Skip to main content
Sommige dagen zonder aangeefbare reden gaat internet ongelooflijk traag;

Het duurt onvoorstelbaar lang om eender welke pagina laden; laat staan een stream op te klikken of een game online te spelen;

Heb even ook een speedtest gedaan om eens te zien en ik heb zielig genoeg zelfs meer uploadspeed dan download..

En het ligt niet aan een goede uploadsnelheid ;)

fb573721

Is dit iets tijdelijks of gaat dit nu constant gebeuren?

Alsook heb ik gezocht naar een kaart met de ROP punten van belgacom om te zien hoever ik ervan af lig; maar zover ik heb kunnen zien tegen de snelheid van niks, heb ik geen werkende kaart gevonden?

Dit bericht hier posten heeft mij iets meer dan 2 uur geduurd..

Mvg

Cedric

Ik veronderstel dat je op ADSL zit en mss eens gratis bellen naar 0800 22 800 of naar 0800 22 700 om te vragen of het bij u mogelijk is om op VDSL2 over te schakelen.

Als je surft naar http://192.168.1.1 wat lees je af voor downlaod en uploadsnelheid.

@ricy dat klopt, we hebben op dit moment gewone ADSL;

Nu ging ik wel langsgaan in een BGC aangezien ik hier vandaag al deze topics gezien heb over VDSL2 enz

misschien dat we eindelijk dan eens met 2 mensen tegelijk op internet kunnen aan een degelijk snelheid..

Maar wat er de laatste tijd gebeurt staat volledig los van de VDSL ADSL kwestie 🙂 Gisteren ging het internet normaal; vandaag krijg ik amper google geladen, na een kwartier wachten en 50 maal proberen. En de eerste keer stoort het mij niet, maar nu is dat vaker en vaker en het is echt verre van aangenaam..

Zit je met een vaste verbinding verbonden tussen je modem en pc of via wifi.

Is er geen quickreply/postquote op dit board?

Kan nergens klikken om een post te quoten;

Ik gebruik wifi; mijn verbinding geeft nochtans max aantal blokjes aan dus ik denk niet dat het aan het draadloos signaal zelf ligt

quoten gaat hier helaas niet

je kan misschien eens beginnen met jouw installatie na te kijken, evt eens met andere adsl splitter proberen?

als je niet meteen een probleem vindt zou ik contact opnemen met de technische dienst voor een lijntest 0800 22 700

mvg

Alvast bedankt voor de snelle hulp ;)

Jij weet toevallig niets van een werkende kaart waar de belgacom ROPs op staan?

Ik zou toch eens met een vaste verbinding proberen tussen modem en pc, want het is niet omdat je aanduiding ontvangst zeer goed is dat je niet kan gestoord worden ten gevolge van wifi interferentie.

De ROP's in kaar daar kan ik je niet mee verder helpen maar als het om te weten of vdsl beschikbaar is kan je het via de belgacom check.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

of ook via

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

Beste Cedric,

Na controle op smallband en van uw lijn, blijkt dat deze beide in orde zijn.

VDSL2 is niet beschikbaar.

Na volledig nazicht blijken alle waarden normaal te zijn, en zou u een snelheid van 4.6Mbps moeten halen.

Dit is een theoretische waarde,maar de post van uw speedtest is niet binnen de perken van wat normaal is.

Mogelijk hangt de modem vast en moet deze heropgestart worden.

Aangezien de lijn in orde is. En het op meerdere Computers voorvalt, zou mijn eerste aanraden zijn de modem te rebooten/reset'en of desnoods de technische dienst op 0800/22700 te contacteren om deze om te ruilen.

Test ook zeker uit met de kabel, indien dit alles geen schot in de zaak brengt kan je best met de technische dienst een afpraak voor een technieker maken.

Mvg,

Eva van Belgacom

Zal wel dat de testen goed uitkomen, vandaag is er geen probleem met internet :)

En smallband kan ik ook controleren, modem is denk ik 50 x gereset geweest, net als 2 verschillende laptops en een desktop..

Dat terzijde geschoven, waarom kan ik geen vdsl2 krijgen?

Ik heb hier gelezen dat als belgacom tv mogelijk is, vdsl2 ook mogelijk is?

Anders zou de belgacom tv test niks uitwijzen over VDSL..

en uit de test blijkt dat wij 1 tv kunnen aansluiten op belgacom tv..

waarom kunnen wij dan geen VDSL2 krijgen?

En is dit bij elke provider of gewoon een belgacom probleem?

Pas vanaf HD mogelijk is bij belgacomTV ben je aansluitbaar op VDSL2.

Indien geen HD mogelijk is belgacomTV enkel in SD beschikbaar.

Je kan blijkbaar volgens de test die je hebt gebruikt, 1 TV aansluiten. U zit dan maximaal op een ADSL profiel met 6Mbit.

Goed dat ik dit op tijd weet dan; we waren bijna overgestapt naar een combopack met telefonie + internet + belgacom tv;

Dus als ik het goed begrijp kunnen wij hier nooit snel internet krijgen? (want met Favorite* en 2 pcs tegelijk surfen is al amper aangenaam) en we kunnen geen HD krijgen? Goed dat we dan pas een nieuwe HD TV gekocht hebben voor belgacom TV :/

En zoals ik hierboven al stelde, is dit door belgacom of is dit bij elke provider zo?

Ik zou zelfs downgraden naar een 'comfort' aangezien deze meer aanleunt met de haalbare snelheden.

Het kan natuurlijk dat je in de toekosmt wel aansluitbaar bent op VDSL2.

Post eens je logon, zodat Eva van Belgacom misschien het een en ander kan nakijken.

VErder is dit idd voor elke provider die via xDSL technologie werkt zo, aangezien zij allen dezelfde koperlijnen gebruiken...

Reageer