Internet opeens heel traag - Ulrich

  • 2 September 2012
  • 6 reacties
  • 256 Bekeken

Sinds een paar dagen is mijn internet opeens heel hard gezakt.

Ik snap niet echt het probleem aangezien volgens 'http://192.168.1.1/' ik een Downstream line rate hab van 30048 kbps, dus ongeveer 3mb/s, wat het moet zijn. En een Upstream line rate 6048 kbps heb van 0.6mb, wat het moet zijn.

Nu, volgens speedtest, upload ik opeens tegen 2 mb/s, geen probleem hier mee ^^ maar ik download maar tegen een pijnlijk 0,04 mb/s.

http://www.speedtest.net/result/2154839995.png

Ik snap niet echt het probleem? Ik heb een BBox 2 router.


Alvast bedankt, Ulrich.


6 reacties

Je hebt dus een 30/6 Mbps Vdsl2 profiel.

Maar hoe doe je de speedtest, via wifi ?

Doe de speedtest in ieder geval eens met je pc/laptop rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan je modem BBOX2

Elsa
Ik heb een vaste pc, dus die werkt niet zonder kabel, en ik hang rechtstreeks aan de BBOX2 modem.
als je een andere server kiest in je speedtest bvb mechelen blijft dat dan even slecht.

ik weet niet hoeveel decoders je hebt en hoeveel PVR programma's er aan het lopen zijn terwijl je de speedtest doet want die spelen natuurlijk ook mee.

EZlsa
Beste Ulrich,


Hoogstwaarschijnlijk hebt u uw downloadvolume volledig opgebruikt en is dat de oorzaak van uw probleem. Elke maand wordt uw downloadvolume gereset, als u daarna nog steeds traag internet hebt dan moet u uw modem herstarten(kort van stroom onderbreken). Dat zal ervoor zorgen dat uw internet weer sneller wordt.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Inderdaad Eva niet aan gedacht! 't kan toch soms simpel zijn als je er aan denkt teminste hé ;-)
Reputatie 1
Badge
Bij een huidige comfort en maxi pack is het volume onbeperkt, maar vanaf 650 GB (toch bij de comfort) moet je wel van die bijkomende packs (20 GB/stuk) "bijkopen" (maar dat is dan uiteraard gratis) in de e-services.

De kans dat ik ooit aan 650 GB/maand ga geraken is wel redelijk klein...

Reageer