Installatie met V4 en V3 modem loopt hopeloos fout.

  • 30 January 2014
  • 1 reactie
  • 284 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb 2 TV's; één met modem V4 en één met modem V3, met TV replay.


Tot voor enkele weken was TV replay ENKEL geïnstalleerd op de V4 modem, en dat werkte perfect, en ik was een tevreden klant. Beide TV's deden wat van hen verwacht werd, en de algemene reactiesnelheid was veel beter dan voor 6 maanden. Kortom, het was ok;


Enkele weken terug werd TV replay ook (automatisch) geïnstalleerd op de V3 modem, en in het begin leek ook dat keurig te werken : soms was er wel eens een opname verdwenen, maar het was niet zeker of dat aan mij (foute ,handeling, vergeten...) of aan Bgc lag. Maar nu, sinds enkele dagen, loopt het systeem 'Replay en bgc TV) volledig mis : het overschakelen van kanalen duurt zeer lang, vaak lukt dit niet en krijg je het bericht 'geen signaal' ; verschillende kleurige flitsende schermen, terugspoelen van opgenomen programma's lukt niet, enfin, je blijft best naar één enkel kanaal kijken...;


Ik heb beide decoders reeds meerdere malen heropgestart, en dan werkt het enkele uren, maar nadien is het weer van dat : geen signaal, ergernis, heropstart, .... Volgens mij is er een incompatibiliteit tussen beide decoders, en indien ja, dan zou bgc misschien beter de V3 vervangen ??? Of wat kan ik doen ?


Ik ben ontgoocheld.


Grt


Bert

1 reactie

  • geplaatst 30/01/14 13:42 door pauleke http://community.belgacom.be/comment/138122" title="Permalink




Goede middag,





Ik ben ook tv replay tester en tot voor enkele weken een tevreden gebruiker. Helaas is dit nu veranderd : wat een prul is me dat ?


Tot voor enkele weken was tv raplay enkel beschikbaar en draaid enkel op mijn 1e decoder, de V4 en dat werkte perfect. Op mijn 2de decoder (een V3) was tv replay NIET beschikbaar, en die werkte ook perfect, en ik was tevreden : snelle overgangen tussen kanalen, replay..., snelle menu's....


Maar enkele weken geleden werd TV replay ook geinstalleerd (automatisch) op mijn V3 decoder, en dit leek ook te werken. Helaas, sinds enkele dagen is dit niet meer het geval.


Op beide decoders krioelt het nu van de fouten : bij het overschakelen tussen kanalen krijg je boodschappen als 'geen signaal', geen beeld, geen klank, flitsende éénkleurige schermen, uiterst trage schakelingen tussen zenders, foute menu's op hetn scherm... Ik heb beide decoders reeds herhaalde malen herstart, en dat helpt dan voor enkele uren, maar dan heb je weer prijs. Het minste dat je kan zeggen is dat het systeem totaal onbetrouwbaar is geworden sinds de V 3 decoder ook replay heeft. Misschien de V3 decoders buitengooien ???










  • .
    [/list]
      • geplaatst 15:48 door ElsaIntense Userhttp://community.belgacom.be/comment/138155" title="Permalink





      @pauleke het enigste wat je voorlopig kunt doen is ►http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" rel="nofollow


      en hopelijk zet BGC binnenkort gedebugde software op de V3 decoders.


      Je V4 decoder zou zeker wel moeten in orde komen hiermee


      anders nog eens factoryreset van de decoder proberen als het niet helpt met ede reset van hierboven


      surf naar ► Factory Reset Dec


      lees mss ook eens ► Algemene procedure bij decoder problemen






      [/list]

Reageer