Beste,
Ik heb op dit moment zo een groene Alcatel SpeedTouch USB modem. Een oom van mij had nog een Wireless-N ADSL2+ Modem Router liggen van Linksys (de WAG160N). Die werd gebruikt op zijn werk.
Ik heb die proberen te installeren via de bijgevoegde CD maar die zei dat hij mijn netwerkkabel niet kon vinden. Heel bizar maar op de één of andere manier werkte het wel. Ik had internet via de Linksys. Draadloos vond hij ook maar omdat het werd gebruikt door zijn werk was het draadloos password protected. Ik wist dit niet dus ik dacht om met een reset eens opnieuw te beginnen.
Helaas krijg ik helemaal geen internet meer erdoor. Met de SpeedTouch geen probleem. Maar via de linksys helemaal niks..
Ik heb die proberen te installeren (alweer een foutmelding) dan maar terug in de router zelf gegaan. Ik heb opgezocht hoe en wat voor de instellingen en die dan ook gevolgd maar ik krijg maar geen internet erdoor.
Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
Alle hulp is welkom.
Groet,
/L
Bladzijde 1 / 1
Beste loperke, ik had vroeger ook een linksys router en die ging vlot op ADSL. Toen ik vergezet werd op ADSL2 moest ik een b-box nemen (gratis ter beschikking gesteld) en voor VDSL2 een b-box 2 , die ook dient voor TV. Ik weet niet of die linksys niet zou gewerkt hebben op ADSL2, want die was daarvoor reeds geschikt volgens de handleiding. Heb het nooit kunnen proberen want ik werd direct van ADSL op¨VDSL2 gezet. Die tussenstap heeft men overgeslagen bij mij, omdat mijn lijn er toen al voor geschikt was. Die b-box moest ik daarom direct om gaan ruilen voor een b-box2. Mijn linksys (een klein doosje van 10 x 10 x 2) staat nu ongebruikt in de kast. maar ja, je gaat dan wél van 4 naar 25 Mbps (internet favorite), met tussen stappen over 10 Mbps (toen internet Go). Ik ga daar dus niet over zagen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.