Skip to main content
Dag allemaal,

Op dit moment heb ik internet intense en heb een 20 mbit profiel.

Nu had ik graag mijn profiel op een 30mbit laten zetten om te zien of dit stabiel is.

Indien niet kan ik altijd over schakelen naar een ander abbo aangezien ik nu teveel betaal.

Volgens mij (en de vdsl tool) zou mijn lijn wel een 30 mbit aan moeten kunnen.

Hier de tool data:

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload

line: 25008 kbps 3104 kbps

payload: 20056 kbps 2040 kbps

max line: 79956 kbps

max payload: 65672 kbps

bands used: 2 1

bandplan: 8D

training: 30.5 dB

loop length: 171 m

near end: 159 m

far end: 183 m

avg. length: 171 m

snr margin: 28.7 dB

attenuation: 6.5 dB

avg. margin: 29.1 dB

avg. snr: 48.5 dB

forecast max line: 137250 kbps

forecast max payload: 111325 kbps

Ben natuurijk geen expert in deze zaken.

Kan iemand op dit forum mijn profiel aanpassen of is er een andere manier om dit aan te vragen ?

mijn username is bk230681

Bedankt

gaan ze volgens mij niet doen, de voorwaarden zijn streng, maar ze zijn er voor iets, en 't is trouwens de DARE die het automatisch toewijst.

uw waarden lijken op het eerste zicht wel goed, dus je kan altijd proberen

laat zeker nog iets weten

mvg

Dit krijg ik dan :

Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 3

Dan heb je een 30/6 profiel.

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel) zie ook op mijn blog voor meer=> http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

Dan kan je eens de Technische helpdesk bellen 0800 22 700 en vragen waarom 30/6 niet mogelijk is bij u.

mvg

bel eens voor automatische lijntest naar 0800 22 424 , mogelijks is dat al voldoende want normaal zou de DARE je 30/6 moeten toegewezen hebben.

succes

mvg

't is wel raar hé xenne, want 20/2 is toch geen repair profiel !

inderdaad ricy , maar vorige week stond ik hier ook met een raar profiel nl 30/1,5 .... eens gebeld naar 0800 22 424 en het werd aangepast naar een 30/6...

mvg

De automatische lijntest doet niets af.

Ik zal dan eens moeten bellen. Hopelijk krijg ik niet 1 of ander standaard antwoord om me af te wimpelen. :)

Ik vermoed dat het antwoord zal zijn: 20/2 is het hoogst haalbare voor uw lijn.

Met wat geluk is er een foutje en kan je toch 30/6... maar zou er niet teveel op hopen.

yeh, dan maar omschakelen naar internet favorite als ik er toch niet aan geraak..

Dit is een raar verhaal...wat zegt de statuspagina ? want de modemtool is erg theoretisch.

@Ricy: die 'test' is enkel een indicatie en BGC kan je perfect op een lager profiel zetten omwille van diverse redenen (oa overspraak. technische situatie in de werkelijkheid,...)

een korte update.

Vorige week vrijdag opeens niets meer. vdsl line status: NOT connected

Helpdesk gebeld..gisteren technieker langsgekomen om het probleem op te lossen, bij mij alle kabels etc nagekeken andere modem geprobeerd nog niets.

Hij keek dan ook naar mijn connectie en zei dat er daar practisch geen enkele storingen op waren. Toen vroeg ik hem of er een 30mbit op mogelijk zou zijn aangezien ik nog op een 20mbit zit.

Ja, zei hij, zou normaal geen probleem mogen zijn op deze lijn.

Nu was het probleem met de connectie nog niet opgelost en moesten ze naar de kast gaan, toen bleek dat er een probleem was met een poort maar de dienst verantwoordelijk voor de toekenning van nummers konden ze niet bereiken, dus vandaag 2u. was het probleem opgelost en belde hij mij om dit te melden.

Hij zei ook tegen mij dat ik op een 20mbit profiel zat omdat nog iemand in mijn straat ook vdsl heeft over dezelfde lijn (dit begreep ik niet goed) ??? en dat ik daarom op een lagere snelheid zit zodat er geen storingen zouden zijn.

Is dit aanneembaar ? Kvind het wat raar, men gaat toch niet voor iedereen een eigen lijntje trekken ... 🙂 ?

In straat ligt een kabel bundel met telefonieparen in.

Hoe meer er aangesloten zijn is de kans op ovespraak groter (laat ons zeggen stoorsignalen) van het ene paar naar het andere en als ze op hogere profiel aangesloten worden is de kans nog groter.

Reageer