Vorige week bezoek gekregen van een technieker die de oorzaak onmiddellijk heeft opgelost, jammer genoeg hebben wij niet kunnen inzien wat de oplossing was, maar deze wist ons te melden dat het met de PC-merk HP een algemene en gekende storing was. (op 10min was deze technieker terug weg met een positief resultaat)
Na een Windows update van 8.0 naar 8.1 werd er terug hetzelfde probleem gedetecteerd. Internet valt tss 30sec. en 1 minuut steeds weg.
Deze week hebben wij reeds 10 keer aan telefoon gehangen met jullie klantendienst, die na aandringen overgestapt is tot het regelen van een bezoek technieker. Bij aankomst meldt deze dat hij de oorzaak niet kan vinden en hij geen weet heeft van de eenvoudige oplossing die de vorige technieker uitgevoerd heeft.(heeft de persoon opgebeld na aandringen van onze zijde maar heeft hem niet aan de lijn gehad, ging ons terug contacteren maar is niet gebeurd ! )
- Merk PC = HP
- Draait op Windows 8.1
- PC werd reeds volledig geherinstalleerd
- Modem werd volledig door belgacom technieker ge-reset en ingesteld.
Beste antwoord door sabineb
een andere redenen kan zijn van recente problemen
Sedert gisteren hebben we problemen met klanten die niet meer kunnen surfen zowel wifi als ethernet
Deze klanten werken allemaal met een windows10 pc, en krijgen geen ipadres meer van de modem (wel 169.x.x.x)
Microsoft bevestigt dit probleem.
Je kunt het probleem proberen oplossen, door onderstaande stappen uit te voeren:
In een notendop: Reboot modem, indien niet oke CMD opstarten via zoekbalk, aanklikken commandprompt Commando ingeven: ipconfig /release Commando ingeven: ipconfig /renew
Daarna krijgt de pc correcte ipadres van de modem (192.168.1.X) en kan de klant opnieuw surfen.
Op onderstaande link vind je de info met screenshots.
http://www.wikihow.com/Refresh-Your-IP-Address-on-a-Windo...
Met onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Mvg,
Bekijk origineel
Sedert gisteren hebben we problemen met klanten die niet meer kunnen surfen zowel wifi als ethernet
Deze klanten werken allemaal met een windows10 pc, en krijgen geen ipadres meer van de modem (wel 169.x.x.x)
Microsoft bevestigt dit probleem.
Je kunt het probleem proberen oplossen, door onderstaande stappen uit te voeren:
In een notendop:
Daarna krijgt de pc correcte ipadres van de modem (192.168.1.X) en kan de klant opnieuw surfen.
Op onderstaande link vind je de info met screenshots.
http://www.wikihow.com/Refresh-Your-IP-Address-on-a-Windo...
Met onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Mvg,