Vorige week hadden wij een probleem met onze analoge telefoonlijn. Er kwam zelfs geen kiestoon. Wat mij verwonderde was dat internet en televisie wel normaal werkte. Heel af en toe waren er wel blokjes (wat wij voordien nooit hadden), en met de speedtest was de verbinding ok : 18Mb/1.8Mb (profiel 20/2).
Het probleem is intussen (na 2 dagen al) opgelost. Er bleek een probleem met de kabel die van de verdeelkast naar onze aansluiting loopt.
Hoe is dit te verklaren? Er komen toch maar 2 draden binnen?
Wat opviel was dat de 'Training Margin' in het BBOX configuratiescherm gezakt was naar 6dB, en deze nu opnieuw op 25dB staat. Voorheen was dit rond de 20dB.
Overigens bedankt aan Belgacom voor deze vlugge interventie. (Er moet niet altijd slecht geschreven worden niet?)
Bladzijde 1 / 1
Je telefoonlijn bestaat uit twee draden maar over die draden worden signalen gestuurd in frequentiebanden.
Die verschillende banden worden door verschillende apparatuur op je twee draden gezet.
Het kan zijn dat de kietoon niet door geraakt en de hogere geraken dan wel weer door zoals spraak maar voor vdsl krijg je dan reflecties enz... daardoor zakt je training margin bvb en dit met gevolg dat je vlugger blokjes krijgt in 't beeld.
Maar zoals je zegt is het belangrijkste dat het vlug opgelost wordt.
mvg,
Die verschillende banden worden door verschillende apparatuur op je twee draden gezet.
Het kan zijn dat de kietoon niet door geraakt en de hogere geraken dan wel weer door zoals spraak maar voor vdsl krijg je dan reflecties enz... daardoor zakt je training margin bvb en dit met gevolg dat je vlugger blokjes krijgt in 't beeld.
Maar zoals je zegt is het belangrijkste dat het vlug opgelost wordt.
mvg,
Het gedeelte 'telefonie' komt uit de centrale, het gedeelte 'internet' vanuit de Rop
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.