Sinds gisteren ondervind ik zware problemen met men internetconnectie, het internet werkt traag en de bbox valt regelmatig uit wat heel irritant is als je tv aan het kijken bent.
Ik heb een speed test uitgevoerd
ik heb internet favorite en vind dit een beejte aan de lage kant
iemand die weet waarom bbox uitvalt?
Bladzijde 1 / 1
waarschijnlijk zit je nog op adsl?
log eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Dowstream Line Rate & Upstream Line Rate, en post die eens, alsook de waarden van de noise margin
je kan ook eens kijken of vdsl2 nog niet beschikbaar is in jouw straat via de belgacom tv beschikbaarheidstest:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
indien hd beschikbaar is = vdsl2 beschikbaar
indien niet beschikbaar kan je beter uw abonnement downgraden
mvg
log eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Dowstream Line Rate & Upstream Line Rate, en post die eens, alsook de waarden van de noise margin
je kan ook eens kijken of vdsl2 nog niet beschikbaar is in jouw straat via de belgacom tv beschikbaarheidstest:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
indien hd beschikbaar is = vdsl2 beschikbaar
indien niet beschikbaar kan je beter uw abonnement downgraden
mvg
-
-
Stream Type Actual Data Rate Up Stream 511 (Kbps.) Down Stream 7036 (Kbps.)
-
Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 28 dB 15 dB Attenuation 23 dB 30 dB - heb de beschikbaarheidstest gedaan en daar staat dat HD beschikbaar is
-
Je zit dus idd nog op ADSL.
Bellen naar 0800 22 800 en vragen om omschakeling op VDSL2.
Bellen naar 0800 22 800 en vragen om omschakeling op VDSL2.
beste
vermoedelijk sta jij op adsl2, de lijnwaarden lijken me op het eerste zicht oké te zijn.
maar aangezien vdsl2 blijkbaar beschikbaar is zou ik asap overschakelen, contact nemen met de klantendienst 0800 22 800 of in een belgacom center en de overschakeling aanvragen, die is tijdelijk gratis. mogelijks heb je een andere modem nodig (bbox2) en je zal dan een activatiedatum krijgen
tot op vdsl2
mvg
vermoedelijk sta jij op adsl2, de lijnwaarden lijken me op het eerste zicht oké te zijn.
maar aangezien vdsl2 blijkbaar beschikbaar is zou ik asap overschakelen, contact nemen met de klantendienst 0800 22 800 of in een belgacom center en de overschakeling aanvragen, die is tijdelijk gratis. mogelijks heb je een andere modem nodig (bbox2) en je zal dan een activatiedatum krijgen
tot op vdsl2
mvg
ok vriendelijk bedankt voor de hulp :-)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.