Internet valt constant uit..

  • 5 January 2011
  • 14 reacties
  • 1986 Bekeken

Goededag

Eerst wil ik me even voorstellen; ik ben slechts een jongen van 16 jaar, dus zoveel over 'het internet' en zijn gebeuren weet ik dus nog niet.

Mijn probleem gaat als volgt: zelf hou ik er van om na mijn schoolwerk, of nu gewoon in de vakantie, tijdens mijn vrijetijd eens wat te gamen (videospellen) en natuurlijk het liefst online met mijn vrienden. Wel, ik denk dat het nu toch wel al een goede 3 of als het nog geen 4 jaar is dat mijn internet erg geregeld uitvalt wat heel veel frustratie bij mij oplevert. De modem geeft dan 1 oranje lampje en de (normale) 2 groene aan. Na een tijd, van ongeveer 1-10 min, werkt het weer en kan ik weer alles doen. Ik post dit probleem nu pas omdat vandaag echt de emmer vol is... Ik kon niet 1 match (5-15 min) uitspelen zonder dat mijn PlayStation zei dat ik geen connectie meer had met het Netwerk en dus de dingen die ik online in het spel verkregen had, voor niets waren geweest. Het is niet de draadloze router (dat zorgt voor de wifi toch?) dat uitvalt, maar echt gewoon het internet.
Ik heb me laten wijsmaken dat dit komt doordat de kabel in onze straat erg verouderd is of we te ver van een verdeelpost zitten. Dat zorgt er ook voor dat wij GEEN digitale tv kunnen verkrijgen.
Ik ken ook een paar mensen in onze straat die dit probleem regelmatig hebben.

En als ik wel internet heb, meestal voor 19u en na 23u, is mijn max. download rate maar 1mb/sec (speedtest dot net) wat erg zwak is...
Het internet valt ook uit zelfs als men ouders gewoon zitten te browser'en.

Belgacom, los dit op.
Ik zou graag eens een avondje kunnen gamen zonder enige ergernis en mijn ouders zouden graag digitale tv hebben.

O ja, weet je wat het toppunt is? Mijn buurman werkt bij Belgacom in Brussel.

Bij voorbaat dank,
Jasper

14 reacties

Anoniem zal men u hier niet kunnen helpen.

Post even uw login (fa123456), dan kan men uw lijn nakijken.
Normaal zou belgacom u een minimale snelheid van 1mb moeten kunnen garanderen, desondanks u ver of dicht van de centrale zit. Afstand speelt natuurlijk wel een rol bij xDSL technologie, maar dat zou een belgacom medewerker u wel kunnen meedelen na een lijntest om te constateren wat het probleem eigenlijk juist is. Zelfs bij een verre afstand van de centrale zou 1Mb geen probleem mogen vormen, zeker geen instabiele lijn. Post uw logingegevens zoals Wouter hierboven al zei zodat iemand uw lijn kan nameten.

Misschien ook even handig om na te gaan is even kijken op welke snelheid je huidige modem synct (Kan je nagaan door naar je modem/router homepage te gaan via http://192.168.1.1) en mss even kijken of je wireless beveiligd is zodat niet iemand zomaar even mee van jou lijn kan genieten om bv. torrents te downloaden.

Mvg
Over welke router gaat het? B-Box, B-box2, Philips Router??

Welk abonnement heb je bij Belgacom?

Hoe is je Playstation verbonden met je router: draadloos of via de kabel? Indien draadloos: hoe ver staat de Playstation van de router?

Heb je dit probleem ook op je computer dat het internet uitvalt?
Voor het type router, abonnement en login zal ik dat deze avond eens navragen. Want zelf heb ik geen idee.. Login van wat?
Mijn playstation staat ongeveer 4m van de router en ja, dit probleem komt ook voor bij alles wat op het internet kan, ook de apparaten verbonden met het internet via een kabel.
Mvg
Open je internetbrowser en typ in http://192.168.1.1. Hiermee kan je "in" je router gaan kijken. Zo zal je ook te weten komen welke router je hebt. Als je op het scherm "Philips" ziet staan heb je een Philips router en als er linksboven "Belgacom" staat zal het ofwel een B-Box of B-Box2 zijn. Op die pagina vind je ook je log-in gegevens!
Rustig blijven :D
Het spijt me maar die linkt werkt niet... Na een tijdje laden geeft hij weer "De wwebpagna kan niet worden weergegeven."

Edit: voor 192.168.0.1 krijg ik wel wat te zien. Ik moet dan mijn log in en wachtwoord geven, wat ik doe, maar dan klopt het weer niet...
Vraag dan even thuis na of iemand een username/password er op heeft gezet.

Of probeer anders de volgende combinaties even moest ie op default staan:

Username: Administrator Password: Administrator

Username: Administrator Password: admin

Username: admin Password: admin

etcetc.
Heb ik al geprobeerd en de login en ww waarin ik op ons draadloos internet ga werkt niet..
Ik weet niet welk type router je hebt, maar dat oranje lampje zou er inderdaad kunnen op wijzen dat hij "het internetsignaal verliest".

Post uw login (of telefonnummer van de vaste lijn) zodat de Belgacommedewerkers uw lijn kunnen nakijken. Misschien beter nog: bel zelf naar 0800 22 700 om een lijnmeting te doen, dan weet je het direct.
Ik had over laatst hetzelfde verschijnsel, de b-box viel om de haverklap uit. Bij tussenkomst van de Belgacomtechnieker bleek dit euvel opgelost te zijn, doordat hij een sterkere voedingsblok op de b-box aangesloten had. De kracht van de voeding schijnt heel erg op het constante gebruik invloed te hebben. Ook Belgacom Tv viel hierdoor telkens uit of gingen de tvbeelden schokken.

Met de gemeenschappelijke herstelling heb ik sinsdien nooit meer problemen nog te hebben gehad.

Succes
09 386 14 14

@ https:///people/1e9b1b32fa
Dit kan misschien wel helpen ja. Ik zal het eens voorstellen, bedankt.

Mvg
Beste TheJsp,


op lijnniveau zijn inderdaad dagelijks verschillende verbrekingen te zien. Dit kan te wijten zijn aan bepaalde zaken (lijn zelf, binnenbekabeling, ...).

Wij nemen hiervoor contact met u op zodanig dat een oplossing kan gevonden worden.


Mvg

Eva van Belgacom
Wij hebben daar ook af en toe last van en de snelheid is ook niet wat het zou moeten zijn. Zou dat aan de modem kunnen liggen? Die is iig al een aantal jaar oud.

Telefoonnummer vaste lijn: 056613055
Effectief is er dus iemand langs geweest deze morgen en hebben we een nieuwe modem gekregen, een b-box, onze oudere modem zag er dan toch iets normaler uit. De medewerker in kwestie komt ook volgende week nog eens kijken of er nu werkelijk iets is verbeterd.

Door deze avond kan ik besluiten dat het nog steeds uitvalt, maar erg snel terug actief is.

Maar toch veel dank Eva

Groetjes, Jasper

Reageer