de zenders en uren van programma's zijn voor mij amper leesbaar. is er een mogelijkheid om de letters te vergroten en andere kleuren te kiezen want wit op blauw is echt moeilijk!
Bladzijde 1 / 1
Deze instellingen kan je spijtig genoeg zelf niet aanpassen.
Inderdaad, de TV gids vind ik ook niet geslaagd, de nummers vd. zenders te klein, de emblemen vd. zenders onduidelijk, waarom niet in hun originele kleur, tenslotte vind ik het lettertype iets te klein, persoonlijk kan ik het allemaal goed lezen, maar algemeen gesteld is de gids voor verbetering vatbaar. Hopelijk eens met een volgende update?
mvg
mvg
Allee dat beloofd als mijn V4 decoder vanaf eind deze maand die nieuwe software zal krijgen. 😠
ets om mee te nemen naar een update of gaat dat zo blijven? vroeger zag je ook meteen of iets film of serie was, dat mis ik ook wel!
Daar kunnen alleen mensen van proximus zelf op antwoorden, er zijn al verschillende voorstellen gekomen, en in hoeverre ze daarmee rekening zullen houden of aanpassen dat is voor mij ook nog een vraagteken.
Ik kan beide problemen enkel maar bevestigen ... voor mij is dit een slecht staaltje web interface design, het syndroom van "alles moet grafisch zijn om duidelijk te zijn" ... mispoes, over de ganse lijn, daar is nog werk aan ! misschien is dat ontworpen voor een TV van 2 meter maar ik heb een iets bescheidener toestel !
Het is ook een feit dat de meesten in verhouding van hun schermgrootte te ver van hun TV toestel zitten, ik zit eigenlijk ook te ver, hoe groter uw scherm hoe minder de kans natuurlijk dat je te ver gaat zitten.
Als er natuurlijk een mogelijkheid zou bestaan om dit allemaal zelf in te stellen zou dit voor velen de beste oplossing zijn maar ja dat laat ik aan P⌘ over 😉
Als er natuurlijk een mogelijkheid zou bestaan om dit allemaal zelf in te stellen zou dit voor velen de beste oplossing zijn maar ja dat laat ik aan P⌘ over 😉
Inderdaad de nieuwe look is volledig ongebruiksvriendelijk. En zoals je zelf leest hier op het forum en andere forums klaag iedereen erover dat het niet leesbaar is. Vroeger had in nooit mijn leesbril nodig nu wel.
En savanne PX zegt het zelf op dit forum dat dit in hun ogen geen dringend probleem is.
Ga nu even één voorbeeld geven neem de balk als je wil vooruit spoelen of terugkeren, iedereen klaag erover dat die veel te lang op het scherm blijft en dat die veel te groot is. Vroeger kon je perfect maal twee doen en de ondertiteling blijven lezen nu niet meer.
Ben nu een computerdummy maar zelf ik weet nu via mensen die veel verstand hebben van computers dat dit probleem op te lossen is in 1 minuut betreffende het programmeren. In de software moeten er maar 2 regels aangepast worden
1) Betreffende de grootte van de balk is gewoon het procent te veranderen meer is het niet. Staat nu op bevoordeeld op 20% is gewoon te veranderen naar 10% bv.
2) de tijdsduur is ook gewoon te veranderen van bv 5 sec naar 2 sec.
Blijkbaar met al die computer specialisten in Brussel lukt hun dat niet om te doen en bij hun collega's wel.
Vroeger was het toch gemakkelijker je had als klant zelf de keuze om dit alles in te stellen nu niet meer
Dus weer vraagje naar PX toe waarom kan het niet en waarom duur het zou lang?
Snap echt niet dat jullie het maar niet begrijpen dat jullie klanten die balk kotsbeu zijn en dat jullie het niet aanpassen.
En savanne PX zegt het zelf op dit forum dat dit in hun ogen geen dringend probleem is.
Ga nu even één voorbeeld geven neem de balk als je wil vooruit spoelen of terugkeren, iedereen klaag erover dat die veel te lang op het scherm blijft en dat die veel te groot is. Vroeger kon je perfect maal twee doen en de ondertiteling blijven lezen nu niet meer.
