Hallo hier ben ik weer...
De installatie van Belgacom TV (ondanks het uitrekken van alle kabels, en het duwen op die 3 knoppen) wil maar niet lukken?
Ik begrijp niet helemaal wat we allemaal moeten doen, maar wij hebben 2 decoders gekregen en zo'n PLC ding voor tv via de stroom.
Tijdens de installatie krijgen we bij de ene decoder error 2 en bij de andere error 5.
Kan iemand ons helpen, want ik snap er niet veel van 😛 .
Alvast Bedankt
Ryan Hollevoet
Bladzijde 1 / 1
heb je syncro? (dsl lampje blijft branden en pinkt niet) indien dit het geval is moet je zorgen dat je uw kabels in de juiste poort van de modem steekt dus bij tv. utp draad in de plc naar tv op de modem en de andere bij de tv naar de decoder.
Zou je in beginnerstaal kunnen uitleggen hoe ik dit installeer?
Want ik snap er helemaal niets meer van.
Ik heb 2 twee verschillende decoders.
Wat moet ik doen om boven en beneden (hd) belgacom tv te hebben?
Ryan
edit: die snelstartgids helpt dus aan geen kanten aangezien ik die error 2 krijg
pff, waarom heb ik altijd zo'n miserie tijdens die installaties? Bij het installeren van vdsl internet was het ook een uur geklooi, nu met die belgacom tv zit ik al de hele avond vanalles te proberen, maar ik kom steeds uit bij die error...
Ik heb de ene decoder nu eens bij de tv boven gezet, maar ook daar alweer een error...
Pfff
Want ik snap er helemaal niets meer van.
Ik heb 2 twee verschillende decoders.
Wat moet ik doen om boven en beneden (hd) belgacom tv te hebben?
Ryan
edit: die snelstartgids helpt dus aan geen kanten aangezien ik die error 2 krijg
pff, waarom heb ik altijd zo'n miserie tijdens die installaties? Bij het installeren van vdsl internet was het ook een uur geklooi, nu met die belgacom tv zit ik al de hele avond vanalles te proberen, maar ik kom steeds uit bij die error...
Ik heb de ene decoder nu eens bij de tv boven gezet, maar ook daar alweer een error...
Pfff
ik zou eigenlijk moeten vragen leg eens uit hoe je het aangesloten hebt zodat ik weet wat je fout doet. Zullen bij het begin beginnen heb je uw modem reeds aangesloten en welke lampjes blijven er de hele tijd branden als je naar uw modem kijkt met de stekkers naar achter zie je naast de 2 knoppen de eerste icoon links ervan "dsl lampje en het is belangrijk dat deze blijft branden.
je steekt de plc in de stroom en je steekt de utp kabel in de plc zodat hij klikt en dan steek je de andere uiteinde in de bbox 2 modem in een gatje waar vanachter opstaat tv1 of tv2 dan neem je uw 2de plc deze stop je in de stroom bij je tv en hier steek je ook uw utp draad in en aan de andere uiteinde gaat dan in je decoder dan zouden op je plc er 3 groene lampjes moeten branden de middelste kan orange of rood zijn dit wilt zeggen dat je geen hd kan hebben maar zou geen probleem moeten zijn om tv te hebben.
OP dit moment is maar 1 decoder aangesloten.
OP de bbox2 brandt een @-teken
het tekentje van draadloos internet
een tv 4 - lampje
een dsl lampje dat constant brandt
en het lampje dat de modem aanligt
OP de bbox2 brandt een @-teken
het tekentje van draadloos internet
een tv 4 - lampje
een dsl lampje dat constant brandt
en het lampje dat de modem aanligt
is een plc echt nodig, want beneden staan de modem en de decoder gewoon naast elkaar
die andere decoder en plc liggen boven
die andere decoder en plc liggen boven
de decoder die beneden staat kan je uiteraard rechtstreeks via utp draad van tv2 naar je decoder gaan dan zou die decoder moeten werken nadat deze geupdate is kan 15 tot 20 minuten duren.
voor de decoder die boven staat is de plc nodig je moet 1 plc beneden bij je modem zetten in de stroom en de utp draad daar insteken en in de andere vrije tv1 poort op je bbox 2(lampje tv3) en de andere plc komt uiteraard boven bij je decoder te staan. dan zou het moeten werken en moeten updaten.
voor de decoder die boven staat is de plc nodig je moet 1 plc beneden bij je modem zetten in de stroom en de utp draad daar insteken en in de andere vrije tv1 poort op je bbox 2(lampje tv3) en de andere plc komt uiteraard boven bij je decoder te staan. dan zou het moeten werken en moeten updaten.
Hier zit het probleem, na die update slaat hij over naar error 2
Ik snap echt niet hoe er geen verbinding kan gemaakt worden met het Belgacom netwerk, die grijze kabel is DUIDELIJK verbonden van de decoder naar de modem ???
Ik snap echt niet hoe er geen verbinding kan gemaakt worden met het Belgacom netwerk, die grijze kabel is DUIDELIJK verbonden van de decoder naar de modem ???
error 2 zou moeten bedoelen dat hij een probleem heeft met bootstrap wat uiteraard voor je chinees is heb je reeds je decoder van de stroom gehaalt en hem opnieuw gereboot?
ja, ik ga even bellen naar de klantendienst
zou zeggen wacht heel even
ik heb het probleem gevonden zal zien of ik dat nog even kan in orde laten maken
28/04/2011 zou uw belgacom tv pas werken
Vriendelijk bedankt he ;)
De man aan de telefoon zei dat de boel vanaf de levering aan huis zou geactiveerd worden, vandaar het misverstand :p
Bedankt :D
De man aan de telefoon zei dat de boel vanaf de levering aan huis zou geactiveerd worden, vandaar het misverstand :p
Bedankt :D
np graag gedaan
beste Ryan
zie op uw bevestigingsbrief naar de de indienststellingsdatum 28/04/11.
groeten-muisje
zie op uw bevestigingsbrief naar de de indienststellingsdatum 28/04/11.
groeten-muisje
Ja klopt, je krijgt een bevestigingsbrief met een activeringsdatum. Bij mij werkte het eerst ook niet, maar na telefonische contactname met de technische dienst bleek dat ze de activering per ongeluk terug hadden teniet gedaan. Toen ging het wél correct. Ik gebruik trouwens Ruckus draadloze ethernetadapters al 20 maanden probleemloos.
bevestigingsbrief precies niet gezien.
We zijn inmiddels wel al 28 april, maar nogaltijd geen succes bij de installatie.
We zijn inmiddels wel al 28 april, maar nogaltijd geen succes bij de installatie.
Beneden nog steeds error 2
Boven error 5
ik zal toch niet WEERAL moeten bellen naar de klantendienst of zullen die lolbroeken wachten tot 23:59 met activeren
Boven error 5
ik zal toch niet WEERAL moeten bellen naar de klantendienst of zullen die lolbroeken wachten tot 23:59 met activeren
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.