Beantwoord

Internet valt dikwijls weg


Zowel bedraad als met wifi valt het internet hier zeer frequent weg.
Gemiddeld om de 5 minuten, dan gaat het weer een periode goed en denk je, t'is ok maar het begint steeds opnieuw.
Dit is zo sinds de installatie op 15 april.
Ondertussen alle trucjes geprobeerd zoals eindeloos modem herstarten, router herstarten, decoders herstarten, anders bedraden.
Maar het probleem blijft.
Erg irritant en niet bevorderlijk voor huisvrede met telenet-fans

Heeft hier nog iemand ervaring mee, en wat is de beste procedure om dit snel op te lossen?

Marc
Alvast bedankt voor de reacties
icon

Beste antwoord door Frederik_029 7 June 2016, 22:19

Bekijk origineel

20 reacties

Daarvoor zou ik om te beginnen bellen naar de technische helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u voor tv tot 24u)

Wat zoiets is moeilijk zelf op te lossen want als je de bbox modem al gereboot en gereset hebt en ook al de decoder zal de oplossing wel van Proximus moeten komen.

Als je met devolo's werkt (draadloze oplossing) voor internet en tv kan het natuurlijk daarvan ook komen maar aangezien je wifi ook al wegvalt terzelfder tijd die je rechtstreeks van de bbox capteert is het weinig waarschijnlijk dat het daar zit, als je draadloze oplossingen gebeurd best al een deze uit het stopcontact trekken en terug steken om te laten resetten.
Badge +4
Of hebben we hier weer te maken met het Lan adapter probleem ? zoals enkele maanden geleden, vooral met een Realtek ethernet controller in de PC ......
Maar als de wifi ook wegvalt zal het wel iets anders zijn, zoals de Bbox die zijn sync verliest zeker.
daaraan denk ik ook mss in de rop !! maar die onderbrekingen kunnen helpdeskmensen dan wel vaststellen.
Reputatie 2
Badge
dan is het belangrijk om te weten hoe de LED's op de b-box zich gedragen op het ogenblik dat internet wegvalt.
Als je het zelf kunt oplossen want als de DSL knippert of wegvalt zal je niet veel meer kunnen doen dan eens een factory reset proberen en als het dan nog voorvalt is het toch aan 0800 22 800 (7d7 tot 22u) om het op te lossen.
Moest het alleen IP of alleen het IP-TV signaal zijn dat wegvalt dan kan je ook nog testen doen enz..... maar blijkbaar is het alles IP en IP-TV en wifi die problemen geeft.
Reputatie 2
Badge
Elsa,
- als bvb alle LED's uitgaan is de modem gecrashed, en kan je beter een nieuwe gaan vragen
- als de DSL-LED opnieuw begint te knipperen, weet je dat de sync met de DSLAM is weggevallen, en kan je best de 0800 bellen
en verder zal je idd niet kunnen gaan aangezien alle interfaces uitvallen
als bvb alle LED's uitgaan is de modem gecrashed, en kan je beter een nieuwe gaan vragen

is interessant om weten voor andere forumleden dat wel maar !!
dan zal zijn verbindingen niet meer wegvallen ook als zijn modem total loss is en een FacR niet helpt :-)
tenslotte komt het toch nog weer op het zelfde neer; bellen naar 0800 22 800 om een ruilnummer te vragen;
Draait en keert het zoals je wilt bij zo'n specifiek probleem kan er enkel een factory reset van de modem geprobeerd worden en als dit niet helpt 0800 22 800 .
hopelijk is het ondertussen al opgelost door 0800 22 800 dat is het belangrijkste dat zijn probleem achter de rug is.
Hier in Mechelen ook. Internet en mail valt vandaag om de haverklap weg, zowel op iMac als op iPad. Dus het ligt niet aan mijn toestellen. Reeds 2x bbox3 zonder electriciteit gezet.
Ja inderdaad als er problemen zijn verderop bij prox ga je niet veel zelf kunnen doen dan de hulp van Px inroepen of je bbox3 moet kuren verkopen !!
Reputatie 1
als bvb alle LED's uitgaan is de modem gecrashed, en kan je beter een nieuwe gaan vragen

is interessant om weten voor andere forumleden dat wel maar !!
dan zal zijn verbindingen niet meer wegvallen ook als zijn modem total loss is en een FacR niet helpt :-)
tenslotte komt het toch nog weer op het zelfde neer; bellen naar 0800 22 800 om een ruilnummer te vragen;
Draait en keert het zoals je wilt bij zo'n specifiek probleem kan er enkel een factory reset van de modem geprobeerd worden en als dit niet helpt 0800 22 800 .
hopelijk is het ondertussen al opgelost door 0800 22 800 dat is het belangrijkste dat zijn probleem achter de rug is.

Elsa is blijkbaar grote fan van 0800 22 800. 😉 In plaats daarvan kan je ook gewoon een privebericht naar het Px Team sturen hier op het forum. Zo heb ik mijn probleem ook opgelost. Die mensen zijn toch dezelfde als die van de techn. helpdesk. Ze wisselen elkaar af(heeft Elsa mij verteld).
Inderdaad, ik ben grote fan omdat het gemakkelijker is om te overleggen en te anticiperen als je met iemand spreekt, ik heb voor al mijn problemen nog nooit 't internet gebruikt, alles opgelost via 0800 22 800 , maar iedereen moet natuurlijk zelf uitmaken en beslissen hoe hij zelf het liefst doet.
Over wi-fi kan men niet veel zeggen heb een witte modem van telenet .heb whoppa 200 dus haal ongeveer 190 met pc en gsm rond 80mps.. .maar ik gebruik proximus op gsm ..is super snel met 4g !! Heb totaal 5 gb. En kom wel elke maand toe 🙂 🙂 voor slecht 36€ in de maand hmmmm
Ik bel ook eens vaak als men probleem heb..maar ga een ding zeggen ze zijn heel vriendelijk..dank u voor de mensen die hun tijd in steken mvg
Nog steeds niet opgelost en het probleem blijft aanhouden, sinds 15 april
Ondertussen 2x wijzigingen van op afstand door Proximus en 2x interventie van een Proximus-technieker.
Respect, deze mensen doen al het mogelijke maar het betert niet en de internetverbinding blijft strompelen...
Voor 15 april ging alles goed met Telenet, toen zelfs met nog meer toestellen binnenhuis.
Proximus wil ons er niet bij 😞
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat onze technicus je een andere modem heeft gegeven vandaag. Heb je nog altijd slechte verbinding thuis? Mvg, Robrecht
De modem werd vervangen tijdens een vorige interventie maar de verbinding bleef inderdaad slecht
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie geen verbrekingen tot en met de modem. het probleem zou zich dus op of na de modem moeten voordoen. de verbinding was rechtstreeks vanaf de modem naar je pc of niet ?
Zowel bedraad als met wifi valt het internet hier zeer frequent weg
Na de interventie van gisteren waren er enkele kleine wifi-uitvallen.
Sinds deze ochtend loopt alles echter goed.
Nu al 3 uur zonder uitval, hopelijk heeft het systeem zich gestabiliseerd.
Afwachten
Reputatie 7
Badge +4
Ok, alsje toch nog problemen opmerkt aarzel dan niet ons te contacteren

Reageer