Ben nu een computerdummy maar zelf ik weet nu via mensen die veel verstand hebben van computers dat dit probleem op te lossen is in 1 minuut betreffende het programmeren. In de software moeten er maar 2 regels aangepast worden
1) Betreffende de grootte van de balk is gewoon het procent te veranderen meer is het niet. Staat nu op bevoordeeld op 20% is gewoon te veranderen naar 10% bv.
2) de tijdsduur is ook gewoon te veranderen van bv 5 sec naar 2 sec.
Blijkbaar met al die computer specialisten in Brussel lukt hun dat niet om te doen en bij hun collega's wel.
Vroeger was het toch gemakkelijker je had als klant zelf de keuze om dit alles in te stellen nu niet meer
Dus weer vraagje naar PX toe waarom kan het niet en waarom duur het zou lang?
Snap echt niet dat jullie het maar niet begrijpen dat jullie klanten die balk kotsbeu zijn en dat jullie het niet aanpassen.
Het is niet dat het hun niet gaat lukken om dit veranderen;, maar ik denk dat het eerst moet via de raad van beheer passeren (als je begrijpt wat ik bedoel) en tegen dat de uitvoerder groen licht krijgt zijn we een jaar verder bij manier van spreken :-))
Snap ik Elsa wij weten dat PX traag is op dat gebeid maar komaan zeg al bijna klein jaar en is nog niet opgelost.
Het zou zelf goed kunnen dat de software aanpassingen door firma's buiten huis gedaan worden, net als aanpassingen aan dit forum hier bijvoorbeeld ook door hun softwareleveranciers gebeurt !
Dat kan zijn Elsa maar die balk moest al maanden geleden aangepast zijn en wij blijven erover zagen, ik niet alleen bijna al de klanten klagen erover.
Komaan Elsa na 8 maanden en al die klachten erover blijf die balk maar staan.
Kom er op neer dat er bij PX ze niet weten na zoveel hoeveel vergaderingen ze al hebben gehad en na al die maanden wanneer ze gaan beslissen om 1 minuut werk te doen of software gebied om het op te lossen.
Weten dat PX traag is maar dit is toch wel extreem betreffende de tijdsduur.
Komaan Elsa na 8 maanden en al die klachten erover blijf die balk maar staan.
Kom er op neer dat er bij PX ze niet weten na zoveel hoeveel vergaderingen ze al hebben gehad en na al die maanden wanneer ze gaan beslissen om 1 minuut werk te doen of software gebied om het op te lossen.
Weten dat PX traag is maar dit is toch wel extreem betreffende de tijdsduur.
aangezien ik al heel lang klant ben bij Belgacom/proximus verwonderd mijn dit totaal niet.
Maar wat niet wil zeggen dat ik je geen gelijk geef hé.
Maar wat niet wil zeggen dat ik je geen gelijk geef hé.
Ik vind die interface ook moeilijk leesbaar, want te druk, te weinig contrast, enz., plus ik heb niet zo'n enorme TV en we zitten er op de koop toe ook nog te ver van (nalatenschap van mijn ouders, die mij altijd waarschuwden dat ik niet te dicht mocht zitten ;-)) ). Ik vind het dus evenmin een onverdeeld succes.
Dit gezegd zijnde: er zijn zeer waarschijnlijk miljoenen gestoken in het laten ontwikkelen van die nieuwe interface en alles eromheen (apps, sites enz.) door firma's van buitenaf, dus de kans dat ze er binnenkort veel aan zullen veranderen is bijna nihil.
Plus: niet ALLE klanten zijn er tegen, niet te veel veralgemenen, dus. Er zijn ook positieve commentaren, of ik het daar nu mee eens ben of niet. Van hoeveel klanten horen, lezen wij de commentaren eigenlijk (hier, op ander forum, Facebook, Twitter etc.)? Zouden het er meer dan 1000 zijn van de 1,7 miljoen klanten? Dat zijn dan ook meestal de ontevredenen. Is dat dus een representatieve groep?
Mogen we onze ontevredenheid uiten? Zeker en vast. Heeft het veel zin van Proximus medewerkers uitleg te eisen over iets wat zij helemaal niet in de hand hebben? Ik denk het niet.
