Internet basic - bbox1 - snelhijd maar 400 Kb/s

  • 11 May 2013
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken


Geachte Forum,


zit hier met max 400 KB/s down, maar belgacom zegt er zitten geen problemen in de lijding. heb eens opgebelt en nu nog eens online gechecked maar ik vermoed dat het problem met de bbox of met de telefoninstalatie van het huis zal zijn. hebben jullie ook al zo iets mee gemaakt? ik raak niet boven de 400 kb/s wat normaal gezien hooger zal moeten zijn, en het problem bestaat al een tijdje....


(fc818761)


ik weet niet of men in de telefoonverdeeler mischien iets moet veranderen, ik had toen de instalatie zelf gedaan, want het was goedkooper, en nu wil belgacom geen technicus meer sturen, of wel voor een redelijke som geld. ik zal zeker naar een ander provider overstappen als ik het niet opgelost krijg.


merci voor elk idee of hulp die jullie mij kunnen geven.


sorry voor mijn niet zo goede nederlands, tis niet mijn moedertaal, en schrijf er (merk het nu op) niet al te vaak in het nederlands... ;)


groetjes


Felix & Doris




7 reacties














op ricy's blog kan je alle uitleg vinden wat je moet doen om te migreren van adsl naar VDSL2 klik ► http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2" target="_blank


en zoals je ziet is dit niet gratis maar als je het zelf doet kost dit 29 Euro



Groetjes, Elsa

















Volgens de test en als je op ricy's blog kijkt ► http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" target="_blank


zie je dat uw vds2 profiel hieraan voldoet : • 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)


dit wil zeggen dat je lijnsnelheid 16,5 Mbps download en 2 Mbps upload kan bieden


de TV mogellijkheden zijn zoals je ook kunt zien op zijn blog http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv2hd2" target="_blank


de volgende:

















































Mogelijkheden TV

TV's: 2 waarvan in HD: 2

(16,5/2)

1e tv

2de tv *


Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

1 tv HD

HD

HD



2 tv's HD

HD


HD


1 tv HD + 1 tv niet-HD

HD

niet-HD

niet-HD


2 tv's niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD

niet-HD




Groetjes, Elsa




















Het abonnement start 50 / 2 Mbps laat je toe om 50 Mbps down load en 2,5 Mbps upload snelheid te halen


INDIEN je lijn dit aankan


in geval dat je zou migreren naar VDSL2 dus 16,5 / 2 Mbps


zal je dus max 16,5 Mbps kunnen downloaden en 2 Mbps kunnen uploaden


dit indien je niet naar TV kijkt en geen PVR opname doet ander gaat die streamsnelheid van je 16,5 af


bvb als je naar een HD kijkt en een HD opneemt op Harde schijf van je decoder dan heb jen og ongeveer max 4Mbps over om te surfen


als je daarentegen naar HD kijkt en in nPVR opneemt (30 dagen) dan kan eongeveeer nog aan 10 Mbps surfen



Groetjes, Elsa

















Nu zit je nog op ADSL of heb ik je verkeerd begrepen !


om te migreren naar VDSL2 moet je geen TV abonnement hebben dus zal je een internetsnelheid 16,5 Mbps kunnen halen


Als je migreert krijg je zelf een BBOX2 in bruikleen gratis.


Heb je al eens je BBOX2 in de plaats van je BBOX1 gezet.



Groetjes, Elsa

















Als Je die speedtest doet met laptop of pc die via wifi verbonden is met je BBOX


dan moet je best de test ook eens doen met je laptop of pc verbonden met een utp netwerkkabel aan je bbox.







Groetjes, Elsa


















Je kan ook eens proberen om eerst een factory reset doen van de bbox2


Om deze te kunnen indrukken, hebt u een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen.


Houd de Reset-knop een vijftiental seconden ingedrukt terwijl de modem aan staat.







Groetjes, Elsa

















Welke ADSLsnelheid haalde je vroeger


Kan de techniche dienst van Belgacom je dan echt niet verder helpen


Technical service: 0800 55 800

Mon - Fri: 7 a.m. until 10 p.m.

Sat - Sun: 8 a.m. until 10 p.m.


anders als het niet in orde komt misschien dan toch overwegen om te migreren naar VDSL2 !






Groetjes, en ook nog een fijne zondag

Elsa




Reageer