Internet snelheid

  • 9 May 2011
  • 8 reacties
  • 731 Bekeken

beste forumleden en natuurlijk Eva

er staat in het groot deel u menig dus dat ga ik even doen. Als ik dit forum opendoe zie ik alleen maar vragen omtrend VDSL2. Raar? nee begrijpelijk. Belgacom belooft heel veel maar ze laten sommige gewoon in de wind. Ik woon in Brussel en wacht er al jaren op. Als je belt is het van. Ja sorry meneer het is niet beschikbaar en ik zie ook niet wanneer het wel zo zal zijn. Maar tegen 2012 heeft iedereen het. Jaja dat zijden zo ook over 2010 en 2011 en nu nog steeds niets. Mijn mening is dan ook waarom doet Belgacom hier niets aan. Laat alle mensen die ervoor betalen even hun adres en andere gevens noteren zodat Belgacom kan zien waar ze het nog moeten plaatsen.

@ Eva kan je toch nog even kijken

fb324289@skynet

bedankt

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Thibitus, als je zovele topics ziet over VDSL2, kan je ook in heel wat topics lezen dat het niet alleen Belgacom is die daarvoor verantwoordelijk is. Het uitrollen van het VDSL netwerk houdt oa in dat er heel wat straten dienen opgebroken te worden voor het leggen van glasvezel en er bijkomende 'kasten' dienen geinstalleerd te worden. Hier doen de gemeentes nogal eens moeilijk over en men wil liefst werken ivm nutsvoorzieningen groeperen, wat ook logisch is.
AXC

ik ben student industrieel igenenieur en moet een ontwerp van 15Gb doorsturen naar Amerika voor verder onderzoek. Ja.... 35kb/s Campus wilt het ook niet via hun netwerk doen omdat het een eigen doel is. Hier zie de achterstand van Belgie
Reputatie 2
Badge +1
'AXC

ik ben student industrieel igenenieur en moet een ontwerp van 15Gb doorsturen naar Amerika voor verder onderzoek. Ja.... 35kb/s Campus wilt het ook niet via hun netwerk doen omdat het een eigen doel is. Hier zie de achterstand van Belgie '

Leren ze je niet zoeken naar creatieve oplossingen tijdens een opleiding industrieel ingenieur...?
Campus wil het niet via hun netwerk doen? Kom jongen, niet zeveren hé. Dump dat op een USB stickske, log u aan op een school-pc en upload de hele zooi.

Nu, los daarvan heb je over de grond van de zaak wel gelijk natuurlijk. VDSL2 moet zo snel mogelijk overal ter beschikking gesteld worden. Aan de andere kant mag je niet vergeten dat het hier over enorme investeringen gaat, en dat, nadat de dichtst bevolkte gebieden aangesloten zijn, de potentiële winst veel kleiner wordt terwijl de investeringskosten groter worden. En Belgacom is, jawel, een commercieel bedrijf.

Gelukkig zijn er ook alternatieven, als je nog geen uitzicht hebt op VDSL2.
Thibitus, om hier nog even op in te pikken. Zie hier de achterstand in België... Denk je echt dat andere landen niet met soortgelijke problemen kampen? Ik ken persoonlijk genoeg mensen in bv. de UK die op hun residentiële adres niet meer dan 3Mbps (met moeite) en dit zowel via kabel als ADSL. In Nederland zijn er ook nog grote oppervlakken waar geen glasvezel/highspeed kabel leverbaar is, daar zitten ze ook met verbindingen tussen de 2 a 4 Mbps, en ben er zeker van dat dit in nog meerdere 'moderne' Europese landen het geval is. Vergeleken met 4 a 5 jaar terug (toen België WEL achterstond eerlijk toegegeven) is er al een hoop veranderd, nee niet iedereen heeft al VDSL2 & ja iedereen zou zo snel mogelijk VDSL2 willen/moeten hebben. De vraag is, is het commercieel haalbaar om in 1 keer alle resterende regio's open te breken en in het wilde weg fibers neer te gaan leggen zonder de abbonementsprijzen (welke best gunstig zijn bij BGC) met een hoop omhoog te doen? Ik denk het niet persoonlijk...

En ja, voor zover ik je reply hierboven lees... Je studeerd als Industrieel ingenieur, maakt een ontwerp van 15GB en moet dit doorsturen, lijkt me dan toch vrij studie related. Zoals Wouter hierboven al aangaf, vlam dit op een USB stick of externe HDD & stuur het via een campus PC.
Reputatie 2
Badge +1
Zoals enkelen hier op het forum weten, reis ik beroepshalve de wereld rond en heb ik in enkele andere landen gewoond (zowel in EMEA als US)
Zo zat ik enkele weken geleden op een plaats waar zelfs GSM onbestaande was, afgelopen week dan weer in NY state waar collega's kloegen dat ze thuis amper 3Mbit haalden via kabel! Je moest eens weten wat ze in Saudi Arabie betalen voor een internetverbinding...
En wij hier maar klagen...
3G netwerk in de US (indien reeds actief...) is ALLES behalve stabiel (maak er zelf vrij intensief gebruik van!)

Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat we hier in Belgie qua internetsnelheid / IPTV in een luxe positie zitten!
Degenen die beweren dat het ergens anders EN goedkoper EN beter EN sneller EN stabieler is, mogen mij gerust de bewijzen op tafel leggen...
en kom aub niet af met de testresultaten van Test-aankoop.............

Akkoord dat de upload wat hoger mag... werkt wat vlotter als je remote werkt, maar ik klaag absoluut niet over de verbinding hier in BE. Volgens mij 1 van de betere in de wereld (binnen de landen waar ik werk, steken enkel Japan, Singapore en Zuid Korea er boven uit. In Europa geen enkel land! US bengelt nog ergens achter EU aan...)
@axs : Nu noemde ook wel een paar landen die vrijwel tientallen jaren voorlopen op iedereen he. Multi-Media en electronica zijn koplopers dus zou het maar erg zijn als ze geen deftig internet en dergelijke hadde. Men neef woont ook in Oklahoma en zegt ook dat de verbindingen daar om te blijten zijn.

@thibitus : Probeer inderdaad wat vindingrijk te zijn of geef u opleiding gewoon op. Want als ge nu al geen goede oplossing kan vinden of de problemen niet snapt voor plaatsing van glasvezel dan ben je verloren in het zoeken van een job hehe. Mssn is dit u uitgelezen kans om verbetering te maken in belgacom. Help mee anders en stel spullen voor aan Belgacom. Wie weet werk je er mssn na uw studies en kunnen wij tegen u klagen en bashen
@axs: 1 toevoeging op je reply, er is WEL 1 land in de EU dat ook ver vooruit staat op de rest: Zweden - Zowel voor kwaliteit (full fiber to home a 100-150Mbps voor iets minder dan 20€/maand met IPTV erbij), prijs & service. Zelfs het mobiele netwerk is top, mijn vriendin heeft familie in een buitenverblijfje in het bos (geen kabel/ADSL mogelijk), USB modem met +/- 20Mbps (onbeperkt) voor 10€ per maand. Maar ja nu spreken we weer wel over het buitenbeentje van de EU als het op internet e.d. aankomt. :)

Reageer