Laat het er ons dus asjeblief bij houden te zeggen/schrijven wat we wel/niet goed vinden zonder het onmogelijke te eisen.
Dit gezegd zijnde: er zijn zeer waarschijnlijk miljoenen gestoken in het laten ontwikkelen van die nieuwe interface en alles eromheen (apps, sites enz.) door firma's van buitenaf, dus de kans dat ze er binnenkort veel aan zullen veranderen is bijna nihil.
Plus: niet ALLE klanten zijn er tegen, niet te veel veralgemenen, dus. Er zijn ook positieve commentaren, of ik het daar nu mee eens ben of niet. Van hoeveel klanten horen, lezen wij de commentaren eigenlijk (hier, op ander forum, Facebook, Twitter etc.)? Zouden het er meer dan 1000 zijn van de 1,7 miljoen klanten? Dat zijn dan ook meestal de ontevredenen. Is dat dus een representatieve groep?
Mogen we onze ontevredenheid uiten? Zeker en vast. Heeft het veel zin van Proximus medewerkers uitleg te eisen over iets wat zij helemaal niet in de hand hebben? Ik denk het niet.
Laat het er ons dus asjeblief bij houden te zeggen/schrijven wat we wel/niet goed vinden zonder het onmogelijke te eisen.
quote=>ik niet te dicht mocht zitten/quote
dat was vroeger in de tijd van de beeldbuizen inderdaad niet aangeraden.
En ik ben o.a. één van die tevreden PX klanten, en nu zal natuurlijk de reactie hierop komen ....
ach zo jij bent dus die ene PX tevreden klant :-))))
PS: Dit is wat ik hier al zo dikwijls aangehaald heb dat dit een heel vertekend beeld geeft zowel op 't forum of op twitter of op Facebook, aangezien er alleen (of op een paar uitzonderingen na) maar reacties komen van ontevreden klanten of klanten die problemen ondervinden, maar inderdaad ieder mag zijn mening hebben en iedereen mag al dan niet content zijn over wat Px hen biedt of nog niet biedt, zo simpel is dat !-)
dat was vroeger in de tijd van de beeldbuizen inderdaad niet aangeraden.
En ik ben o.a. één van die tevreden PX klanten, en nu zal natuurlijk de reactie hierop komen ....
ach zo jij bent dus die ene PX tevreden klant :-))))
PS: Dit is wat ik hier al zo dikwijls aangehaald heb dat dit een heel vertekend beeld geeft zowel op 't forum of op twitter of op Facebook, aangezien er alleen (of op een paar uitzonderingen na) maar reacties komen van ontevreden klanten of klanten die problemen ondervinden, maar inderdaad ieder mag zijn mening hebben en iedereen mag al dan niet content zijn over wat Px hen biedt of nog niet biedt, zo simpel is dat !-)
Ik heb die interface sinds november van vorig jaar en had dezelfde bevindingen in het begin.
Ondertussen zijn we een paar maanden verder en ik zou zelfs niet meer terugwillen naar de vroeger interface.
Wat niet wil zeggen dat ze voor verbetering vatbaar is !
Sorry mannen, maar alles went behalve een vent is hier de leuze :?
Ondertussen zijn we een paar maanden verder en ik zou zelfs niet meer terugwillen naar de vroeger interface.
Wat niet wil zeggen dat ze voor verbetering vatbaar is !
Sorry mannen, maar alles went behalve een vent is hier de leuze :?
En dan moet de CEO dat voorleggen aan de minister van overheidsbedrijven en aan de minister digitale media en die moeten dat in het kernkabinet bespreken en als dat besproken is moet dat voor het federale parlement komen en als dat doorkomt moet de koning dat nog ondertekenen en dan zijn we al 2 jaar ver. ;):P
Ik denk dat ze die TV-gids evalueren op 40'+ schermen, want op mijn 46' is het best leesbaar, al is die van Telenet contrastrijker (wit en geel op bijna zwarte achtergrond) en dus leesbaarder, zeker voor (meestal oudere) mensen die neigen tot katarakt. De bediening (scrollen door de dagen en ook vertikaal scrollen) gaat danweer veel sneller bij Proximus.
