Skip to main content
Heb al simkaart aangevraagd en ontvangen

Is het mogelijk van er een tweede te bestellen ook gratis ?

Ericla

Erica, één per abo internet-fix

muisje

Ik heb vandaag pas een email gekregen en kon geen nieuwe sim-kaart aanvragen zonder Mobile Free Weekend te wijzigen naar Internet Overal.

Bij nader inzien wil ik liever Free Weekend houden omdat dit 500MB gratis is, ik heb nog geen bevestigingsemail ontvangen, uiteraard ook geen brief.

Kan ik dit nog ongedaan maken ? heb ik 7 dagen bedenktijd ?

je kan gratis switchen in ieder gval van free weekend naar internet overal,

nu weet ik echter niet of het omgekeerde ook kan ?

Elsa

Bij mijn e-services staat nog steeds dat ik Mobile Free Weekend heb, zolang ik geen bevestiging van de wijziging per mail heb ontvangen zal dit ook zo blijven.

Ik denk niet dat ik zal kunnen switchen, tenzij de Mobile Free Weekend nog bestaat en bij beschikbare opties komt te staan, maar dat betwijfel ik wel.

Heb ik 7 dagen bedenktijd of niet ? dan bel ik morgen wel naar de klantendienst om het ongedaan te maken.

Daarvan ben ik niet echt op de hoogte maar er zal wel iemand op het forum met meer kennis van zaken hierop kunnen antwoorden.

Ik dacht dat er voor online bestellingen zelf een termijn van 14 dagen bedenktijd was maar ik ben daar ook niet zeker van dus wa wachten tot er iemand anders een antwoord geeft.

groetjes, Elsa.

Bedankt Elsa, ik denk ook dat een wijziging via e-services een online bestelling is en dus met 14 dagen bedenktijd.

Ik bel morgen wel even naar de klantendienst hiervoor.

Ter info opde redactie.be heb ik nog het vogende gevonden:

Onlinekoper krijgt voortaan 14 dagen bedenktijd

di 07/06/2011 - 14:57Europese consumenten die online een aankoop doen, krijgen tot twee weken na ontvangst van het product bedenktijd. Daarover hebben het Europees Parlement en de EU-lidstaten een akkoord bereikt. De huidige Europese regels schreven een week bedenktijd voor. De discussie over strengere consumentenregels sleepte al jaren aan.

Het nieuwe compromis houdt in dat consumenten de aankoop tot 14 dagen na ontvangst kunnen herroepen. De bedenktijd geldt ook voor aankopen waarbij de koper het product niet kan aanschouwen, voor internetveilingen en voor home party sales (zoals Tupperware-avonden). De twee weken gelden niet voor de aankoop van digitale muziek, films en software.

De verkoper is verplicht de consument te informeren over zijn recht op bedenktijd. Als hij dat niet doet, wordt de periode automatisch verlengd tot één jaar. Als de koper zich effectief bedenkt, moet het betaalde bedrag binnen twee weken worden terugbetaald. Het Europees Parlement stelde ook voor om de verkoper de verzendkosten te laten betalen indien het product meer dan 40 euro kost, maar de lidstaten vonden dat een brug te ver.

De bevoegde ministers van de Europese lidstaten moeten het akkoord nog bekrachtigen. Het Europees Parlement zou eind juni of in juli het licht op groen zetten.

als je een beetje zoekt op internet is het inderdaad zo dat je wel bedenktijd krijgt, 'k heb nog o.a. dit gevonden

Iedereen die aankopen doet via internet, telefoon of de post, heeft 14 dagen de tijd om zich te bedenken en de goederen terug te sturen, zonder opgave van reden. Nu is dat nog een week.Het Europees Parlement heeft vandaag maatregelen aangenomen om de consument bij het doen van aankopen 'op afstand' beter te beschermen. De maatregelen gaan komend najaar in.

Automatisch verlengen

De leverancier moet de consument vooraf attent maken op deze mogelijkheid. Laat hij dat na, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd tot een jaar. De bedenktijd gaat ook pas in als de goederen worden geleverd en niet zoals nu al bij het tekenen van het contract.

Beste Gilbert,

morgen dadelijk contact opnemen met klantendienst 0800/22800 of belgacom-shop om uw aanvraag ongedaan te laten maken . Terugkeren naar Free weekend is immers niet mogelijk. Het betreft geen aankoop van een toestel of product

muisje

Reageer