Internet uitval

  • 15 September 2014
  • 17 reacties
  • 359 Bekeken

  • Practitioner
  • 42 reacties
@ Belgacom, wat zijn jullie toch allemaal aan het doen? heel het weekend geen problemen gehad met het internet;


Er is een nieuwe werkweek en mijn bbox 2 is vandaag al verschillende maal raar beginnen doen dan valt het lichtje van de telefoon uit, dan begint het adsl lampje te knipperen, dan gaat het @ lampje uit enz. als ik dan op mijn computer kijk bij problemen oplossen bij het netwerk teken zegt die iets van problemen met dsn of zoiets.


Het mijn modem al eens een half uur uit gedaan (zonder stroom gezet) een volledige reset gedaan, maar na een tijdje begint het spelletje opnieuw. En het gebeurd altijd random, soms na een paar uur soms na een half uur enz.


Zelfs een lijntest via E-services lukt niet. dan krijg ik de melding Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.




Zijn ze bij Belgacom aan het experimenteren of zo?

17 reacties

Best Privé bericht aan Eva doorsturen ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
Ben jij die niet van Merksem?
Hier heb ik niets ondervonden.Zit nu wel met wifi.
Met de bbox3 zijn er wel regelmatig problemen gemeld in verband met de DNS
Heb hier de bbox 2 ik weet niet of het er mee te maken heeft,maar toen de werken op de Bredabaan zijn begonnen toen ze ter hoogte van mijn straat zijn begonnen (zijstraat van Bredabaan heb ik meer en meer problemen)
Reputatie 7
Badge +1
Ben je zeker dat er in de buurt geen werken zijn uitgevoerd? Ik had een brief gekregen dat er op 9/9 in de voormiddag werken zouden uitgevoerd worden om het net te verbeteren. Tussen 11.30 en 12.00u een kwartiertje zonder verbinding gezeten, maar daarna was alles in orde..
@ sinjoor74 de kant van de Bredabaan waar ze gewerkt hebben ter hoogte van de Deurnsebaan is klaar en vorige maand had ik al bericht gekregen dat er werd gewerkt aan mijn lijn (die dag is allang voorbij ) ik denk gewoon dat er bij belgacom het probleem zelf zit, het lijkt wel of ze op afstand mijn modem telkens resetten. Ach ben al gaan informeren bij Telenet en zo gouw die is geïnstalleerd zeg ik mijn abonnement bij Belgacom volledig op.Spijtig ik zat er graag bij maar de laatste tijd is hun kwaliteit echt bergaf gegaan. :(


Hoe reageert Eva hierop als je haar een privé bericht stuurt ?
Hier net hetzelfde. Internet valt uit, Belgacom TV blokkeert, IMAP server valt uit. Maar mijn lijn is uitstekend zeggen ze bij Belgacom.


En als tweede antwoord kreeg ik te horen dat het aan mijn draadloos netwerk lag. Alles wat ik gebruik is met kabel aangesloten.


Denk dat ze bij Belgacom gewoon aan het knoeien zijn.
Je kan via Eva van belgacom in een privé bericht eesn vragen om er een specialist op te zetten als het probleem blijkbaar niet opgelost geraakt


surf ook een naar ►hier
Reputatie 2
Badge
Heb inderdaad de indruk dat men met het netwerk aan het knoeien is - gisteren ook van 19u30 to +- 23u00 geen internet en Belgacom tv.

Zelf mijn lijn getest (via 3G) Resultaat: 'Current status of our network'-> ! General network problems.

Vandaag technische dienst gebeld - heel vriendelijk en correct, uiteindelijk doorverbonden met de klantendienst .... en die waren helemaal niet vriendelijk, de lijn werd zelfs verschillende keren verbroken .... terug bellen - heel menu weer door enz... maar geen vriendelijk woord, geen sorry voor het ongemak of compensatie.....

Resultaat: weer een ontevreden klant ....
Ik heb hier toch nog nooit iets ondervonden.Zelfde buurt als Cram.Het zal zijn Bredabaan wel zijn die hem parten speelt,en niet belgacom.lach
Lol nu gaat het een tijdje terug goed, af en toe eens een uitval maar niet meer zo snel na elkaar. Alleen heb ik iets raar nu als ik Steam op start dan valt mijn internet uit (kan ik plots niet meer surfen op Chrome, firefox Internet explorer enz. En het rare is dat alle lichtjes van de bbox2 mode branden en als ik bij netwerkcentrum kijk zegt die dat er ook geen problemen zijn. raar. En Tom toch raar dat ik na dat de werken in mijn straat (voetpad werd gedeeltelijk openg broken en terug herstelt ) en het deel van de Bredabaan ter hoogte van mijn straat dat nu klaar is zoveel problemen had? Het zou kunnen dat er een kabel een beetje werd beschadigd en dat af en toe storingen geeft? maar vind het wel raar dat ik de meeste problemen had tijdens de week en minder problemen in het weekend. Dan moeten ze bij Belcacom toch met iets bezig zijn, niet?


Ik woon in Antwerpen, kant eilandje. Ik heb een VDSL2 lijn. Wij hebben sinds enkele dagen dat het netwerk regelmatig uitvalt, soms enkele seconden en soms tot een minuut. Zoals bij 'cram' blijven alle lichtjes op de bbox2 netjes branden. Resetten van de modem help niet en de lijntest via e-services geeft ook geen enkel probleem. Nu las ik hier en daar dat het probleem bij Netflix zou liggen. Eigenaardig genoeg zijn bij het opstarten van Netflix de problemen wel begonnen. Dus zijn ze, volgens mij, toch wel met iets bezig bij Belgacom.
Valt je netwerk ook uit als je via netwerkkabel verbonden bent aan de bbox modem , want via wifi kan dit wel eens voorvallen door naburige wifi signalen die kunnen storen zodanig dat je internet access verliest en alleen lokaal nog verbinding hebt.


Als je naar de logging kijkt in je bbox of op e-services kan je misschien zien of je onderbrekingen hebt
@Elsa Alvast bedankt voor je reactie. Aangezien ik niet thuis ben kan ik de verbinding met netwerkkabel niet testen. Via e-services zie ik enkel dat er gisterenmorgen terug opgestart is om 2h ( een verbinding van 6 uur) en nadien om 8h voor de duurtijd van 22 uur. Vandaag is nog niet beschikbaar denk ik want dat is de laatste logging. Kan ik hieruit al concluderen dat het om een externe storing gaat of is dit wat kort door de bocht?
Inderdaad de kans is heel groot dat het om externe storing gaat en trouwens als jij dit in de logging ziet moet Belgacom dit zeker ook zien en moeten ze niet doen alsof alles in orde is

Reageer