Skip to main content
/files/b824f41e98/Knipsel.PNG 641x279
Ik heb de indruk dat er met gans hun ingrs range iets mis is...check mijn topic ook maar eens.

Jij zit met issues op de .210, ik op de .8.



Fakturen komen ook nog normaal aan bij jou veronderstel ik :)


Eenzelfde fenomeen hier, sinds enkele dagen is de eerste hop op het belgacom netwerk + 2000 ms (soms naar de 3500 zelfs)



trace



Op zich niet veel last van, de uiteindelijke verbindingen met andere endpoints zijn allemaal prima. Al zie ik wel meer packetloss dan normaal.


Inderdaad, de factuur zal er wel aankomen. Heb nog een paar tracerts gedaan en heb nu bij elke POP een reactietijd van >1000ms. Bij de .210 nog steeds 2 time-outs. Surfen is nu geen plezier meer. Je kan evengoed een paar werkjes gaan opknappen voordat je website geladen is.


logisch...check m'n topic getiteld: issues met ...



10 dagen geleden gebeld met technische dienst. 1 iemand was de spreekbuis en heeft met 3 andere geconsulteerd. Ze gingen het bekijken. Tot op heden nog steeds exact dezelfde issues, alleen lijkt het fenomeen zich nu uit te breiden...en langzaam slipt gans de santeboutiek dicht :(



zal er ook nog eentje bijgooien, misschien dat ze het dan zien?



C:\>tracert 8.8.8.8



Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

over a maximum of 30 hops:



1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1

2 20 ms 20 ms 20 ms 1.47-182-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be [91.182.47.

1]

3 3509 ms 3794 ms 3783 ms 8.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183

.241.8]

4 22 ms 24 ms 22 ms 36.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.18

3.247.36]

5 22 ms 22 ms 22 ms bru-22-r7-t7-2.car.belbone.be [80.84.21.166]

6 27 ms 27 ms 28 ms lnd-thn-r4-t1-2.car.belbone.be [80.84.18.177]

7 28 ms 27 ms 28 ms 94.102.162.208

8 27 ms 27 ms 27 ms 74.125.50.21

9 27 ms 27 ms 27 ms 209.85.255.175

10 29 ms 28 ms 31 ms 209.85.253.90

11 34 ms 34 ms 33 ms 66.249.95.173

12 33 ms 33 ms 38 ms 209.85.252.83

13 41 ms 33 ms 33 ms 209.85.243.85

14 34 ms 33 ms 33 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]



Trace complete.



C:\>


Problemen lijken toch bij belgacom te liggen. Heb net een tracert gedaan met een Dedicated root server uit duitsland met een 100mbit connectie. Totaal geen problemen.


Traceren van de route naar google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

via maximaal 30 hops:



1 1 ms 3 ms 1 ms 192.168.1.1

2 28 ms 28 ms 28 ms 1.105-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.10

5.1]

3 651 ms 998 ms * 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.1

83.241.210]

4 30 ms 30 ms 33 ms 30.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.18

3.247.30]

5 32 ms 31 ms 53 ms bru-22-r7-t3-1.car.belbone.be [80.84.21.102]

6 66 ms 41 ms 74 ms lnd-thn-r4-t1-2.car.belbone.be [80.84.18.177]

7 41 ms 66 ms 41 ms 94.102.162.208

8 45 ms 40 ms 41 ms 74.125.50.21

9 41 ms 40 ms 40 ms 209.85.252.76

10 295 ms 56 ms 42 ms 209.85.253.88

11 68 ms 73 ms 49 ms 66.249.95.173

12 47 ms 46 ms 45 ms 209.85.252.83

13 47 ms 53 ms 52 ms 209.85.243.73

14 46 ms 46 ms 46 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]



De trace is voltooid.


Bij mij is het ook al een tijd onstabiel


Ik denk dat het heel duidelijk is dat de problemen bij Belgacom liggen.



stap 2 is de ingress router waar je het BGC netwerk binnenstapt

stap 3 is interne switching

stap 4 is de egress router die de verbinding/peering met Bellbone verzorgt.



probleem zit op stap 3...volledig binnen het Belgacom domein dus.



Heeft dus NIETS te maken met jou verbinding tot aan de centrale

Heeft dus NIETS te maken met slechte peering of issues met peering provider!


Beste Patrick,



Zoals vermeld in het topic van DrLoco,

Ligt deze case bij het engineering team.



Ik verwacht u spoedig een reply te kunnen geven met informatie.



Mvg,





Eva van Belgacom


bump


en we wachten.... en wachten.... (dat engineering team heeft toevallig geen updates , nieuws, status,.... ?


Probeer dit eens



Bel naar 080022424 volg de instructies



Want mischien zit je lijn op een repair profile



mvg,


met een repair profile surf je gewoon wat trager, modem synct aan 9/0.5 - maar heb je voor de rest geen last

je wordt eigenlijk op zo'n profile gezet omdat er binnenshuis of buitenshuis problemen zijn met de lijn, en om te voorkomen dat je andere lijnen zou gaan verstoren



het probleem waarvan sprake in dit topic is heel wat anders, blijkbaar veel complexer want het engineering team heeft er een hele kluif aan.



mvg


Patrick VM,



probeer ook eens een mtr te doen, dan hebben we een indicatie van de packet loss.

