Skip to main content
Ok ik heb dus al heel lang Belgacom internet in huis. Nooit echt te klagen van gehad.

Nu de laatste 2 jaar ofzo gaat het internet belachelijk traag.

Ik heb een Bbox 1 met Internet Favorite. Als ikzelf connectie maak met UTP kabel en alleen surf is het te doen.

Maar als een tweede persoon dan ook nog eens draadloos verbing maakt gaat het allemaal om zeep.

En dit is bij gewoon sufgedrag dat bijvoorbeeld bij google images alle afbeeldingen suppertraag laden. En dan wil ik nog niet eens beginnen over het bufferen van filmpjes online (bijvoorbeeld youtube). Dit is gewoon niet bekijkbaar tenzij ik het 10 minuten laat bufferen ofzo...

Vaak is het zelfs zo erg dat ik om nog deftig te kunne surfen de bbox moet power resetten.

Hiervoor heb ik al meermaals gebeld gehad, wel met uiteenlopende periodes. Maar toch krijg ik telken een reactie van hebt u al eens geprobeerd alles te resetten en dan zoveel tijd te wachten. Ja dit heb ik gedaan, zelfs aan de lijn.

Uiteindelijk heb ik dan iemand aan de lijn gehad die zei dat het aan de verouderde bekabeling ligt in onze regio (Vlaams-Brabant - Zoutleeuw).

En dat dit ooit wel in orde komt.

Dus ondertussen betalen we eigenlijk voor "internet favorite" (inclusief digitale TV & Telefonie) terwijl het gewoon niet te gebruiken is...

Gaat hier ooit nog een oplossing voor komen of is de enige oplossing over te stappen naar een andere provider?

Ik wil hier niet de boeman uithangen, maar echt het steekt be mij niet op een paar mb/s snelheid. Dat boeit me totaal niet. Ik wil gewoon deftig kunnen surfen en streamen en af en toe een gameke starten.

Downloaden gaat ook nooit sneller dan 400kb/s (1 PC op de bbox verbonden met UTP).

Hallo

Je hebt dus nog adsl en geen vdsl2. Nu aangezien je een verouderde bekabeling hebt zul je waarschijnlijk geen vdsl2 kunnen hebben. Maar voor alle zekerheid zou ik dit toch even testen. Hier vindt je de nodige info waar je de beschikbaarheid kan testen. Nu mocht VDSL2 mogelijk zijn en dus dat de test uitwijst dat hd beschikbaar is kan je naar een verkooppunt gaan van belgacom en vdsl aanvragen. Mocht dit niet mogelijk zijn zou ik veranderen van abbonemant. Zodat je wat minder betaald je zal toch geen snelheidsverlies hebben met te veranderen van abbonement.

u surft blijkbaar nog op een (zeer) traag adsl lijntje

al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling gratis aanvragen via de klantendienst of in belgacom center. u zal dan ook gratis een bbox2 krijgen

indien vdsl2 niet beschikbaar is vrees ik dat er niet veel aan te doen is, je zou wel jouw abo kunnen downgraden om even traag te surfen aan lager tarief... maar da's dan weer een jaarcontract (+swapcost €6,20)

mvg

Wat is jou snelheid via Wifi , ,: 54,00 Mbps ? Lan : 100,00 Mbps , dit kunt u terug vinden op uw computer . Links onderaan uw pc , Wifi of lan verbinding - vindt je snelheid , en signaalsterkte..

Good luck !

Reageer