Beantwoord

Internet kabel boven

  • 27 September 2017
  • 5 reacties
  • 776 Bekeken

Hallo. Mijn pc staat nu in de living waarbij een inet kabel van bbox2 naar mijn pc gaat.

Nu wil ik mijn pc op mijn kamer zetten maar een inetkabel trekken is quasi onmogelijk.

Hoe los ik dit het beste op zonder snelheid te verliezen?

Tldr; ik wil op mijn kamer internetkabel. Modem staat beneden en kabel trekken onmogelijk
icon

Beste antwoord door ThomasP 27 September 2017, 13:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Kenny67, er zijn een aantal manieren om je internetsignaal tot boven te krijgen. Nu wanneer een rechtstreekse kabel geen optie is, zit je altijd met draadloze alternatieven met mogelijk snelheidsverlies als gevolg. Dit is quasi onvermijdelijk.

Er zijn 2 grote groepen van signaal draadloos te versturen:

- WiFi: door het gebruik van je standaard wifi, extra wifi repeaters of eventueel zelfs een extra access point.
- PLC (power line connector): stuurt je signaal door via het elektriciteitsnet. Afhankelijk van je infrastructuur vaak iets sneller dan WiFi. Vaak ook te combineren met een extra wifi access point.

Proximus biedt voornamelijk oplossing in de PLC apparatuur. Kijk hiervoor even op volgende pagina naar de verschillende toestellen.
Je zal snel merken dat er op de markt verschillende soorten toestellen in alle prijsklassen zijn. Er zijn tegenwoordig ook nog nieuwere technologieën op de markt (Vb WiFi Mesh netwerk), maar hier hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Vaak ben je al zeer goed gesteld met een PLC wifi extender of dergelijke.
Hey thomas. Als ik bv een wifi acces point boven zet, verbind met de bbox2 door wifi en van de acces point een inet kabel naar mijn pc, verlies ik dan veel snelheid? Heb nu ongeveer 35-40 mbps. Ik heb wel wifi boven. Maar geen netwerkkaart
Reputatie 7
Badge +6
Dit is zeer moeilijk op voorhand te zeggen gezien dit afhankelijk is van verschillende parameters zoals je infrastructuur en de andere wifi signalen in de omgeving. Vuistregel: hoe verder de te overbruggen afstand en hoe meer muren, hoe zwakker het signaal. Wanneer je een verdiep moet overbruggen heb je meestal al wel wat signaal verlies. Ik zou dan opteren voor een PLC. Deze gaat het vermoedelijk beter doen in jouw scenario.
Ga een plc aankopen. Bedankt voor reactie
Hey thomas. Als ik bv een wifi acces point boven zet, verbind met de bbox2 door wifi en van de acces point een inet kabel naar mijn pc, verlies ik dan veel snelheid? Heb nu ongeveer 35-40 mbps. Ik heb wel wifi boven. Maar geen netwerkkaart
een wifi access point wordt normaal verbonden aan de bbox met een utp kabel.
Een wifi repeater daarentegen capteert het wifi-signaal (dus deze mag ook niet te ver staan van je modem om nog voldoende ontvangst te hebben) en zendt het heruit, wel met een nadeel dat de snelheid gehalveerd wordt.

Reageer