Bij het programmeren kan je ook veel meer zelf instellen, en je hebt geen last van Px "cloud"-kuren en (multipele falende) interfaces, maar dat is dan ook weer een serieuze beperking, want de HDD van de digicorder is zelfs met 500GB redelijk snel aan de kritische grens van de 20%, wat je dan enkel kunt oplossen met de huur van een 2e digicorder...(ondertusen 8,85€).
Bij het programmeren kan je ook veel meer zelf instellen, en je hebt geen last van Px "cloud"-kuren en (multipele falende) interfaces, maar dat is dan ook weer een serieuze beperking, want de HDD van de digicorder is zelfs met 500GB redelijk snel aan de kritische grens van de 20%, wat je dan enkel kunt oplossen met de huur van een 2e digicorder...(ondertusen 8,85€).
'k vind het toch wel vreemd dat men bij dit menu ontwerp, wat uiteindelijk niet veel méér is dan een web site gebruikersinterface, dezelfde fouten maakt als 20-25 jaar geleden waar men voor het eerst een "grafische schil" rond een menu kon leggen op een web site en die "schil" kon behouden doorheen alle beschikbare bladzijden. Maar voor een paar items oa de TV gids zou men toch moeten inzien dat men met dat grafische gedoe geen bal opschiet, niet iedereen heeft een 46+" TV op de kast staan/cq aan de muur hangen.
Ik vraag mij trouwens af wat er zo fout was aan bvb het menu van de TV gids op de V3b ? Zuiver tekst en goed overzichtelijk, als dat even snel scrollt als het menu op de V5 dan is alles toch dik in orde ? ik hoef daar helemaal geen vol blad (scherm) voor te zien ! en 't wordt nog een grotere misch-masch als men teruggaat naar de voorbije uitzendingen, dan is het einde helemaal zoek !
.. en op die dikke "doorspoelbalk" die alles maskeert heb ik ondertussen ook al zitten vloeken, alhoewel die bij mij nog redelijk rap verdwijnt, vind ik ... wat is er nu gemakkelijker dan die balk semi transparant te maken zeg (en smaller zoals al aangegeven), zodat minstens de ondertitels nog leesbaar zijn ? Die tekentjes in die balk zijn trouwens toch maar kompleet bijkomstig ! Nog nooit een web siteke ontworpen zeker ? 🙂
Ik vraag mij trouwens af wat er zo fout was aan bvb het menu van de TV gids op de V3b ? Zuiver tekst en goed overzichtelijk, als dat even snel scrollt als het menu op de V5 dan is alles toch dik in orde ? ik hoef daar helemaal geen vol blad (scherm) voor te zien ! en 't wordt nog een grotere misch-masch als men teruggaat naar de voorbije uitzendingen, dan is het einde helemaal zoek !
.. en op die dikke "doorspoelbalk" die alles maskeert heb ik ondertussen ook al zitten vloeken, alhoewel die bij mij nog redelijk rap verdwijnt, vind ik ... wat is er nu gemakkelijker dan die balk semi transparant te maken zeg (en smaller zoals al aangegeven), zodat minstens de ondertitels nog leesbaar zijn ? Die tekentjes in die balk zijn trouwens toch maar kompleet bijkomstig ! Nog nooit een web siteke ontworpen zeker ? 🙂
Nu doe je precies of er geen opmerkingen gekomen zijn in de tijd van de V3 omtrent de uitzicht van de interface, dan heb je de opmerkingen op twitter en facebook en de forums enz....waarschijnlijk in die tijd niet gevolgd.
't is heel simpel ik heb in al die jaren vastgesteld dat iedere keer er een interface veranderd werd, dat er dan een periode volgt van klachten, wat niet wilt zeggen dat je geen klachten of opmerkingen moogt plaatsen of uiten, verre van, daar kan tenslotte proximus zijn conclusies uit trekken en eventueel aanpassingen doen indien ze vinden dat dit gegrond is.
