Internet radio en download quota

  • 26 January 2011
  • 2 reacties
  • 476 Bekeken

Ik heb een abonnement bij Belgacom voor internet, telefoon, mobiel en Belgacom TV. Bij Belgacom TV zit ook radio, die ik van de decoder naar mijn geluidsinstallatie kan sturen.

Via iTunes op mijn computer kan ik ook afstemmen op andere radiostations. Kan iemand mij zeggen of deze audio stream die ik via iTunes beluister, bijgeteld wordt in mijn download totaal voor internet gebruik, m.a.w. zit ik sneller aan mijn maximum als ik op deze manier radio beluister ?

Het zou niet logisch zijn, want als ik via internet naar de radio luister, gebruik ik niet de download stream van mijn Belgacom TV abonnement, maar je weet niet hoe ze dit meten.

2 reacties

Beste Frank.2349,

Op je Belgacom-verbinding wordt er een onderscheid gemaakt tussen je internetverkeer enerzijds, en het dataverkeer die je decoder(s) genereren anderzijds.

Alle internettraffiek, dus ook de streams die je via iTunes beluistert, zal worden afgehouden van je maandelijke volumelimiet. Je Belgacom TV-streams vallen hier niet onder.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom
<quote="Frank 2349">
Het zou niet logisch zijn, want als ik via internet naar de radio luister, gebruik ik niet de download stream van mijn Belgacom TV abonnement, maar je weet niet hoe ze dit meten.
</quote>

Is juist wel logisch. Je luistert via internet, dus je downloadt, dus het wordt bij je volume geteld. Simple comme bonjour.

Belgacom kan het verschil niet zien tussen een bestandsdownload en een radiostream (technisch gezien zou het wel kunnen, maar dat zou een regelrechte schending van de privacy zijn).

Reageer