Negen op tien ziet die er ook zoiets uit:



My traceroute [v0.73]

copperhop (0.0.0.0) Fri Jun 24 13:55:43 2011

Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit

Packets Pings

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev

1. 194.119.228.2 0.0% 66 1.2 0.7 0.1 1.3 0.5

2. 194.119.228.169 0.0% 66 0.2 0.7 0.2 1.3 0.5

3. 195.207.176.245 0.0% 66 0.9 3.1 0.8 80.3 10.2

4. be2.intlstr2.isp.belgacom.be 0.0% 66 1.7 1.6 0.9 2.4 0.6

5. 33.247-183-91.adsl-static.isp.be 70.8% 66 1.6 5.0 1.0 40.5 8.7

6. 67.241-183-91.adsl-static.isp.be 0.0% 66 3.3 3.9 3.3 4.5 0.5

7. ???


Ik heb geen mtr voor windows gevonden sorry. Maar dit is de stand nu.





Traceren van de route naar google.be [74.125.77.147]

via maximaal 30 hops:



1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1

2 29 ms 28 ms 29 ms 81.243.160.1

3 * 467 ms * 91.183.241.210

4 30 ms 31 ms 31 ms 91.183.247.30

5 30 ms 30 ms 30 ms 80.84.21.110

6 41 ms 41 ms 40 ms 80.84.18.177

7 53 ms 49 ms 43 ms 94.102.162.208

8 39 ms 39 ms 76 ms 74.125.50.21

9 42 ms 40 ms 40 ms 209.85.252.76

10 45 ms 44 ms 41 ms 209.85.248.80

11 63 ms 53 ms 40 ms 209.85.255.72

12 44 ms 44 ms 43 ms 216.239.49.30

13 56 ms 43 ms 51 ms 209.85.255.98

14 82 ms 85 ms 45 ms 74.125.77.147



De trace is voltooid.



C:\tracert -d google.be



Traceren van de route naar google.be [74.125.77.147]

via maximaal 30 hops:



1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1

2 29 ms 27 ms 28 ms 81.243.160.1

3 * * * Time-out bij opdracht.

4 41 ms 60 ms 72 ms 91.183.247.30

5 30 ms 37 ms 30 ms 80.84.21.110

6 40 ms 41 ms 41 ms 80.84.18.177

7 40 ms 40 ms 41 ms 94.102.162.208

8 39 ms 39 ms 41 ms 74.125.50.21

9 40 ms 40 ms 39 ms 209.85.252.76

10 39 ms 55 ms 74 ms 209.85.248.80

11 40 ms 40 ms 41 ms 209.85.255.72

12 64 ms 90 ms 48 ms 216.239.49.30

13 49 ms 53 ms 45 ms 209.85.255.98

14 43 ms 44 ms 43 ms 74.125.77.147


heb jij ondertussen al een oplossing Patrick?


Dag DrLoco en Patrick Van Meerhaeghe



Een webscanner van een beveiligingsprogramma kan ook voor vertraging zorgen. Vooral op websites met multimedia. Probeer eens de webscanner uit te schakelen en kijk of jullie nog problemen hebben.



Druk eens de windows toets samen in met r, typ vervolgens cmd achter openen: druk ok. Typ vervolgens ipconfig /flushdns druk enter.



Haal ook eens gedurende een 30 tal minuten de electiciteitsadaptor van de b-box 1 of 2 uit het stopcontact steek deze weer in.



Verwijder ook eens de tijdelijke internetbestanden van je internetprogramma.



Groeten



familievandesype


Bedankt voor de reactie maar dit is het probleem niet. Een webscanner heb ik niet want dit is overbodig. En ik denk niet dat google.be zo een zwaare site is met multimedia. Het probleem ligt bij de POP met ip : 91.183.241.210.



Traceren van de route naar google.be [74.125.39.147]

via maximaal 30 hops:



1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1

2 48 ms 28 ms 27 ms 1.62-243-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be [81.243.62.1]

3 * * 378 ms 210.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.241.210]

4 64 ms 30 ms 31 ms 30.247-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be [91.183.247.30]

5 32 ms 30 ms 105 ms bru-22-r7-t3-3.car.belbone.be [80.84.21.110]

6 41 ms 66 ms 139 ms lnd-thn-r4-t1-2.car.belbone.be [80.84.18.177]

7 72 ms 40 ms 96 ms 94.102.162.208

8 243 ms 56 ms 47 ms 74.125.50.21

9 185 ms 98 ms 95 ms 209.85.255.175

10 39 ms 58 ms 75 ms 72.14.233.63

11 99 ms 48 ms 53 ms 209.85.248.183

13 43 ms 44 ms 77 ms 209.85.254.114

14 43 ms 145 ms 74 ms fx-in-f147.1e100.net [74.125.39.147]



De trace is voltooid.



Mvg



Patrick Van Meerhaeghe


Een windows versie van MTR kan je downloaden van de site: http://winmtr.net/



Helaas zal dit geen oplossing geven voor je probleem, want op basis van je laatste tracert heb je immers zelf aangetoond dat er geen probleem is om je bestemming te bereiken.



Je conclusie dat het probleem veroorzaakt wordt door de hop met de 'hoge' reactie tijd is verkeerd. Hoe verklaar je immers dat de volgende hops terug lagere waarden weergeven. Indien hop 3 echt een probleem was zouden alle daaropvolgende hops ook een verhoogde antwoordtijd moeten hebben.



Je kan een uitgebreidere uitleg vinden op de volgende (engelstalige) website http://forums.whirlpool.net.au/archive/98073/








Reageer