Skip to main content
Mijn internet verbinding valt constant weg en herconnecteert terug bij gebruik van internet.

Dit gebeurt niet wanneer de modem op minimale snelheid wordt vastgezet (7Mbs als ik me niet vergis).

Maar aangezien ik ook TV en VOIP telefoon daarop aansluit, is dat geen optie.

Volgens de Proximus techniekers die gisteren langskwamen was alles in orde met de lijn. dat het internet constant weg avlt gebeurt nu éénmaal bij sommige klanten. Op mijn vraag wat dan wel de reden was krijg ik het antwoord "dat moet je aan een technieker vragen".

Heeft iemand dit ook gehad en een oplossing gevonden (behalve dan overstappen naar Telenet)?
Hey Birgit,

Je maakt waarschijnlijk verbinding met wifi op 2.4 GHz en dit is een druk bezette frequentie band.

Je kan proberen om een ander wifi kanaal in te stellen op je b-box3.

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html

PS: indien je wifinetwerkkaart de wifi op 5 GHz ondersteunt best verbinding maken op deze wifiband van de b-box3

Mvg,
Bridgit,

Kan je even een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met hierin je huidig klantennummer of nummer van je vaste lijn?

Dan kijk ik even na of er verbrekingen op je lijn zelf zijn.
@SamuelD

Toen ik bij Proximus zelf zat, werd me verteld dat dit aan de modem lag. Uiteindelijk bleef de situatie bestaan. Ik ben dan maar overgestapt naar Scarlet om zo aan de hulp van een technieker te geraken.

Ik heb op de papieren van Scarlet echter geen nummer van een vaste lijn gevonden.

Kunnen jullie ook iets doen met het VOIP telefoonnummer?
In dat geval kan je best contact nemen met Scarlet via 02 275 27 27.
En daar krijg ik dan te horen dat het probleem bij proximus ligt.

Oplossing is me inmiddels wel duidelijk geworden.

Wat mij betreft kan dit topic worden afgesloten.
@Martin,

Jouw antwoord gaat specifiek over Wifi. Het probleem bij mij doet zich voor tussen de modem en de belgacomlijn. Pc en bbox-2 hebben altijd goed samengewerkt.

Maandag komt er nog eens een technieker van Scarlet langs. Maar ja, ze zijn ook afhankelijk van de (ontbrekende) wil van Proximus om problemen aan de lijn op te lossen.

Morgen alvast eens afchecken bij Telenet dat de kabels van hen die bij mij liggen nog voldoen.

Reageer