Internet on GSM Acces Time

  • 17 June 2011
  • 4 reacties
  • 1925 Bekeken


Ik heb een Mobile Comfort 10 abonnement met internet on GSM promotie 100MB



Binnenkort ga ik voor het eerst met mijn smartphone naar het buitenland en ik zocht op de productpagina's welk tarief hiervoor wordt aangerekend.

Ik zag dat ik kan kiezen tussen een facturatie op basis van datavolume of acces time.

Access time wordt per 5 min gefactureerd. Maar hoe werkt dit in de praktijk: als ik 5 keer een connectie maak van pak 59 seconden, betaal ik dan 1 eenheid of 5 eenheden ? Ik vind hierover nergens een duidelijke uitleg en dit maakt toch wel een enorm verschil.

Kan iemand me hier duidelijkheid over verschaffen ?

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
per 5 begonnen minutedn. in jouw voorbeeldc dus 5x aangerekend
Reputatie 4
Badge +2
Een goede raad. In't buitenland niet internetten tenzij gratis "Wi-Fi". De rekening zou je anders wel eens zuur kunnen opbreken. Zelfs belgacom zal je daar voor verwittigen als je in't buitenland bent. "Data roaming afzetten.
Beste geert,

De info van axs is correct. Wenst u op korte tijd veel data te downloaden, dan is een facturatie op basis van access time interessant. Wenst u echter lang verbonden te blijven en relatief beperkt data te downloaden, dan kiest u best voor een tarifering op basis van datavolume.

Via onderstaande link vindt u de verschillende formules terug.

http://customer.proximus.be/nl/Surf_Mobile_Abroad/SMA_Rates.html

Met vriendelijke groeten,

Eva
Nog beter: koop u ter plaatse een prepaid simkaartje van een lokale provider om te internetten als er geen wifi voorhanden is

Reageer