hallo,
ik heb net een abonement internet favourite en digitale tv afgesloten.
ze hebben deze eergisteren komen activeren 🙂.
nu als ik speedtest doe had ik eerst +- 1,3 Mbps.
dus ben ik wat instellingen beginnen veranderen aan de bbox.
als ik nu een speedtest doe haal ik in de meeste gevallen +- 4,50 Mbps zowel met de vaste pc als met de laptop.
2x heb ik een peik gehad van +- 28 Mbps.
hoe komt dit en wat kan ik doen om dit te verbeteren.
ik begrijp dat je nooit de volle snelheid haalt maar had toch wel een beetje meer verwacht.
ik kon anders evenwel internet start pakken.
ligt dit aan de instellingen, aan de pc's of aan belgacom of dergelijke.
hopelijk iemand die me kan helpen.
fc918611
Bladzijde 1 / 1
Kun je de status van je modem hier weergeven ,want de waarden die je aanhaalt liggen nogal uit elkaar.
Mvg Jerom
Mvg Jerom
ik heb dit bij status staan:
en bij advanced heb ik dit bij status:
ik heb net nog een test gedaan en dit was het resultaat
http://www.speedtest.net/result/1104072756.png 2,28 Mbps
en dit waren vorige resultaten:
4,62 Mbps
28,83 Mbps
mvg
Configured | Current | |
Line Status | --- | SHOWTIME |
Line Type | --- | Fast Path |
Trained Mode | Automatic | G.992.5 (ADSL2+) |
en bij advanced heb ik dit bij status:
|
|
|
ik heb net nog een test gedaan en dit was het resultaat
http://www.speedtest.net/result/1104072756.png 2,28 Mbps
en dit waren vorige resultaten:
4,62 Mbps
28,83 Mbps
mvg
Je bent aangesloten op ADSL 2+ netwerk.
Bijgevolg beinvloed het uit of aan staan van de decoder sterk je internetsnelheid.
Die 28Mbps die je gemeten hebt zal wel een fout van de speedtest zijn .
Mvg Jerom
Bijgevolg beinvloed het uit of aan staan van de decoder sterk je internetsnelheid.
Die 28Mbps die je gemeten hebt zal wel een fout van de speedtest zijn .
Mvg Jerom
ik heb het net eens getest:
als hij aan staat is het +- 2Mbps
als hij uit staat is het +- 4Mbps
dus echt veel verschil is het niet.
het is en blijft weinig
en is het mogelijk over te stappen naar vdsl.
of is er hier iets aan te doen dat dit toch wat sneller gaat.
zoals ik eerder zei, ik verwacht niet de volle snelheid maar toch op zijn minst de helft.
mvg
stephan
als hij aan staat is het +- 2Mbps
als hij uit staat is het +- 4Mbps
dus echt veel verschil is het niet.
het is en blijft weinig
en is het mogelijk over te stappen naar vdsl.
of is er hier iets aan te doen dat dit toch wat sneller gaat.
zoals ik eerder zei, ik verwacht niet de volle snelheid maar toch op zijn minst de helft.
mvg
stephan
Overschakelen naar VDSL2 indien dit beschikbaar is voor u. Vermoedelijk niet, want anders ging men u wel op VDSL2 hebben aangesloten, maar toch best eens laten nakijken voor de zekerheid.
Anders uw abonnement aanpassen naar een Comfort. Favorite op een ADSL lijn is weggegooid geld.
Anders uw abonnement aanpassen naar een Comfort. Favorite op een ADSL lijn is weggegooid geld.
ik heb deze middag gebeld met de helpdesk en deze hebben me doorverwezen naar een belgacom winkel.
ook hebben ze aangeraden mijn kabels eens te controleren van de telefoonlijn.
dit leek allemaal in orde.
deze avond ben ik dan naar de belgacom winkel gegaan en die persoon heeft alles uitgelegd.
ik sta op een 9Mbps profiel, dus dit is het maximum dat ik ooit kan halen met adsl 2+
ook kan ik geen vdsl krijgen. blijkbaar willen ze zeebrugge niet echt voorzien van deze technologie .
deze persoon raadde me aan om terug te bellen naar de technische dienst en mijn lijn te laten uitlezen.
dus terug thuis heb ik terug gebeld en er is inderdaad iets mis met de lijn.
woensdag komt een technieker, hopelijk dat alles dan in orde komt.
en is het mogelijk zonder meerkost de downgraden van abonement ??
ik hou dit topic up to date
ook hebben ze aangeraden mijn kabels eens te controleren van de telefoonlijn.
dit leek allemaal in orde.
deze avond ben ik dan naar de belgacom winkel gegaan en die persoon heeft alles uitgelegd.
ik sta op een 9Mbps profiel, dus dit is het maximum dat ik ooit kan halen met adsl 2+
ook kan ik geen vdsl krijgen. blijkbaar willen ze zeebrugge niet echt voorzien van deze technologie .
deze persoon raadde me aan om terug te bellen naar de technische dienst en mijn lijn te laten uitlezen.
dus terug thuis heb ik terug gebeld en er is inderdaad iets mis met de lijn.
woensdag komt een technieker, hopelijk dat alles dan in orde komt.
en is het mogelijk zonder meerkost de downgraden van abonement ??
ik hou dit topic up to date
de technieker is dus geweest eb er is dus totaal niets veranderd.
wel moet ik 50 € of zo iets betalen wat ik toch niet juist vind.
kan dit zomaar ??
ik vind het totaal schandalig.
geldzakken
wel moet ik 50 € of zo iets betalen wat ik toch niet juist vind.
kan dit zomaar ??
ik vind het totaal schandalig.
geldzakken
Lijkt me sterk overdreven, ze zouden je eigenlijk uit eigen beweging op comfort moeten zetten en het verschi!l terugbetalen. Ze kunnen je geen formule aanrekenen die ze niet kunnen leveren vind ik. Voor ze je die formule voorstellen zou alles moeten gecheckt worden.
dat vind ik ook, maar blijkbaar doen ze dat niet.
maar ik zweer dat ik het hier niet bij laat.
ik vind het jammer dat het zo moet lopen.
maar ik zweer dat ik het hier niet bij laat.
ik vind het jammer dat het zo moet lopen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.