Skip to main content
Sinds gisteren ondervind ik zware problemen met men internetconnectie, het internet werkt traag en de bbox valt regelmatig uit wat heel irritant is als je tv aan het kijken bent.



Ik heb een speed test uitgevoerd







ik heb internet favorite en vind dit een beejte aan de lage kant



iemand die weet waarom bbox uitvalt?



waarschijnlijk zit je nog op adsl?



log eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Dowstream Line Rate & Upstream Line Rate, en post die eens, alsook de waarden van de noise margin



je kan ook eens kijken of vdsl2 nog niet beschikbaar is in jouw straat via de belgacom tv beschikbaarheidstest:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

indien hd beschikbaar is = vdsl2 beschikbaar



indien niet beschikbaar kan je beter uw abonnement downgraden





mvg








    • Stream Type Actual Data Rate
      Up Stream 511 (Kbps.)
      Down Stream 7036 (Kbps.)
    • Operation Data Upstream Downstream
      Noise Margin 28 dB 15 dB
      Attenuation 23 dB 30 dB
    • heb de beschikbaarheidstest gedaan en daar staat dat HD beschikbaar is
    wat moet ik nu doen? alvast bedankt



Je zit dus idd nog op ADSL.



Bellen naar 0800 22 800 en vragen om omschakeling op VDSL2.




beste



vermoedelijk sta jij op adsl2, de lijnwaarden lijken me op het eerste zicht oké te zijn.



maar aangezien vdsl2 blijkbaar beschikbaar is zou ik asap overschakelen, contact nemen met de klantendienst 0800 22 800 of in een belgacom center en de overschakeling aanvragen, die is tijdelijk gratis. mogelijks heb je een andere modem nodig (bbox2) en je zal dan een activatiedatum krijgen



tot op vdsl2



mvg


ok vriendelijk bedankt voor de hulp :-)


Reageer