 dan problemen met zijn DHCP Ip adres uitdeling misschien?
ik heb hierover toch nog niks vernomen?
Ik zou dit probleem dan eerder verwachten als men niet werkt met DHCP door zelf ip adressen te geven aan de pc's en je zo ergens op die manier een conflict maakt.
Ik heb ondertussen naar proximus gebeld en ze hebben de bbox geherconfigureert en tot nu toe heb ik het probleem nog niet opnieuw gehad.
Zojuist weer hetzelfde probleem gehad, de 2de pc wordt uit slaapstand gehaald en ik verlies mijn verbinding met het internet voor enkele seconden.
Na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben is het probleem er nog steeds wat heel vervelend is.

Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen want het is blijkbaar een heel raar probleem.
Dus ik zit aan mijn computer (windows 7) en maak gebruik van internet (met kabel), geen probleem alles werkt goed en snel. Maar dan word onze 2de computer (windows 10) aangezet en valt het internet uit en moet ik even wachten tot de verbinding herstelt is. Deze situatie heb ik meerdere keren getest met telkens dit resultaat.
Ik heb ondertussen al ip-adressen verandert, statische ip-adressen aangemaakt (en verwijdert), gebeld naar proximus die verstonden het ook niet, bbox volledig laten resetten, ipconfig /release en /renew gedaan ipadres blijft zelfde, ...
Stel misschien ook ondertussen eens de vraag op het userbase.be/forum.
Als ik met onoplosbare problemen zit stel ik ook altijd mijn probleem op verschillende forums, hoe meer ideeen hoe beter zou ik zeggen 🙂
Ik zal het daar eens proberen.

Reageer