Beantwoord

Internet

  • 27 November 2017
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Mijn allereerste vraag : waarom is Proximus niet bereikbaar via e-mail?
Dus maar via dit forum, mijn klacht delen met alle gebruikers.

Als Proximus in mijn dossier kijkt, zullen ze merken dat er een aantal maanden geleden iemand is langs geweest wegens een klacht van slecht internet in sommige delen van het huis.
De persoon die toen is langs geweest kon niet veel doen. Hij stelde o.a. voor om een versterker aan te schaffen, of hoe dat ook genoemd wordt.

Ik heb hem toen gezegd dat ik niet inzie waarom ik een versterker zou moeten aanschaffen als het volledig aan de kwaliteit van het internet ligt.
Vroeger hadden we internet in het hele huis, zonder problemen. Nu moeten we ons al echt dicht bij de bron bevinden om nog internet te hebben.

De persoon meldde toen ook dat het kon te wijten zijn aan het feit dat er werkzaamheden aan de gang waren aan het begin van de straat.
Inmiddels zijn die werkzaamheden al zes maanden bezig, alhoewel, vorige week is iemand de put komen dichtgooien. Maar als ik me niet vergis, is het paarse Proximus net nog altijd rond de opgegraven grond gespannen. Ik denk dat Proximus die put gewoon was vergeten.

Nu die put dichtgegooid is, zou dus het internet weer wat krachtiger moeten zijn. Maar niets is minder waar.

Toen ik onlangs in de garage was voor een onderhoud van mijn wagen heb ik hun wifi gebruikt. Ik ben toen van de ene kant van de showroom naar de andere gelopen en had constant verbinding. Ik heb de showroom afgestapt om de lengte ervan te meten en ben op 50 m uitgekomen. Bij ons kan het internet nog geen 5 m aan.
Ik heb aan de garage gevraagd wie hun leverancier van internet was : Proximus. Het is dus wel duidelijk dat Proximus wat afstand aankan, ze moeten het alleen willen !

Mijn zoon zit al maanden te klagen en probeert ons te overtuigen naar Telenet over te stappen. Als het aan mij lag, had ik de stap al genomen. Mijn man houdt het nog tegen. Ik heb nog geen moeite gedaan om hem te overtuigen maar als er geen verbetering komt in de situatie, zal ik zeker niet nalaten om hier werk van te maken.

Vriendelijke groeten,

Christiane
icon

Beste antwoord door jonathandr 27 November 2017, 15:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hi christiane

Om je eerste vraag te beantwoorden: Proximus is wel bereikbaar via mail
als via onze site kiest voor support heb je daar een optie contact waar je onderandere de keuze hebt om ons te mailen
je zal eerst een aantal gegevens moeten ingeven en daarna kan je ons een mail toesturen

voor je problem meet je wifi kan ik momenteel niet veel doen aangezien je geen klanteninfo hebt doorgegeven
dus ik kan momenteel je lijnkwaliteit niet controleren
je kan ons deze info wel doorgeven via privebericht als je wil

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Je kan je situatie niet zomaar vergelijken met iedere andere klant op gebied van wifibereik en afstand
wifi signaal is immers sterk onderhevig aan locale bronnen/stoorzenders en omwille van die reden kunnen we geen garanties geven over de afstand die je zal hebben op je locatie
al zou je normaal wel verder signaal moeten hebben dan 5m

Vaak kan het simpelweg aanpassen van het wifikanaal of het centraler plaatsen van de modem al veel verhelpen
je vind deze info ook in volgende link



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
Reputatie 7
Badge +4
In dergelijk showrooms hangen veelal Wifi repeaters bv. van onderstaand type
https://www.engeniustech.com/engenius-products/outdoor-wireless-ap-ens500ext/

Px werken in het publieke domein kunnen
- geen invloed hebben op uw Wifi bereik
- uiteraard wel gevolgen hebben op uw breedband internet
Op basis van onderstaande kunt u uw snelheid op uw adres controleren (bv. ook als nieuwe klant op uw adres)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
Mocht u nog beschikken over een Bbox 2 i.p.v. Bbox 3 is uw Wifi van het type b/g en beperkt tot max. +/- 15 Mbps
Zelf heb ik én Telenet én Px Box 3 ... WiFi n/ac bereik is in beide gevallen ok, ook +/- 6 m afstand van de modem (met automatische kanaalkeuze)
Eventueel kunt u uw Wifi dekking verbeteren met WiFi repeaters en/of PLC bv.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

Reageer