Het mag voor mij ook aangepast worden maar één ding heb ik daar uit geleerd dat wat ze ook mogen proberen of doen, dat je altijd mensen zult hebben die het toch nog anders en beter, volgens hun normen willen hebben, volgens mij blijft dit hoe dan ook een straatje zonder einde, het zou echt maar ideaal zijn als iedereen het naar zijn eigen hand kan zetten maar dat is in feite ook een utopie, alhoewel dat ze altijd zeggen dat tegenwoordig alles kan :-))
Enfin als er echt zaken zijn die niet door de beugel kunnen zal Prox ook wel massaal klachten binnenkrijgen en dan zullen ze ook aanpassingen doen daar twijfel ik zelf niet aan.
't is heel simpel ik heb in al die jaren vastgesteld dat iedere keer er een interface veranderd werd, dat er dan een periode volgt van klachten, wat niet wilt zeggen dat je geen klachten of opmerkingen moogt plaatsen of uiten, verre van, daar kan tenslotte proximus zijn conclusies uit trekken en eventueel aanpassingen doen indien ze vinden dat dit gegrond is.
Het mag voor mij ook aangepast worden maar één ding heb ik daar uit geleerd dat wat ze ook mogen proberen of doen, dat je altijd mensen zult hebben die het toch nog anders en beter, volgens hun normen willen hebben, volgens mij blijft dit hoe dan ook een straatje zonder einde, het zou echt maar ideaal zijn als iedereen het naar zijn eigen hand kan zetten maar dat is in feite ook een utopie, alhoewel dat ze altijd zeggen dat tegenwoordig alles kan :-))
Enfin als er echt zaken zijn die niet door de beugel kunnen zal Prox ook wel massaal klachten binnenkrijgen en dan zullen ze ook aanpassingen doen daar twijfel ik zelf niet aan.
Ik heb een heel groot scherm en ik zit er vrij kort bij, als ik aan het programmeren ben, of de planning nakijk op verkeerde opnames. Ik heb nog heel goede ogen (net nog laten checken door de oogarts) en toch moet ik staren om het uur van de opname te kunnen lezen.
't is heel simpel ik heb in al die jaren vastgesteld dat iedere keer er een interface veranderd werd, dat er dan een periode volgt van klachten, wat niet wilt zeggen dat je geen klachten of opmerkingen moogt plaatsen of uiten, verre van, daar kan tenslotte proximus zijn conclusies uit trekken en eventueel aanpassingen doen indien ze vinden dat dit gegrond is.
...
Ik heb nu zowel een V5 als een V3b operationeel, ik kan dus heel gemakkelijk vergelijken .. en 't is niet omdat men een zogezegd flashy nieuw menu ontwerpt dat men de oude (goed werkbare) concepten zonder vorm van proces en zondermeer, overboord moet kieperen. .. ergo, verandering cq "modernisering" is niet noodzakelijk synoniem met "verbetering" of vooruitgang !
.. en voor wie zich wil verdiepen in discussies over de functionaliteit van "keuze menus" die moet maar eens de discussies volgen op de forums van digitale cameras .. da's pas een janboel! LOL !
Waarom waren er dan vroeger ook zoveel opmerkingen over de oude interface niet meer en niet minder dan nu, daar heb ik het over en dat alles kan verbeterd worden dat is maar evident, al zal je ook nooit het zodanig voor elkaar krijgen dat ook iedereen het 100% zal mee akkoord zijn, zie maar als ander voorbeeld, de interface veranderingen bij Windows er zijn altijd geweest die het goed vonden en evenzeer die de veranderingen maar niks vonden en wat MS ook zal ondernemen in de toekomst dat zal nooit veranderen! het enigste wat ze kunnen doen is wat luisteren naar wat de overgrote meerderheid ervan denkt en dan nog , straatje zonder einde.
Maar ik beweer ook niet dat je daarom moet akkoord gaan met de vernieuwingen en het kan zeker geen kwaad van het duidelijk te maken wat je eventueel aan een systeem verbeterd wilt het zien, het is dan aan hen om er de conclusies uit te trekken of het voorstel voor de meerderheid een verbetering zal meebrengen en zo nodig aanpassen.
Maar ik beweer ook niet dat je daarom moet akkoord gaan met de vernieuwingen en het kan zeker geen kwaad van het duidelijk te maken wat je eventueel aan een systeem verbeterd wilt het zien, het is dan aan hen om er de conclusies uit te trekken of het voorstel voor de meerderheid een verbetering zal meebrengen en zo nodig aanpassen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.