Skip to main content
Hey,





Gisteren 30/12/2010 heb ik via het ip http://192.168.1.1 van mijn b-box eens mijn internetlijn gecontroleerd.



Het viel me op dat download maar op 16 554kbps (2069KB/s) en upload op 2056kbps (257 KB/s) staat.



Nu was ik gisteren toch toevallig in Kortrijk en heb ik een Belgacom winkel binnen gestapt en gevraagd of deze persoon Jefferey eens kon controleren op welke lijn ik zat.



Jefferey wist me te vertellen dat ik momenteel aangesloten was met een 16 554kbps lijn.





In september had ik al het snelheids probleem van 30Mbps aangekaart.



Eva wist me toen te vertellen dat de centrale waar ik op aangesloten ben nog niet geupgrade is naar die snelheid. En dat ik normaal die snelheid ook niet zal halen omdat ik te ver van de centrale woon.



Andere forum genoten wezen me ook op vertraging door materiaal thuis.



Aan het materiaal kan het niet liggen, een technisch aangelegd persoon van Belgacom is hier 2 maal geweest.



Deze heeft hier een daar wat aanpassingen aangebracht en de lijnen thuis uitgemeten, alles is nu dus in orde.





Nu vraag ik me af waarom jullie op het internet 30Mbps en 4,5 Mbps aanbieden terwijl ik maar op een 16,5Mbps en 2Mbps zit.



Jullie site zegt er volgende bij: "De up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij de klant."



Dit begrijp ik volledig maar als ik het het nieuwste materiaal bezit en de lijnen thuis zijn uitgemeten.



Als ik die 30Mbps niet haal is dat ook niet erg, maar graag zou ik toch het maximum uit mijn lijn halen.



Dit kan ik dus niet als ik nog steeds op een 16,5Mbps lijn zit.



Kunnen jullie mij zoja: op een hogere lijn steken zo niet: vertellen wanneer dat dan wel gaat lukken.





Mijn account is: fa040171





Vriendelijke groeten, Tom

Wij halen 9019Kbps. Prijs je gelukkig dat je überhaubt VDSL kan krijgen...


Als je momenteel 16.5Mbit haalt vrees ik dat een upgrade naar 30Mbps er niet inzit. Volgens mij is dit enkel voor klanten die reeds op 20Mbps zitten en kort genoeg bij de ROP wonen (<400m) en waarvan de verzwakking OK is.



Je geeft zelf al aan dat je te ver van de centrale zou zitten, dus zal 16.5Mbit vermoedelijk de hoogst mogelijke snelheid voor jouw lijn zijn.



De BGC medewerkers hier actief kunnen misschien wel eens een meting doen?


Ja Blabla VDSL heeft me toch wat teleurgesteld,



Ik haal 16,5 Mbit als digitaal tv niet aanstaat, maar als hier iemand digitaal kijkt en dan voornamelijk HD, dan zijn de internet snelheiden gwn afschuwelijk.



Prettig is anders.


beste



"De up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij de klant."



U lijn kan momenteel 16,5 MB aan. Min tv in HD geeft ongeveer 8 Mb



groeten-muisje


Jaja, als je geen 2 HD-streams (HD kijken + HD opnemen) gebruikt....anders schiet er niet veel meer over voor internet.



Voor tegelijk kijken en opnemen + surfen op internet dus best enkel van SD-zender op nPVR opnemen.



Maar 't is inderdaad niet aanvaardbaar dat men je een "intense" abonnement verkoopt zonder eerst je lijn te testen...



Zit je signaal/ruisverhouding (downstream training margin) niet op 22 dB of meer, dan zit je tever van het ROP om intense te kunnen genieten volgens mij. Mensen die het beter kunnen weten dan ik, zullen dat wel bevestigen denk ik.


reply voor muisje:



Enige tijd geleden ( ergens midden dit jaar ) heb ik een post geplaats omdat op de site een aanpassing van de download en upload snelheden werden gedaan.



Eva heeft me kort maar vriendelijk geantwoord dat mijn lijn nog niet klaar was voor z'n een snelheden.



Maar, daarbij zei ze wel dat ten laaste dat jaar ( 2010 ) de lijn moest verhoogd worden.



Mss verkeerde informatie door gegeven ?? Kan zijn.



Nu vraag ik me nog altijd af wanneer of Belgacom deze aanpassingen nog gaat maken, en wanneer.





Ik zit dus momenteel opgeschept met een 16,5 MB lijn, waarom kan ondertussen mijn upload snelheid niet verhoogd worden naar de beloofde snelheid ??



Een specialist ben ik niet maar een 16,5 MB lijn kan in principe wel een hogere upload snelheid leveren.



Moest deze lijn snellere upload snelheden aankunnen, waarom zit ik dan nog steeds op 2 MB ipv de beloofde 4,5 MB.







reply voor sinjoor71. :



Volgens mijn b-box is de download training margin = 12,6 dB


Als ik van u was zou ik mijn abonnement laten downgraden, zodat alvast niet teveel betaald.



Ik breng het nogmaals onder de aandacht, Belgacom zou veel beter toekomstige klanten of klanten die een opwaardering van hun abonnement vragen, grondig screenen en hen voordien op de hoogte brengen van de eventuele technische mankementen waardoor ze niet volledig zouden kunnen genieten van de voordelen van zo'n abo. Er zou in elk geval meer begrip komen van mensen die niet de beloofde snelheid krijgen en nog veel minder frustatraties moeten geventileerd worden (wat ik maar al te goed begrijp).


Hey Monocle,



Downgraden zit er eingelijk niet in, ik download gemiddeld 400 gb per maand.



Een download formule "zonder limiet" (--> fup ...) heb ik nodig, Internet favorite + extra abbo voor hoger limiet wil ik ook niet nemen. Stel dat men hopelijk dit jaar mijn lijn verhoogd, dan mag ik nog eens activatie kosten betalen om terug naar intense te gaan.



Diep van binnen ben ik stik jaloers op onze noorder buren. Voor minder geld krijgen ze daar op alle gebied veel meer dan hier.





Overgaan naar Telenet fibernet zit er ook niet, hier thuis werkt namelijk iemand voor Belgacom.





Het enige dat ik momenteel doe is wachten op simpele vragen die men (nog) niet beantwoord heeft.



Begrip voor de situatie heb ik, geduld op verandering heb ik momenteel nog, maar een antwoord op een simpele vraag zoals: " Zal dit jaar mijn lijn verhoogd worden ?? " dat krijg ik nooit.





Er zit niets anders op dan nog maar eens te wachten ...










Reageer