Skip to main content
Beste

Vandaag zou men normaal de BBox moeten komen leveren aan huis door taxipost. Het is nu bijna 17u en heb nog steeds niets gehad ..... wel fijn als ze zeggen dat dit in de loop van de voormiddag zou gebeuren en je dan de hele dag thuis moet blijven! ... maartoch ik hoop hem nog te kunnen ontvangen deze avond.

Nu stond er ook op de brief die ik gekregen heb waarin stond dat bbox mij 4/11 geleverd zou worden en dat de 8/11 vdsl zou geactiveerd worden.

Mijn vraag is nu:

Als ik nu gewoon nog ADSL heb. Kan ik dan mijn BBOX toch al aansluiten als modem? Want ik zou deze moeten installeren en helaas kan ik de 8ste als ik thuis ben en de overschakeling gebeurt niet doen. Dit omdat mijn ouders toch internet zouden hebben. Ik kom namelijk pas op het einde van de week terug.

Dus samengevat. Kan de BBOX 2 ook met een gewoon adsl verbinding werken en zal wanneer de omschakeling gebeurt dit automatisch gebeuren op de al aangesloten BBOX2?

MVG

JFD

Inderdaad de bbox2 is ook geschikt voor ADSL.

Als bgc overschakeld heeft op VDSL2 moet je nog de bgc intro VDSL2 filter plaatsen die bij uw modem bbox ingesloten zit.

In verband met de vdsl2 filter/splitter kan je wat meer vinden op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Ok bedankt! voor je antwoord !

Helaas heb ik slecht nieuws ....

ik heb juist een medewerker van belgacom aan de lijn gehad om te vragen of mijn BBOX nog zou aankomen.

en zij zeggen mij dat de 4/11 een 'gewenste datum' zou zijn en dus niet de datum van levering. maar dat ik hem de 8ste zou krijgen ....

Dit in tegenstelling met de persoon die ik aan de lijn had de dag van mijn bestelling.

Ik lees op de brief die ik gisteren kreeg:

TAXIPOST:

Dans le cadre de votre commande , bpost vous liverera un colis contenant l'équipement requis, le 04/11/2011 a l'adresse: XXXXX

Merci d'assurer la présence de quelqu'un afin de réceptionner la marchandise.

Ik vertaal int kort: in het kader van u bestelling, zal Bpost een pakket leveren met de apparaten op 4/11/2011 op uw adres. Gelieve iemand thuis te laten om het pakket te ontvangen .

Hier versta ik wel dus degelijk dat ik dit pakket de 4de MOET ontvangen! .... helaas is dit niet zo dan ...

Ben ik voor niets de hele dag thuis gebleven ! Dank u wel Belgacom

Inderdaad, het is precies iets dat nog al eens voorvalt want ik heb dit al meerdere malen gelezen op dit forum, dat een leveringsdatum beloofd wordt en dit op die dag dan niet gebeurt !!

Maar wat ik mij ook afvraag of het dan ook niet aan Taxipost kan liggen ??

Ja het zal wel aan de twee kanten liggen ....

Belgacom die Taxipost probeert goed te spreken omdat ze weten dat het vaker kan gebeuren ... maar dan vind ik dat ze het niet zo op hun brief moeten zetten!

Alvast zei de mevrouw mij dat ik de 8ste mijn pakket zou ontvangen. Dan zal mijn broer eventjes moeten worstelen met de installatie (14jaar).

Hopelijk zal de installatie goed verlopen ... jullie horen dan nog wel van mij!

Groeten!

Je moet niet thuisblijven voor een levering van taxipost.

Als er niemand aanwezig is zal je een kaartje in je brievenbus vinden en kan je daarmee de volgende dag naar je postkantoor.

volledig correct axs, maar blijkbaar communiceren ze iets anders

Gelieve iemand thuis te laten om het pakket te ontvangen ---> komt deze boodschap van taxipost of van Belgacom? da's me niet duidelijk

mvg

Reageer