internet in een ruimte die ver weg is van de aansluiting

  • 30 November 2010
  • 3 reacties
  • 1042 Bekeken

Wij hebben een groot huis, waardoor bv de Wifi al niet overal in huis werkt. dat is al vervelend, en wil ik iets aan doen, maar wat? Daarnaast hebben we ook een gastenverbijf wèl met Tv maar geen Belgacom TV en geen vaste telefoonaansluiting. De kinderen spelen daar met hun PS3 en willen ook online. Hoe krijg ik nu inernet in het gastenverblijf? En dus ook Belgacom TV? We hebben het over een afstand van 60 meter van het hoofdgebouw en heel dikke muren. In het hoofdgebouw hebben we dus wel Belgacom TV (maar daar kunnen we hier nog steeds maar éen Tv op aansluiten, en een B-boxen Ruckus voor de draadloze verbinding, maar zoals gezegd is er niet overal Wifi in huis)

3 reacties

devolo gebruiken? dus via elektriciteits netwerk.

Ofwel een wifi repeater.



Goed, maar hoe werkt dat? ben een absolute leek op dit gebied, en heb ook geen makkelijke meneer thuis die dat effe kan. Wil je me a.u.b. precies vertellen 1) wat ik waar precies moet kopen? 2) hoe ik dan e.e.a waar moet aansluiten? 3) moet ik dan een extra lange kabel op dit repeater/devolo aansluiten en helemaal doorleggen naar het gastenverblijf? Misschien stomme vragen, maar ik heb dus idd geen idee
Muren en plafonds vormen op zich geen problemen voor WIFI, tenzij er veel metaal in zit (vb. gewapend beton). Ook andere bronnen die een elektromagnetisch veld opwekken (microgolf e.d.) kunnen een WIFI verbinding verstoren.

Een netwerk via het lichtnet kan inderdaad een oplossing bieden. Zelf heb ik Belgacom TV aangesloten via het elektriciteitsnet. Daarvoor heb ik bij Belgacom 2 "adapters" gekocht die via het lichtnet in huis met elkaar "spreken". Deze kostten mij 75 EURO (voor de 2) en je kan ze mits goed lezen van de handleiding zelf aansluiten. Veel hangt hier ook af van de kwaliteit van de stroomkabels in je huis, wat vooral voor oudere woningen een probleem kan zijn.

Reageer